geheugen uitbreiding met verschillende bankjes

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03-2025
Aangezien het geheugen in vista bij verschillende games/ applicaties regelmatig oploopt naar 99% (2GB TWIN2X2048-6400PRO Corsair) wil ik graag uitbreiden naar 3 of 4 GB intern geheugen. Nu is mijn huidige geheugen van Corsair zwaar overklokbaar maar nog erg duur (€230,-) per setje van 2GB. terwijl normaal geheugen van Corsair (TWIN2X2048-6400) ongeveer €110,- kost. Nu vind ik op dit moment een investering van €230,- eigenlijk nog wat te hoog en denk ik erover om te gaan van het staandaard geheugen van Corsair.
Wat betekend dit voor mijn configuratie zoals die nu is, doe ik het systeem te kort als ik nu ga voor standaar geheugen en betekend dit dat ik het systeem in de toekomst niet fatsoenlijk meer kan overklokken?
Of het het uitbreiden van het interne geheugen nog niet zoveel zin op dit moment?
Graag jullie mening!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

het kan een conflict opleveren, maar ik verwacht dat niet bij 2 x hetzelfde merk. Bij overclocken zul je minder ver komen door de max van de "goedkope" reepjes. Ook zul je de snelste reepjes in de 1ste bankjes (van je dual channel) moeten plaatsen voor de snelste configuratie.

• in2duhCore
bedankt voor je reactie..
betekend dit dat mijn "snelle" reepjes zich aanpassen aan de snelheid van de standaard reepjes? Dat ik niet het geval krijgt dat dan de zwakste schakel op dit moment leidend is (in het geval van de standaard bankjes)? Het zou zonde zijn als ik er 2 dure en snelle reepjes in heb zitten en deze door de standaard reepjes onderuit worden gehaald. (ervan uitgaande dat ik het systeem nog niet heb overgeklockt)

[ Voor 7% gewijzigd door in2duhCore op 24-07-2007 14:35 ]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

als je de snelste reepjes in het 1ste slot doet zal je sys niet beperkt worden in zijn snelheid. In het geval van overclocken zullen de langzamere reepjes hoe dan ook bepalend zijn. Hoe ver jij je geheugen kan oc'en zal af liggen van je langzaamste reepjes. Der zit dan nog een "reserve" in je dure reepjes wat je dan niet kan benutten helaas tenzij je de langzame reepjes eruit haalt

• in2duhCore
duidelijk antwoord.......bedankt!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

graag gedaan

Verwijderd

Ik veronderstel dat de snelste in bank 1 moeten omdat die eerst gevuld wordt door het OS? Is dit zeker het geval of slechts een vermoeden?

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:15:
Ik veronderstel dat de snelste in bank 1 moeten omdat die eerst gevuld wordt door het OS? Is dit zeker het geval of slechts een vermoeden?
wat je zegt klopt, als je verschillende reepjes gebruikt moet de snelste in bank 1 om de beste preformance eruit te halen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:15:
Nou nee, niet bepaald. Het is eigenlijk een hardwarematige zaak en dit verschilt per moederbord en BIOS; soms kan het wel uitmaken in welk slot je welke DIMM steekt, soms ook niet. Bijvoorbeeld, bepaalde BIOS'en laten de SPD info van de DIMM's in de eerste sockets bepalen welke parameters worden ingesteld, dit kan problemen opleveren als er in de tweede sockets (langzamere) DIMM's zitten die niet stabiel kunnen opereren met de snelle timings van de DIMM's in de eerste sockets. In dat geval zou je de DIMM's kunnen verwisselen.
Maar in principe zou wat jij wilt gewoon moeten werken, maar de langzamere DIMM's zullen wel eerder een beperking kunnen vormen voor b.v. overclocken, dit is natuurlijk logisch (ketting, zwakste schakel)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Abbadon schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Nou nee, niet bepaald. Het is eigenlijk een hardwarematige zaak en dit verschilt per moederbord en BIOS; soms kan het wel uitmaken in welk slot je welke DIMM steekt, soms ook niet. Bijvoorbeeld, bepaalde BIOS'en laten de SPD info van de DIMM's in de eerste sockets bepalen welke parameters worden ingesteld, dit kan problemen opleveren als er in de tweede sockets (langzamere) DIMM's zitten die niet stabiel kunnen opereren met de snelle timings van de DIMM's in de eerste sockets. In dat geval zou je de DIMM's kunnen verwisselen.
Maar in principe zou wat jij wilt gewoon moeten werken, maar de langzamere DIMM's zullen wel eerder een beperking kunnen vormen voor b.v. overclocken, dit is natuurlijk logisch (ketting, zwakste schakel)
tis indd geen software matige, maar hardware matige kwestie, maar hij moet meestal in slot 1.
Pagina: 1