Serieele poort met oude I/O adressen

Pagina: 1
Acties:

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Hoi hoi,

weet iemand toevallig waar ik een PCI kaart kan vinden met serieele poorten die gewoon de oude COM1-2 adressen pakt (0x3F8 IRQ4 bijv). We hebben een PC waar de COM poort van defect is gegaan en een hele oude DOS applicatie die alleen met COM1-2 overweg kan (echte hardware poorten op 0x3F8 IRQ4 of 0x2F8 IRQ3 als ik me niet vergis, het is ff geleden).

Vroeger waren er volgens mij PCI uitbreidingskaarten die dat konden (meen er ooit 1 gezien te hebben iig). Kan nu alleen hele goedkope kaartjes vinden die werken vanaf Win98 (dus geen oude bekende I/O adressen) of heel erg dure (rond de 180 euro) die dan een of andere software applicatie hebben die de oude I/O adressen reroute, maar die vinden we een beetje duur om aan te schaffen onder het concept werkt wellicht.

Dat rottige PnP ook, daar is DOS helemaal niet blij mee :D.

USB->serieel doet het iig ook niet (niet met I/O reroute software geprobeerd).

TIA

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 12:10
Ik heb een jaar of drie geleden nog een PCI serieel/parallel-kaartje gevonden op de HCC. Het is een HP kaartje met een Oxford Semiconductor Ltd OX16PCI952 chip erop. Ik durf echter niet te zeggen of 'ie op de oude adressen werkt (nu draait 'ie bij mij in elk geval niet op de oude adressen).
Volgens mij is de PCI standaard plug 'n play, dus mag een kaartje niet eens op een vast adres werken. Alleen bij de ISA bus moest je dat hardwarematig (met jumpers) op de kaart zelf vastleggen. Wellicht kun je in je BIOS aangeven welk IRQ er voor een bepaalde insteekkaart gereserveerd wordt.