Zoals elke goede programmeur begin ik heel enthousiast aan mijn code, loop ik af en toe vast, drink ik liters koffie en rook ik verschillende pakjes sigaretten, bezoek ik verschillende malen GOT en laat me ook helpen om uiteindelijk, na onbepaalde tijd, heel fier te zijn op mijn programmeersel en nergens gehoor te krijgen bij niet-N.E.R.D.-friends die niet begrijpen waarom ik mijn tijd aan zoiets wil verknoeien.
Wanneer ik een maand later iets mag/moet veranderen aan mijn code, heb ik enkele dagen nodig om te begrijpen wat ik ook al weer geschreven heb, omdat de code op ogenblik van schrijven duidelijk was en ik het systematisch nalaat om mijn code van commentaar te voorzien.
Maar nu ga ik eindelijk mijn leven beteren. Mijn code zal van commentaar voorzien worden!
Na deze veel te lange inleiding, eindelijk mijn vraag:
Zijn er methodieken om commentaar te schrijven of niet?
- schrijf je gewoon wat een functie doet en hoe je die moet oproepen?
- geef je uitleg bij elke controlestructuur?
- Wanneer schrijf je teveel commentaar?
- Word het document niet te zwaar om te parsen? Met commentaar word je file toch al gauw dubbel zo groot.
- ...
Wanneer ik een maand later iets mag/moet veranderen aan mijn code, heb ik enkele dagen nodig om te begrijpen wat ik ook al weer geschreven heb, omdat de code op ogenblik van schrijven duidelijk was en ik het systematisch nalaat om mijn code van commentaar te voorzien.
Maar nu ga ik eindelijk mijn leven beteren. Mijn code zal van commentaar voorzien worden!
Na deze veel te lange inleiding, eindelijk mijn vraag:
Zijn er methodieken om commentaar te schrijven of niet?
- schrijf je gewoon wat een functie doet en hoe je die moet oproepen?
- geef je uitleg bij elke controlestructuur?
- Wanneer schrijf je teveel commentaar?
- Word het document niet te zwaar om te parsen? Met commentaar word je file toch al gauw dubbel zo groot.
- ...