Matrox Powerdesk, Dualhead en W2k

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Heej, ik heb net w2k sinds een hele tijd geinstalled en het is ook de eerste keer dat ik w2k met m'n matrox G400 draai. Nu kan ik alleen niet zonder de dualhead van die kaart en ik heb dus dualhead enabled, alleen wat een gekloot is dat onder w2k zeg, onder w98 had je gewoon 2 schermen, die ieder afzonderlijk van elkaar draaide en waarop je een verschillende resolutie kon draaien, in w2k pakt ie een hele vage resolutie, smijt hij de taakbalk over beide monitoren en ben je een beetje breedbeeldwindows aan het draaien :( dit is dus echt NIET fijn :P

hoe krijg ik het in de orginele windows 98 stijl? Dus dat er 2 verschillende monitoren gedetecteerd worden, je 2 verschillende resoluties kan draaien en dat de taakbalk op 1 monitor is.

Thanx.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Waarschijnlijk trap ik een open deur in maar heb je deze drivers al geprobeerd ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• FaceMan
Ik gebruik de allernieuwste (5.33) drivers van Matrox...

Verwijderd

In Win2K kan je NIET afzonderlijk van elkaar ingestelde desktopresoluties hebben.
Deze zal altijd ala "breedbeeld" worden vertoond. (Dat ligt aan Win2K.) :'(
Wat jij wilt is gewoon niet mogelijk in Win2K voor zover ik weet. M$ wou dat simpelweg niet meer hebben, iets met veiligheid of functionaliteit of zo. Kweetniet. :+

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:33
Het kan inderdaad niet met een dualhead kaart. Wat wel kan is een PCI kaartje erbij plaatsen, dan kan het wel. PS niet alle kaarten ondersteunen het! Ik geloof S3-kaarten en de Voodoo3 etc wel.

• FaceMan
Na, dan zal het denk ik maar weer win98 worden :P
thanx

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

dat zuigt natuurlijk flink.
ik heb ook een matrox g450 DH en wilde net volgend week w2k gaan installeren.(stabiliteit enzo). Hoe zit dat met whistler/XP

Ik meen trouwens dan een vriend van me ook w2k en een G400 had, en dan wel w98 stijl... ?!?

[ed]typo[/ed]

shit :(

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• FaceMan
Na, ben maar beetje met de instellingen gaan klote van de Matrox Multi Display controls (zit bij de allernieuwste drivers voor w2k) en al met al valt het nog wel mee. Natuurlijk sux ut wel dat je niet verschillende reso's kan draaien, die taakbalk zuigt ook redelijk :P maar verder valt er wel mee te leven.
zolang je het een en ander maar owkeej instelt in dat matrox multidisplay control gebeuren :)

suc6

Verwijderd

Ik gebruik het voornamelijk voor Photoshop, en dan zitten de lelijke menus allememaal in m'n 2e display... scheelt een hoop plek, kan ik 'fullscreen' werken! 8-)
En anders IRC en zo in 2e venster, IE in de andere, veel klooien met settings om het een beetje goed te krijgen ja. ;)
Maar al met al mis die functie echt niet hoor. Ik ben hartstikke tevereden! :7

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

met de nieuwste Matrox-drivers (v5.52) kun je wel degelijk afzonderlijke resoluties draaien onder win2k.

Lees verder de opmerking van Louie (Matrox tech) op http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum3/HTML/002198.html

Kennistechnoloog

Verwijderd

Ja Faceman, met de 5.52 drivers gaat dat idd zonder problemen.
Als de matrox server wat langzaam is kun je ze zelfs vanaf MURC neerhalen. Ze zijn ongeveer 3.4Mb.

Wat je echter wel moet doen, is die oude drivers goed de-installeren. Dat doe je via add/remove programs. Na de reboot je nieuwe drivers opnieuw installeren.

Als je eigenwijs bent en je denkt, ik installeer ze gewoon over de oude heen, niet komen zeuren, wil je?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
oude koeien :P

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1