i7 3770K, 24 GB RAM, Asrock Z77 Extreme 4, Asus Strix GTX970 OC, Samsung Evo 840 250GB, Samsung 320 GB 7200rpm 16MB, WD green 2 TB, Asus DVD-writer
Als je al signaal op de kabel hebt staan is het een kwestie van uitproberen (telefoonstekker tegen de aders aan houden en luisteren of je kiestoon hebt). Goede kans dat een van de 2 rood/ blauwe combinaties je signaal oplevert. Op je foto kun je ook mooi zien dat de aderparen al "gematched" zijn (zit zo'n ringetje omheen). Probeer eerst die paren uit.
edit: als je alleen adsl signaal hebt (en dus geen telefoon signaal) sluit je dus je modem en en kijk je of hij online komt in combinatie met een van de aderparen.
[ Voor 16% gewijzigd door ETM op 24-07-2007 14:21 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Overigens is kortsluiting niet erg, maar het kan volgens mij wel gebeuren dat de centrale/wijkkast je aansluiting na kortsluiting uit zet (om zichzelf te beschermen oid). Als het goed is gaat je lijn dan na een tijdje (30 sec, 10 min, 2 uur? geen idee) automatisch weer aan. Maar dit weet ik niet zeker.
En die gebundelde aders lijken mij ook de beste om als 1e te testen
Laatst was ik bij iemand die in een appartement woont. Zei had ook zo veel aders liggen en daar zat het ADSL signaal op de zwarte en de zilver kleurige draad. Dus zeker de moeite waard om te proberen.
Kortsluiting moet je niet te bang voor zijn. Gewoon zorgen dat de aders elkaar niet niet raken. Das niet zo moeilijk
[ Voor 63% gewijzigd door Flappie op 24-07-2007 15:30 . Reden: typo's ]
Het volgende vraag: Hoe lang duurt het, voordat de modem gebruik kan maken van de telefoonlijn?
Huidige situatie: lampje blijft branden bij status = De modem haalt zijn netwerk configuratie op en de telefonie dienst aan het opstarten. Ik heb trouwens geen kiestoon.
i7 3770K, 24 GB RAM, Asrock Z77 Extreme 4, Asus Strix GTX970 OC, Samsung Evo 840 250GB, Samsung 320 GB 7200rpm 16MB, WD green 2 TB, Asus DVD-writer
Normaal gesproken werkt Internet gewoon als je DSL lampje brand. Telefonie kun instellingen kun je dan in je modem invoeren.lucky me schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:44:
Bedankt voor jullie reactie. Het is voor mij een stuk duidelijker geworden.
Het volgende vraag: Hoe lang duurt het, voordat de modem gebruik kan maken van de telefoonlijn?
Huidige situatie: lampje blijft branden bij status = De modem haalt zijn netwerk configuratie op en de telefonie dienst aan het opstarten. Ik heb trouwens geen kiestoon.
Als je InternetPlusBellen hebt wordt alles wel centraal aangestuurd en worden de instellingen gedownload.
Welk modem heb je? En welke provider?
Als er geen KPN PSTN signaal op staat, maar alleen DSL zul je met een standaard multi meter niks vinden. Daar heb je een oscilloscoop voor nodig.Rrob schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:46:
Of zoek met een multi-meter naar de 2 aders waarom 60V gelijkstroom staat. Dan loop je niet het risico kortsluiting te veroorzaken. En het is sneller dan ~50 vershillende combinaties van 2 aders in een rj11 plug knijpen en in je modem uitproberen
Modem: Versatel
Ik ben nu bij een vriend en die zegt dat het nog een week kan duren, voordat het daadwerkelijk aangesloten is. Hij weet dit, omdat hij zelf bij tele2 heeft gewerkt.
Maar goed, een volgende bewoner kan jouw weer hier op aanspreken als het zo blijft.....
Je kan proberen te bellen met 0244 om te vragen of ze het ISRA-punt ook gratis repareren als je geen telefonie hebt.
Mogelijke oorzaak:

ADSL zou dus wel goed opgeleverd zijn:
http://members.home.nl/ed...tatus_ADSL_opgeleverd.jpg
Dus al die tijd, dat ik getest heb, was voor niks geweest.
[ Voor 24% gewijzigd door lucky me op 31-07-2007 00:53 ]
Als je KPN telefonie hebt op dezelfde lijn als ADSL (linesharing) staat er voor telefonie inderdaad 60V spanning (iets minder) op de lijn. Maar als je alleen ADSL hebt is het met een multi-meter niet/nauwelijks te meten.Rrob schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:46:
Of zoek met een multi-meter naar de 2 aders waarom 60V gelijkstroom staat. Dan loop je niet het risico kortsluiting te veroorzaken. En het is sneller dan ~50 vershillende combinaties van 2 aders in een rj11 plug knijpen en in je modem uitproberen
Overigens is kortsluiting niet erg, maar het kan volgens mij wel gebeuren dat de centrale/wijkkast je aansluiting na kortsluiting uit zet (om zichzelf te beschermen oid). Als het goed is gaat je lijn dan na een tijdje (30 sec, 10 min, 2 uur? geen idee) automatisch weer aan. Maar dit weet ik niet zeker.
En die gebundelde aders lijken mij ook de beste om als 1e te testen
Je hebt grote kans dat het een aderpaar combinatie is met zo'n ringetje er omheen. Het kan met deze kabelbundel net zo goed zwart + transparant zijn als rood + blauw.
Het wordt proberen en proberen of een storing aanmelden bij Tele2 zodat KPN komt kijken/doormeten welke ader het is in opdracht van Tele2. Heb je ook KPN-telefonie op de lijn kan je ook KPN bellen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.