Tips voor betere ontvangst radio op werk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 00:06
Wij willen hier op het werk luisteren naar de radio, alleen de ontvangst is niet super. Wanneer we de antenne vastpakken is de ontvangst top, maar zodra we de antenne loslaten begint hij weer te storen door de muziek. Heeft iemand een simpele oplossing of moeten we gewoon blijven luisteren naar de zender die het wel doet, maar waar we elk nummer 5 keer per dag horen.... We kunnen helaas niet via internet luisteren want dat is afgesloten helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:42
Roncom schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:53:
Wij willen hier op het werk luisteren naar de radio, alleen de ontvangst is niet super. Wanneer we de antenne vastpakken is de ontvangst top, maar zodra we de antenne loslaten begint hij weer te storen door de muziek. Heeft iemand een simpele oplossing of moeten we gewoon blijven luisteren naar de zender die het wel doet, maar waar we elk nummer 5 keer per dag horen.... We kunnen helaas niet via internet luisteren want dat is afgesloten helaas..
Duw er een supergrote siagaretvorm aluminiumfolie gevaarte eromheen.
ijzerdraad er aan binden wil ook wel is helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als je de antenne vastpakt ben jij de "antenne", dus zorg ervoor dat de antenne een betere ontvangst kan krijgen, of verlengen idd wat tomino zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 23:48

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Stukje ijzerdraad aan de antenne en de andere kant aan een kaal stuk van een verwarming(-sbuis) :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als via internet is afgesloten (heb ik ook last van op mijn werk) prober dan eens realplayer. Vaak werkt dat wel gewoon :)

Wat ik zelf bij mijn vorige werkgever deed om de ontvangst van en normale radio te verbeteren, was een stuk interne draad van een UTP-kabel (is dun koperdraad) pakken, en dat diverse richtingen inspannen en metaal op metaal aansluiten opde antenne. Scheelt al een heel stuk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)