Toon posts:

[Server 2003] Printer Offline

Pagina: 1
Acties:
  • 2.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het werk een server 2003 (domaincontroller - printserver - fileserver).
Op deze server zijn drie netwerkprinters aangesloten. Een canon ir7068, canon ir3170 en canon GP-160.

De twee eerste printers werken perfect. De GP-160 heeft lang gewerkt, maar is er nu mee opgehouden. Afdrukken via de server (als administrator) werkt niet meer, dus ik moet zelfs niet aan sharen beginnen denken.

Het vreemde is dat ik de printer wel kan pingen, maar als ik een network-discovery tool van canon gebruik, komt hij niet tevoorschijn. Ik kan de printer verwijderen en terug toevoegen. Hij wordt automatisch herkend door windows en de juiste driver wordt automatisch toegekend.

Wanneer de printer pas toegevoegd is, lijkt alles te werken. Als ik echter een testpagina afdruk, gebeurt er niets. Na een minuutje komt de boodschap dat het afdrukken mislukt is. Wanneer ik naar de printer kijk (via conf -> printers) blijkt de printer offline te staan. Bij eigenschappen staat echter de printer online.

Na een maand de printer aan en uit te zetten, drivers te updaten of downgraden, printer verwijderen en toevoegen ben ik ten einde raad. Hopelijk hebben jullie een oplossing?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

Volgende scenario's al geprobeerd?

1. Kabel/Switch whatever die nu aanzit vernieuwen?
2. Op andere pc aansluiten.
3. Heeft die ook nog een usb/paralel aansluiting waarmee je hem kan testen op bijvoorbeeld een laptop?
4. In printer een ander vast ip toekennen?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
1. Kabel heb ik al vervangen. Op de switch hangen drie werkstations die perfect werken. Zou het aan zoiets stoms kunnen liggen?
2. nog niet geprobeerd :)
3. usb wel - parallel wel - nog niet geprobeerd :)
4. Ik weet niet hoe ik daar aan moet beginnen. Heb er al naar gezocht, maar het is een oude interface op de printer waar ik niet aan uitgeraak

Alleszins al bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf heb ook zo'n wazig probleem gehad met mijn Canon i850. Als ik hem toevoegde op de server werkte die perfect, echter na verloop van tijd was die niet meer te benaderen, zowel lokaal als via het netwerk. Pas als je de server een reboot gaf werkte het weer voor een tijdje. Geen idee wat het was, maar uiteindelijk die Canon i850 op een USB printserver aangesloten en sindsdien werkt het afdrukken weer probleemloos.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 25-07-2007 08:19 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 13:35

ralpje

Deugpopje

Kijk eens bij je printerinstellingen of er niet een vinkje staat (onder de poort-opties) bij 'snmp gebruiken om printer te controleren' of iets in die richting. Vinkje wordt bij SP1 voor W2k3 standaard aangezet, maar als je printer / printserver het niet ondersteund werkt het niet :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
SNMP staat op public, 1

AngryIP scanner vindt wel het ip-adres (.51) maar kan geen MAC, SNMP of andere informatie tonen.

Ik denk dat ik maandag zal afzakken naar mijn school en aan de hardware-debug beginnen...
Sorry :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 12:56 . Reden: @ Koffie ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 13:35

ralpje

Deugpopje

Zet die SNMP eens uit dan. Als je server gaat pollen, maar je printserver onderteund geen SNMP, ziet de server printer als offline.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ze de printer hebben afgezet.
Ik ga volgende week ergens naar het werk (middelbare school, heb congé nu) en eventuele problemen terug hier posten.

Bedankt voor de reacties so far
Pagina: 1