Vmware ESX op twee "white boxen"

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik zit te twijfelen om een Vmware ESX machine op te gaan zetten. Ik wil hiervoor het Asus P5M2/SAS bord gaan gebruiken. De prijs is behoorlijk goed. Voor een Q6600, 8gb, Asus P5M2/SAS en 2 x 500GB sata ben je iets meer dan 1000 euro kwijt. De LSI Logic SAS1068 en de twee keer lan worden allemaal door esx ondersteund.

Nu ben ik nog niet zo heel erg in esx thuis maar ik veronderstel dat de images op de 2 x 500gb komen te draaien. Als ik er nu een twee machine naast zet draait daar nog niets op. Hoe worden in het algemeen backup's gemaakt? Kan ik dit op de andere machine doen? Moeten de images hiervoor down en is de feature vmotion in deze opstelling te gebruiken?

http://www.xbmcfreak.nl/

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Als eens op het forum van http://www.vmug.nl/ gekeken ? Staat heel veel info waar je veel van opsteekt.

[ Voor 8% gewijzigd door stefklep op 24-07-2007 15:38 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Denk ook dat 't kostenplaatje voornamelijk zit in de licenties voor ESX en VMotion, niet in de hardware ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
let ook dat ESX niet met Sata disken werkt... je moet scsi hebben of hele specifiek SATA controllers waar je dan een 'hack' op kan loslaten.

maar dat moet je niet willen want dat werkt gewoon erg slecht.

edit: mmm die sata staat op de HCL van vmware zelfs...mm ok niet verwacht :D

voor vmotion heb je een SAN nodig, (of een NAS, maar das erg cheap) met 2 machines ben je er niet

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 24-07-2007 18:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53

_Arthur

blub

Wil je Vmotion gaan gebruiken heb je VMware Infrastructure Enterprise nodig. 1 licentie hiervoor kost al minimaal 7000us$.

Wil je alleen maar ESX-en, heb je aan VMware Infrastructure 3 Starter voldoende, kost je voor 1 licentie minimaal 1675us$.

Je kan natuurlijk eerst een 30day trial bekijken.

• backupdevice
  • Laatst online: 15:49

backupdevice

No Risk , Full Push

_Arthur schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:03:
Wil je Vmotion gaan gebruiken heb je VMware Infrastructure Enterprise nodig. 1 licentie hiervoor kost al minimaal 7000us$.

Wil je alleen maar ESX-en, heb je aan VMware Infrastructure 3 Starter voldoende, kost je voor 1 licentie minimaal 1675us$.

Je kan natuurlijk eerst een 30day trial bekijken.
enterprise kost $5750 list, je hebt een san en Virtual Center nodig.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:51
Powershell schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:53:
let ook dat ESX niet met Sata disken werkt... je moet scsi hebben of hele specifiek SATA controllers waar je dan een 'hack' op kan loslaten.

maar dat moet je niet willen want dat werkt gewoon erg slecht.

edit: mmm die sata staat op de HCL van vmware zelfs...mm ok niet verwacht :D

voor vmotion heb je een SAN nodig, (of een NAS, maar das erg cheap) met 2 machines ben je er niet
Ik ben de eerste geweest die de Asus P5M2/SAS heeft gekocht voor ESX, en kan bevestigen dat dit mobo volledig ondersteund wordt, ook al heb ik er SATA2 schijven op zitten. Het gaat in de HCL's van VMware namelijk *niet* om de schijven zelf, maar om de controller!

Het wordt dus volledig ondersteund als je SATA2 schijven gebruikt om ESX op te installeren, zo lang je maar een RAID-set maakt van de schijven. Topicstarter, let er dan op dat de schijven op 1 channel moeten zitten, anders kun je performance problemen ondervinden.

Ook is het mogelijk om de storage als iSCSI aan te bieden, en wel via het Service Console van een van je ESX Servers. Deze hack (!) zorgt ervoor dat je VMotion e.d. met 2 machines (zonder een NAS of SAN, geen shared storage dus) werkend krijg. Dit is echter niet echt aan te raden, aangezien het letterlijk een hack is. VMotion, DRS, HA en VC zijn dus nog niet ondersteund werkend in deze setup. Dan heb je nog minstens 1 extra machine (en/of shared storage) nodig.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Jainoxi schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:56:
[...]
Ik ben de eerste geweest die de Asus P5M2/SAS heeft gekocht voor ESX, en kan bevestigen dat dit mobo volledig ondersteund wordt, ook al heb ik er SATA2 schijven op zitten. Het gaat in de HCL's van VMware namelijk *niet* om de schijven zelf, maar om de controller!
Lijkt het te werken, of wordt het ook daadwerkelijk ondersteund? In dat laatste geval kun je daadwerkelijk bij VMware aankloppen als je tegen bepaalde compatibiliteits-issues aanloopt, en dat betwijfel ik.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn bepaalde SATA controllers die ondersteund worden door ESX, de volledige compatibiliteitslijst: http://blogs.vmware.com/c...guides/2007/07/index.html

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53

_Arthur

blub

backupdevice schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:45:
enterprise kost $5750 list, je hebt een san en Virtual Center nodig.
5750$ zonder het benodigde supportcontract ja..

Maar ik heb een vermoeden dat de TS de licenties al 'heeft'.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
_Arthur schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:18:
[...]

5750$ zonder het benodigde supportcontract ja..

Maar ik heb een vermoeden dat de TS de licenties al 'heeft'.
30 dagen license, en elke 30 dagen nieuwe key vragen op een nieuwe email account

zo doe ik het ook :) werkt prima en toch legaal.

* Zwelgje zit al een tijdje te 'evalueren' maar weet nog niet of ie het nu wel of niet wil kopen :+

mods: dit heb ik van een Vmware salesman doorgekregen als legitieme testmethode voor thuislabs... dus niks niet illegaal

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 25-07-2007 21:47 ]

A wise man's life is based around fuck you

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TS: Wat wil je met die machines gaan doen ? Is het voor productie of test omgeving. Nogal een groot verschil !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik wil eerst eens gaan testen, dus met die 30 dagen licentie. Als alles goed bevalt wil ik een licentie aanschaffen. Denk dat ik ook maar eens de opties met een SAN ga bekijken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1