Reeds enige tijd geleden kondigde IBM de komst van een nieuwe generatie harde schijven aan onder de naam 60GPX. Ik heb die dingen nog steeds niet in de winkel gezien. Heeft iemand enig idee vanaf wanneer ze te verkrijgen zijn? En is het dan verstandig om zo eentje te kopen of beter een uit de 75 serie?
60GXP: 7200 RPM, 494 Mbits/sec internal transfer rates, and 8.5 ms average seek times- enabling sustained data rates of up to 40 MB/sec.
75: Capacity - up to 75 GB
Rotational speed - 7200 RPM
Interface - Ultra ATA/100
Sustained data transfer rates - 37 MB/sec
Average seek time - 8.5 ms
Er van uit gaande dat de nieuwere schijven duurder zullen worden zie ik in de specs te weinig meerwaarde. bovendien heeft de 75 zich al bewezen...
Maw koop nu gerust een 75GXP, dan heb je echt geen lamme eend.
75: Capacity - up to 75 GB
Rotational speed - 7200 RPM
Interface - Ultra ATA/100
Sustained data transfer rates - 37 MB/sec
Average seek time - 8.5 ms
Er van uit gaande dat de nieuwere schijven duurder zullen worden zie ik in de specs te weinig meerwaarde. bovendien heeft de 75 zich al bewezen...
Maw koop nu gerust een 75GXP, dan heb je echt geen lamme eend.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Nou die 75GXP serie is ook niet altijd even lekker. Veel uitval, rare geluiden blablabla, zijn een hoop posts over geweest al.
Ik zit ook op die 60 serie te wachten in de hoop dat die wat beter zijn!
In november was er al sprake van, en een thread over hier alleen niemand die er nog wat van weet (heb die vraag van jou ook al eerder gesteld hier) en ghij ligt nog nergens in de winkels naar mijn weten,....
tja ehh nog langer wavchten amar en hopen dat ie een keer ECHT in de winkels komt te liggen de komende maanden?
Ik zit ook op die 60 serie te wachten in de hoop dat die wat beter zijn!
In november was er al sprake van, en een thread over hier alleen niemand die er nog wat van weet (heb die vraag van jou ook al eerder gesteld hier) en ghij ligt nog nergens in de winkels naar mijn weten,....
tja ehh nog langer wavchten amar en hopen dat ie een keer ECHT in de winkels komt te liggen de komende maanden?