Toon posts:

[OpenBSD] port benodigdheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een programma wat op dit moment niet in de openBSD ports tree staat, ben ik een nieuwe port aan het ontwikkelen.

Dit is mij redelijk goed gelukt op de dependencies na.

BUILD_DEPENDS= openldap-*>=2.3:/databases/openldap

wat resulteert in:

>> Broken dependency: /databases/openldap non existent (DEPENDS openldap-*>=2.3:/databases/openldap)
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/net/openradiusNEW (line 1537 of /usr/ports/infrastructure/mk/bsd.port.mk).

Ik heb verschillende manieren geprobeerd om de LIB_DEPENDS in te vullen, maar niets lijkt te helpen. Weet iemand hier de oplossing voor.
Alvast bedankt.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

De eerste code staat dus in de makefile, deze dus:

code:
1

en het resultaat wordt gegenereerd wanneer deze makefile gerund wordt (make):

code:
1
2
3
4
>> Broken dependency: /databases/openldap non existent (DEPENDS openldap-*>=2.3:/databases/openldap)
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/net/openradiusNEW (line 1537 of /usr/ports/infrastructure/mk/bsd.port.mk).

• jschot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07-2025
code:
1

Ik heb geen ervaring met OpenBSD (wel FreeBSD), maar moet die '/' voor databases niet weg?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Dit lijkt me meer iets om op #openbsd op freenode te vragen. Of ports@ of misc@ een mailtje te sturen. Daar zitten toch de mensen die dit vaker doen.

Verwijderd

Topicstarter
De code was ook al op bsdforum.org geplaatst, maar daar wist ook niemand het antwoord erop. Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Door eerst een komma te plaatsen kan je ranges van dependencies aangeven. openldap-client-*,>=2.3, <=2.5:${PORTSDIR}/databases/openldap zou dus de openldap-client tussen 2.3 en 2.5 aangeven.

*** OPLOSSING ***

code:
1
2
BUILD_DEPENDS+=         openldap-client-*,>=2.3:${PORTSDIR}/databases/openldap
BUILD_DEPENDS+=         gnutls-*,>=1.3.2p0:${PORTSDIR}/security/gnutls