[2003 server] thuis webserver draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 15:59
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn werk een oude win 2003 server gekregen, ik wil hem bij wijze van expiriment als webserver inrichten, gewoon om wat foto's en simple website op te hosten, ik had in gedachten om er Apache op te installeren, maar kan ik mijn server gewoon in mijn thuis netwerkje met kabel internet verbinding en breedband router hangen of komt hier dan weer net iets meer bij kijken?

ik heb een kabel verbinding van @home met kabel modem, achter mijn kabelmodem heb ik een Edimax kabel router zitten en daarachter gewoon aantal pc's die op internet kunnen kan ik hier gewoon me server bij koppelen of moet ik die bijvoorbeeld voor mijn router zetten?

Groeten Léon

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon op je router aansluiten en poort 80 in je router doormappen naar het interne IP adres van je server. Daarna van buitenaf je externe IP adres gebruiken voor verbinding met je server.

Voor meer informatie verwijs ik je naar Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 24-07-2007 15:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Lees anders: Het Grote Poortmappingsverhaal
even door. Denk ook dat deze vraag ook bij Netwerken hoort.

En Gunner was me voor met editten :D

[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 24-07-2007 15:37 ]

Pvouput live

• Elve1984
poort mappen van me externet ip adress lukt me wel in me router, kan nu ook via rdp me eigen winxp back overnemen, maar moet dus gewoon het interne ip adres van me server in me router zetten met poort 80 open en dan werkt heb. maakt het uit dat je externe ip adress wijzigt eens in de zoveel tijd?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Leondendungen schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:40:
maakt het uit dat je externe ip adress wijzigt eens in de zoveel tijd?
Dat kan. Hangt een beetje van je provider af. In de praktijk zal het niet zo vaak gebeuren bij de meeste providers.

Anders kan je een gratis hostname bij dyndns.org nemen en dan je IP adres bij hen wijzigen, maar daar zijn ook wel tooltjes voor en sommige modems kunnen een IP wijziging ook direct voor je bij dyndns.org aanpassen.

Verwijderd

Als het om een simpele website gaat, zou ik gewoon lekker IIS gebruiken wat gewoon bij Windows 2003 zit, Apache installeren kan wel, maar is relatief gezien veel werk en met het oog op je ervaring denk ik niet aan te raden

• Elve1984
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:46:
Als het om een simpele website gaat, zou ik gewoon lekker IIS gebruiken wat gewoon bij Windows 2003 zit, Apache installeren kan wel, maar is relatief gezien veel werk en met het oog op je ervaring denk ik niet aan te raden
Ervaring? Sterker nog ik heb nog nooit iets gedaan met het hosten van een webserver, maar je moet alles keer proberen toch, maar aangezien het maar een expiriment is mag het niks kosten :P dus dacht Apache is gratis dus daarom pak ik die maar als er andere Gratis makelijkere pakketen zijn houdt ik me aanbevolen.

Greets

Verwijderd

IIS is ook gratis, is gewoon een onderdeel van Windows 2k3

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:22:
IIS is ook gratis, is gewoon een onderdeel van Windows 2k3
Yep en aangezien de licentie W2K3 duur genoeg was is IIS een optie, maar met een beetje vogelen is Apache heel simpel te configgen.

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:35:
[...]

Yep en aangezien de licentie W2K3 duur genoeg was is IIS een optie, maar met een beetje vogelen is Apache heel simpel te configgen.
Waarschijnlijk zit Windows 2k3 er nog gewoon als OEM licentie op ;)
Maar Apache is op Windows never nooit niet makkelijker te installeren dan IIS zelf...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
wamp-server:

http://www.wampserver.com/en/

Apache, MySQL, PHP5 en nog wat aanverwante zaken in een paar klikken aan het lopen. ZEKER makkelijker te installeren dan IIS, weet ik uit eigen ervaring.

• Elve1984
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Waarschijnlijk zit Windows 2k3 er nog gewoon als OEM licentie op ;)
Inderdaad, is gewoon de orginele server alleen is die leeg gegooit zodat alle data van de klant waar de server vervangen is weg is.

maar zal eens gaan hobbyen met Apache of IIS.
Pagina: 1