vista xp wired network werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
ik ben bezig om met me vista laptop verbinding te maken met mijn xp computers via een wired netwerkje. Maar ik zie op mijn vista de computers niet en anderzom ook niet. ik heb de werkgroup al veranderd en wat gegoogled, maar wat ze precies bedoelen met ip toevoegen aan windows firewall snap ik echt niet. Want hoe moet ik dat dan doen, want er staat bij windows firewall niks over ip toevoegen (tenminste niet bij vista, of ik zie het niet staan).

Iemand suggesties, of kan het gewoon niet (verbinding tussen xp en vista)

Verwijderd

graag wat meer specifieke info geven aub...welke componenten heb je en wat zijn de specificaties daarvan?

• LeVortex
Waarom wil je dat weten, dit heeft toch niet me de pc's zelf te maken maar meer met een instelling?

ik heb 2 acer 5920g laptops met windows vista

en 2 xp computers

die zijn wired verbonden via een 5 poort sitecom switch

Verwijderd

ik was benieuw wat voor kastjes er tussen had staan...
zien de xp computers elkaar wel en zien de vista laptop elkaar ook wel onderling?

• LeVortex
ja de xp computers die zien elkaar en kunnen elkaar benaderen

de laptops zien elkaar ook beide en kunnen ook verbinding met elkaar maken

• LeVortex
ik weet niet wat er nu gebeurd is maar vista die ziet niet dat ik verbinding met een netwerk heb. maar ik kan wel gewoon verbinding maken met het internet.

bij netwerk staat nu.
"deze computer heeft geen netwerk verbinding, klik hier om verbinding te maken" als ik daar op druk krijg ik iets van wireless verbinding, maar dat heb ik uit gezet.

edit: status van lanverbinding is niet verbonden, en de wireless verbinding heb ik opgeheven. dus ik snap niet hoe ik nou toch nog het internet op kan

[ Voor 18% gewijzigd door LeVortex op 24-07-2007 16:15 ]

Verwijderd

:S *denkt na*

• LeVortex
hmm herstellen van de verbinding heeft nu wel voor gezorgt dat hij ziet dat ik via lan verbonden ben, nu moet ik alleen nog zorgen dat hij verbinding maakt met de computers

ik heb op de laptop trouwens de windows firewall al uitgeschakelt zonder succes

Verwijderd

Bestand en printer deling op alle pc's aanstaan?
via welk protocol maakt ie verbinding?
Heb je NETbeui al geprobeerd?

• LeVortex
ik heb netwerk detectie enzo aan staan, bestand deling ook

printer niet want die werkt via usb

status van lanverbinding:
ip4: internet
ip6: lokaal

netbeui?? nog niet gedaan, zal er ff op googlen

Verwijderd

netbeui is een protocol dat iets anders werkt als tcp/ip maar ook om pc's met elkaar te verbinden.
die broadcast de hele tijd zijn naam.
zie http://nl.wikipedia.org/wiki/NetBEUI

• LeVortex
al die websites werken niet, tweakers enzo ook niet, heel apart

edit :en nu ik het voor de grap in type dus wel :(

edit2: maar jou linkje werkt ook niet, maar volgens mij had ik die net ook bij google, tenminste die van mij was ook van wikipedia

edit3: wikipedia google en nog een paar sites werken opeens niet meer, tweakers nu weer wel

[ Voor 81% gewijzigd door LeVortex op 24-07-2007 16:48 ]

Verwijderd

haha, jah er is ergens een probleem...microsoft website ligt plat hotmail ligt plat symantec ligt plat

edit: bij mij werkt link wel nl.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 16:49 ]

• LeVortex
heel apart de engelse wikipedia doet het wel, maar de nederlands niet

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:50

Willem2

Ω is futile

Kunnen de XP en Vista machines elkaar wel pingen?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

ja klopt...ga maar eens naar www.microsoft.com of .nl wat jij wil...werkt allebei niet hahahha

• LeVortex
uh, bij mij werken beide microsofts sites, de .nl en de .com

edit: @ willem: ga ik nu ff proberen

edit2: pingen lukt wel

[ Voor 36% gewijzigd door LeVortex op 24-07-2007 16:52 ]

Verwijderd

maf ergens klopt er iets niet dan...want sommige sites zijn uit de lucht

• LeVortex
weet je wat ook maf is, de tweakers main pagina doet het ook niet, maar het forum wel

edit: nog veel maffer op de andere laptop doet de main pagina van tweakers het wel :S

[ Voor 34% gewijzigd door LeVortex op 24-07-2007 16:54 ]

Verwijderd

ja en bij mij doet de main page het wel :P
zowel in IE als in Firefox

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 16:55 ]

• LeVortex
ik denk dat ik mijn herstel cd er maar weer ff in doe, wel raar want ik heb hem donderdag gekocht, maaar misschien werkt het dan. Met een beetje geluk kan ik dan een andere taal instellen bij vista, want nederlands hoef ik eigenlijk niet, heb liever engels. Had ik de vorige keer verkeerd gedaan bij installeren

tweakers mainpagina doet het wel in firefox, maar de website van wikipedia (de nl versie) doet het niet in ie en ff

[ Voor 16% gewijzigd door LeVortex op 24-07-2007 16:58 ]

Verwijderd

hahah ok...als het dan nog niet lukt zou ik het netbeui protocol op iedere pc in je netwerk installeren...lees op ander fora dat het daar dan wel werkt...
Maar mijn werktijd zit erop dus ik ga naar huis...
ik kijk nog wel ff als ik thuis ben...
Succes in ieder geval!!

• LeVortex
succes zal ik idd nodig hebben :P

heel erg bedankt in ieder geval, het rare is dat tweakers main site nu wel werkt in ie.

foei foei foei dat je onder werktijd een beetje op tweakers :+

edit wikipedia (de nl versie) doet het nu ook :S ik snap er echt niks van.

[ Voor 16% gewijzigd door LeVortex op 24-07-2007 17:05 ]

• LeVortex
ik kan ze via uitvoeren en dan het ip intype wel bereiken, nu nog ff uitvogelen hoe ik kan zorgen dat ik dat kan opslaan en dan ben ik ook tevreden

Verwijderd

LeVortex schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:01:
succes zal ik idd nodig hebben :P

heel erg bedankt in ieder geval, het rare is dat tweakers main site nu wel werkt in ie.

foei foei foei dat je onder werktijd een beetje op tweakers :+

edit wikipedia (de nl versie) doet het nu ook :S ik snap er echt niks van.
Hahaha, ja je moet iets als iedereen van kantoor op vakantie is en je (bijna) de enige bent.
En hier is het ook komkommertijd he...

Aangezien het een hot item is, zou t fijn zijn voor de mede-tweakers als je je oplossing ook nog post

Verwijderd

Heey mensen,

Jullie raden het nooit, het is me gelukt om mijn nieuwe notebook aan het netwerk te hangen :D, maar je hebt er wel een xp udate voor nodig, je moet ff kijken of je LLTD (link-layer topology discovery) kan downloaden op de microsoft site. Waarom? dit is de techniek die vista gebruikt om het netwerk af te zoeken naar pc's.

Wat je moet doen:

1) ga naar je firewall (bij mij is dat norton inet security) en zorg dat hij niets van het netwerk waar je je op bevind blokkeert (ik weet niet hoe dat bij andere vuurmuren zit, maar ik moest mn thuisnetwerk "trusten"

2) zet wachtwoordbeveiliging in het netwerkcenter uit, omdat je je onder xp niet kan aanmelden op vista werkt t niet.

3) deel je schijven

4) dit is waar ik ook net 10 minuten achter ben, je moet naar de beveiligingsinstellingen van de desbetreffende schijf gaan en bij machtigingen "iedereen" toevoegen met in iedergeval de kenmerken lezen en uitvoeren.

5) probeer het maar uit :)
Pagina: 1