Op zoek naar een klassieke versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20
Ik ben op het moment mijn audioset aan het uitbreiden.. ik heb genoeg van mijn oude sony receiver welke op hogere output de middentonen flink vervormd (op hogere volumes vervormd alles).

Nu wil ik gaan voor een goedkope maar kwalitatief hoogwaardige versterker. Hierbij kom ik automatisch uit op marktplaats waar ik de volgende apparaten gezien heb:

Luxman L-2 voor 75 euro
Luxman L-3 voor 80 euro
QAUD 405 eindamp.plus QUAD 33 stuurtamp (waar ik nu 200 euro op geboden heb)

Ik vind deze "retro" apparaten ook erg mooi om te zien overigens, ik heb niet veel met dat moderne spul. Iemand ervaringen met bovenstaande apparaten (merken?). Ik heb de QUAD in actie gezien, en deze produceerd echt een fantastisch vol geluid (en heeft power).
Hoe staat het eigenlijk met de kwaliteit tegenover modernere apparaten vandaag de dag?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kwaliteit is echt prima tov gelijkgeprijsd modern spul (vroegah was alles beter, vooral hier).
alleen mis je mogeljik wat digitale ingangen.

• paradoXical
Voorzichtig schopje.
Misschien zijn er mensen welke iets moois te koop weten te staan (misschien wel via marktplaats) / mijn een merk kunnen aanraden Mijn nieuwe speakers vragen nu echt om een versterker welke iets meer power kan leveren :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat is je budget?
Quad is een prima merk, dus daar kun je lastig een buil aan vallen.

wat voor speakers heb je?
wat zijn je eisen?

• paradoXical
Ik kan kiezen uit een paar JBL LX7 speakers of een setje TI-800 van JBL. In mijn andere woning heb ik een Harman Kardon AVR500 welke prima klinkt daar (alhoewel die versterker wel de nodige kuren heeft soms ;) ). Voor op mijn studentenkamer wil ik graag een wat goedkoper model.

Mijn budget is eigenlijk rond de 150 euro, dat is ook een van de redenen dat ik op marktplaats aan het kijken ben. Die QUAD gaat meer kosten ben ik bang, maar ben hier wel fan van. Vader van een vriend van me heeft deze thuis staan, en wat een prachtig geluid op een paar simpele speakers.

Over LUXMAN lees ik veel goeds, maar ik ben bang dat de L2 zoals ik boven gepost heb iets te weinig power heeft.. en deze apparaten zijn al aardig gedateerd, er zal in veel gevallen iets aan moeten gebeuren?

Eisen:

- goedkoop / dus 2e hands
- retro look
- betrouwbaar
- zuiver geluid
- voldoende power

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 20:51
De Quad voor eind combinatie is zeker een leuke ook qua geluid.
Je zou ook eens kunnen kijken voor een Sansui C1000 voorversterker en de B3000 Eindversterker,
die zou je waarschijnlijk voor rond de 150 moeten kunnen krijgen.
Of een Marantz uit de PM serie, die geven zeker genoeg vermogen en de hogeren uit de serie zijn
ook dubbel mono opgebouwt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

yepz een marantz uit de PM serie is het juiste antwoord. Bij voorkeur een PM80 MK2 (de mk1 heeft nog wel eens problemen) Die komen nog wel eens voorbij rond de 175 tot 200 euro. Heb hem zelf ook staan in mijn 2e set en het blijft een absolute topper!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik heb ook een PM80 Mk2, mooi ding hoor! heb hem bijna 10 jaar geleden nieuw gekocht voor 799 gulden geloof ik.. Heb ook een quad 3 + 33 + 303 gehad en die klonken wat voller moet ik zeggen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• paradoXical
Bedankt voor de reacties.

Ik heb wat op marktplaats rondgekeken, Sansui C1000 / B3000 staan niet te koop.
Wat ik wel gevonden heb is de PM80 van Marantz, ga kijken of ik daar een bod op ga doen.

Verder heb ik een lopend bod op een Rotel RA840BX3
zie ook:
http://www.marktplaats.nl...my.php%3Ftype%3Dbids_favs

• paradoXical
Ik moet toch even een post maken.

Voor het mooie bedrag van 175 euro een prachtige QUAD 303/33 op de kop weten te tikken. Deze week alle aansluitingen goed gemaakt en nog aan het rondkijken voor een leuke platenspeler.

Ben nu heerlijk naar een CD van Ayreon aan het luisteren, en ik moet zeggen dat het prachtig klinkt (voor dat geld...). En persoonlijk ben ik verliefd op de looks van het apparaat :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

klinkt als een erg nette deal :)
post hem hier eens in het vintage audio topic svp.

Verwijderd

paradoXical schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:09:
Ik moet toch even een post maken.

Voor het mooie bedrag van 175 euro een prachtige QUAD 303/33 op de kop weten te tikken. Deze week alle aansluitingen goed gemaakt en nog aan het rondkijken voor een leuke platenspeler.

Ben nu heerlijk naar een CD van Ayreon aan het luisteren, en ik moet zeggen dat het prachtig klinkt (voor dat geld...). En persoonlijk ben ik verliefd op de looks van het apparaat :)
Heb ook nog de Quad 33 in bezit gehad met de 405. Mooi geluid, apart design. Wat ik wel jammer vond waren die vervelende, storingsgevoelige DIN-ingangen
Pagina: 1