[XP] Ruimte probleem bij setup

Pagina: 1
Acties:

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 22:03
Beste,

Ik probeer Windows XP Home te installeren op een (erg) oude laptop, een Compaq Armada 1530D.

Het eerste probleem was dat de laptop niet kan booten vanaf een CD, het bios ondersteund het simpelweg niet en nergens een biosupdate te vinden.
Opgelost met Win98 opstartdiskette en \i386\winnt.exe gestart.

Nu ik eindelijk zover ben gekomen dat ik een partitie kan kiezen om windows op te installeren wil setup niet verder omdat deze minstens 1046MB nodig heeft. Er zit een hdd in van iets meer dan 1300MB, probleem is echter: omdat ik via winnt.exe de setup heb gestart worden de tijdelijke bestanden naar de hdd gekopieerd waardoor ik nog precies 900MB overhoud. :/

Ik hoopte dit te verhelpen door in dosnet.inf de [DiskSpaceRequirements] aan te passen,
net zo als ik dit met [RequiredMemory] heb gedaan (laptop heeft maar 32MB geheugen ipv de benodigde 64MB),
helaas werkt dit niet (of ik doe iets fout).

Valt dit op een andere manier aan te passen, of weet iemand misschien een andere manier het probleem op te lossen?

Aangezien ik ervan overtuigd was, dat er op deze laptop windows xp kan draaien kan er niks aan de hardware worden veranderd. Het is ook niet belangrijk dat het soepel werkt het gaat erom dat windows xp erop staat.