Hallo,
Ik ben van plan een computer te kopen alleen had ik vragen over de CPU en geheugen.
Ik ben van plan de Q6600 te nemen alleen weet ik niet goed welk geheugen ik moet nemen.
Ik heb al wat reseach gedaan maar kom er nog steeds niet uit
de Q6600 heeft een FSB van 1066 (qaudpumped) dus /4 krijg je 266,5 dat x2 = 533.
Dus voor mijn geheugen moet ik 533mhz geheugen nemen (pc4200)
Maar wat gebeurd er als ik 1066 geheugen koop? (pc8500)
Kan ik mijn cpu dan ook op die snelheid laten lopen dat die dus dubbel zoveel geheugenbandbreedte heeft?
en ik ga eventueel ook overclokken (tot 3ghz met zalman 9500)
maar dan kom ik dus op geheugen uit van 1200 mhz?? dat is voor mij dan te prijzigg
of dan krijg ik 600 mhz (pc5300)(667mhz)
graag zou ik hierover wat meer uitleg willen ik heb al veel rond gekeken op forum en gegoogeld maar kom er niet helemaal uit want de geheugen snelheden komen heel hoog maar als je dan kijkt naar de cpu's die hebben dan een "lage" frequentie.
De processor en geheugen komen op een striker extreme
Mvg. Willyfreak
Ik ben van plan een computer te kopen alleen had ik vragen over de CPU en geheugen.
Ik ben van plan de Q6600 te nemen alleen weet ik niet goed welk geheugen ik moet nemen.
Ik heb al wat reseach gedaan maar kom er nog steeds niet uit
de Q6600 heeft een FSB van 1066 (qaudpumped) dus /4 krijg je 266,5 dat x2 = 533.
Dus voor mijn geheugen moet ik 533mhz geheugen nemen (pc4200)
Maar wat gebeurd er als ik 1066 geheugen koop? (pc8500)
Kan ik mijn cpu dan ook op die snelheid laten lopen dat die dus dubbel zoveel geheugenbandbreedte heeft?
en ik ga eventueel ook overclokken (tot 3ghz met zalman 9500)
maar dan kom ik dus op geheugen uit van 1200 mhz?? dat is voor mij dan te prijzigg
of dan krijg ik 600 mhz (pc5300)(667mhz)
graag zou ik hierover wat meer uitleg willen ik heb al veel rond gekeken op forum en gegoogeld maar kom er niet helemaal uit want de geheugen snelheden komen heel hoog maar als je dan kijkt naar de cpu's die hebben dan een "lage" frequentie.
De processor en geheugen komen op een striker extreme
Mvg. Willyfreak