Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een navigatie menu, en nu zit ik met een probleem.
Heb nu zo'n beetje het hele tweakers forum afgezocht, en een aantal dagdelen ge-googled, maar nog krijg ik niet het resultaat wat ik wil.
Wat ik precies wil is:
Als ik op een link/menu-item klik, opent er een div met daar in wat items, welke items doen er niet toe.
Op het moment dat ik buiten die div die opent klik, moet het divje wat open is gegaan weer dicht gaan.
Heel simpel, maar krijg het maar niet voor elkaar!
Als iemand dit toevallig al gemaakt heeft, of mij een simpele oplossing kan geven scheeld dit mij een hoop ellende.
Dit heb ik nu in de code (wel samen gevat, om code mooi klein te maken, en gebruik verder ook Prototype)
p.s. let niet op de spelfout in de titel.
b.v.d.
Michel.
Ik ben bezig met een navigatie menu, en nu zit ik met een probleem.
Heb nu zo'n beetje het hele tweakers forum afgezocht, en een aantal dagdelen ge-googled, maar nog krijg ik niet het resultaat wat ik wil.
Wat ik precies wil is:
Als ik op een link/menu-item klik, opent er een div met daar in wat items, welke items doen er niet toe.
Op het moment dat ik buiten die div die opent klik, moet het divje wat open is gegaan weer dicht gaan.
Heel simpel, maar krijg het maar niet voor elkaar!
Als iemand dit toevallig al gemaakt heeft, of mij een simpele oplossing kan geven scheeld dit mij een hoop ellende.
Dit heb ik nu in de code (wel samen gevat, om code mooi klein te maken, en gebruik verder ook Prototype)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <script type="text/javascript"> var box = { open : function (element) { var element = document.getElementById(element); if ( element.style.display == 'none' ) { element.style.display = 'block'; } else { element.style.display = 'none'; } } } </script> <a href="javascript:void(0);" onclick="box.open('divje');">open/dicht</a> <div id="divje" style="display: none; border: 1px solid blue; padding: 15px;"> en dit is dan de content </div> |
p.s. let niet op de spelfout in de titel.
b.v.d.
Michel.