Sinds anderhalve maand heb ik een Canon 400D, alleen niet ik ben er fan van, de rest van de familie ook... En nu willen ze allemaal eigenlijk ook een DSLR... dan hoef ik hem iig niet meer te delen. Maar goed, dat is niet zo het probleem.
Ik zit met het volgende:
Moeders heeft een analoge SLR van Sigma liggen met 2 kit lenzen. Ik durf niet te zeggen uit mijn hoofd welke camera en lenzen zij precies heeft, maar het is te vergelijken met kitlenzen van 18-55 mm en 70-300 mm. Zij is vooral fan van de telelens.
wanneer ik het precies weet zal ik mijn TS edit'en
Eigenlijk vind zij het zonde om die lenzen weg te doen, en zou ze graag willen gebruiken op een DSLR body. Alleen zitten we met het feit dat het sigma mount lenzen zijn.
Alleen is er maar 1 type DSLR van Sigma (SD10) die we te duur vinden (ze wil niet meer dan 500/600 euro kwijt zijn voor body).
Tweede hands DSLR van Sigma is amper te verkrijgen (2 hits op marktplaats).
Mijn vraag is daarom het volgende:
Welke body's gaan samen met sigma mounth lenzen (behalve dus sigma body's zelf)?
Of kan ze toch beter haar oude set verkopen en voor een nieuwe kit gaan?
Ik zit met het volgende:
Moeders heeft een analoge SLR van Sigma liggen met 2 kit lenzen. Ik durf niet te zeggen uit mijn hoofd welke camera en lenzen zij precies heeft, maar het is te vergelijken met kitlenzen van 18-55 mm en 70-300 mm. Zij is vooral fan van de telelens.
wanneer ik het precies weet zal ik mijn TS edit'en
Eigenlijk vind zij het zonde om die lenzen weg te doen, en zou ze graag willen gebruiken op een DSLR body. Alleen zitten we met het feit dat het sigma mount lenzen zijn.
Alleen is er maar 1 type DSLR van Sigma (SD10) die we te duur vinden (ze wil niet meer dan 500/600 euro kwijt zijn voor body).
Tweede hands DSLR van Sigma is amper te verkrijgen (2 hits op marktplaats).
Mijn vraag is daarom het volgende:
Welke body's gaan samen met sigma mounth lenzen (behalve dus sigma body's zelf)?
Of kan ze toch beter haar oude set verkopen en voor een nieuwe kit gaan?