[2003 R2] Folder redirection op specifieke PC's

Pagina: 1
Acties:

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
We hebben hier binnen ons domein een aantal PC's die gebruikt worden voor o.a. productiewerkzaamheden. Voorheen werd daarop 1 enkele user gebruikt die een desktop vol shortcutjes had naar programma's. Dit werkt natuurlijk niet erg optimaal, omdat je totaal geen toegangscontrole hebt.
Nu willen we dus met gewone domein users gaan werken op deze PC's. Alle users hebben roaming profiles dus die worden ook overgenomen op die PC's, en daarmee dus ook hun Desktop.
Dit is een probleem. Ik heb er al aan gedacht om alleen lokale profielen te gebruiken op die PC's, maar dan kan weer niemand zijn E-Mail gebruiken op die PC's, heeft niemand zijn eigen settings, enzovoort. Alle globale shortcuts op de desktop van All Users zetten is ook geen optie, omdat de combinatie van die icons met de icons uit de gebruiker zijn profiel nogal een rotzooitje wordt.

Wat ik een perfecte oplossing zou vinden is Folder redirection van de Desktop naar 1 specifieke plek op alléén die PC's. Dat kan echter niet, omdat Folder Redirection een user policy is.

Is er een manier om dit tóch voor mekaar te krijgen, of heeft iemand misschien een ander idee om een gelijk effect te krijgen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Loopback policies?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
Dat kende ik nog niet, maar daarmee is het inderdaad gelukt :)

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
Even een mega kick.. Loopback policies werkt goed, maar er is 1 probleem.. Zodra iemand die ooit ingelogt heeft op een PC met zo'n policy weer op een andere PC inlogt blijft zijn desktop voor eeuwig naar die share wijzen.

Ik heb in de policy wel aangegeven dat de lokatie herstelt moet worden als de policy verwijderd wordt.
Een entry in een standaard GP maken dat de desktop folder altijd moet redirecten naar zijn lokale profiel is niet echt mogelijk, omdat we een engelse 2003 versie hebben en nederlandse clients (path wordt "Desktop" ipv "Bureaublad").

Ik herstel het nu handmatig door een user even in een OU te gooien met een GP waarin zijn desktop wordt geredirect naar zijn lokale profiel (path handmatig ingevuld) en dan 1x in te loggen.

Ik heb al gedacht dat ik dit misschien in een logon script kan oplossen door de registry aan te passen, maar ik denk dat ik in een logon script al te laat ben, en het is niet echt een nette oplossing.

Iemand nog ideeën?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet op de tweede set pc's een policy waarin je expliciet de boel naar lokaal redirect? Dat zou bij het inloggen toegepast moeten worden lijkt me :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
Dat had ik dus al geprobeerd,

Als ik "Redirect to the local userprofile location" kies is het resultaat dat de desktop dan naar C:\Documents and Settings\user\Desktop wijst, ipv naar C:\Documents and Settings\user\Bureaublad, waarschijnlijk omdat we een Engelse versie van 2003 hebben met Nederlandse clients.

"Redirect to the following location" kan niet, omdat het profile path natuurlijk anders is voor elke user.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Radiant schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:43:

"Redirect to the following location" kan niet, omdat het profile path natuurlijk anders is voor elke user.
Gebruik dan de variabele \\server\share\%username%

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1