[PHP Variabelen form > array, printen op volgende pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt met een formcheck die nu prima werkt.

Ik ben nu alleen een manier aan het bedenken om dir waarden van die fomulier te verzenden naar een andere pagina en deze hier te printen. dit alles na de formcheck.

Ik heb dus een:

PHP:
1
2
3
4
f($error=='')
{
     Doe iets om de data door te sturen in een araay naar de volgende pagina.
}

Wat ik nu doe is echte vreselijk dirty namelijk, ik zal het uitleggen.

Ik neem de form en hide het volgende

<form name="stuur" method="POST" action="" accept-charset="UTF-8">

En pas dit aan naar:

<body onload="document.stuur.submit()">
<form name="stuur" method="POST" action="volgende/" accept-charset="UTF-8">

Hierdoor wordt hetzelfde formulier nogmaals verzonden aangezien ik de values er in ophaal als iemand een fout zou maken en niet alles opnieuw in hoeft te vullen, ik hergebruik dit dus.

Dit is alleen geen nette oplossing. Ik wil dit dus in een array zetten en versturen naar de volgende pagina.

Ik krijg hier dan geen problemen met lege variabelen ? Deze zitten namelijk altijd in het fomuier en met een if() in de volgende pagina display ik de content aan de hand van wat er aan variabele beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dus je wilt, indien het correct is, doorsturen naar de volgende pagina?
Dan moet je die values uit de $_POST halen, in een $_SESSION steken, en dan een header("Location: volgende/"); doen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar zit ik dan echt aan een sessie vast ? Ik vind het altijd wat lastig afbreken met die dingen enzo als ik eerlijk mag zijn.

Sessies die blijven bestaan en nooit meer uit je /tmp gaan... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:34:
OK, maar zit ik dan echt aan een sessie vast ? Ik vind het altijd wat lastig afbreken met die dingen enzo als ik eerlijk mag zijn.

Sessies die blijven bestaan en nooit meer uit je /tmp gaan... etc.
Mooi session_destroy(); toepassen, en eventueel de individuele sessies op null zetten ($_SESSION['naam'] = null); That should do the trick

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of ik in de if() alle waarden uit het formulier in de sessie zou kunnen plaatsen of dit al eerder zou moeten doen en in de if() alleen naar de volgende pagina toe zou moeten gaan.

Op wat voor een manier zal ik trouwens naar de "volgende" pagina gaan ? header() ofzoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Sessies zijn hiervoor inderdaad de mooiste oplossing. In elk geval vele malen mooien dan een hidden form die je met JS submit ;)

Ikzelf sla in mijn form-check altid alles op in een array $frmValues. Deze gebruik ik ook om, bij fouten, alle ingevulde waarden automatisch in te vullen.
In de meeste gevallen bestaan de formulieren uit 1 stap, en gooi ik de waarden uit $frmValues mijn database in. In het exotische geval dat er een 2de pagina aanvast komt gooi ik hem in een sessie, en vul hem in de 2de pagina weer vanuit de sesse.
Pagina: 1