Toon posts:

videokaart enkel in 2e pci-e slot ???

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik heb een nieuwe 8800GTS gekocht en die krijg ik niet in mijn 1ste pci-e slot van mijn asus AN8 deluxe sli moederbord omdat daar een passieve heatsink in de weg zit (ik heb de actieve vervangen omdat die te veel lawaai maakt)
nu heb ik nog een tweede slot. is het mogelijk dat ik mijn kaart in dat tweede slot steek zonder enige sli config (daar zit niets in de weg) ?
en dat dus op de zelfde manier zou werken zo als ik het in het eerste slot zou krijgen

al vast bedankt voor de suggesties

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
het ligt er aan, als hij zou passen is het in principe nodig.
Alleen is de vraag of het een 8x of een 16x slot is, een 8x PCIe heeft gewoon minder bandbreedte.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Flapietoetoe schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:36:
een 8x PCIe heeft gewoon minder bandbreedte.
maar nog steeds MEER dan genoeg om een 8800GTS van bandbreedte te voorzien. Gewoon in `t onderste slot doen. Wel moet je die 'SLI selector' op 'Dual VGA' zetten, anders is de bovenste x16 en de onderste x1 of x2. Dat is te weinig. Als je `m op 'Dual VGA' zet, zijn ze beide x8. succes!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb hetzelfde probleem met een X1950XTX, ik heb dan wel een actieve oplossing (coolermaster ding -- ook stil) Maar is nogsteeds te hoog/groot om gebruik te maken van het eerste PCI-E slot, maar nu komt het, bij het 2de PCI-E slot zitten de Sata aansluitingen in de weg, dit gaat 'net niet' en buigt de Sata aansluitingen iets naar beneden.

Met mijn oude zalman pasive oplossing paste zowat niets, ik had hiervoor een X1900XT deze had niets in de weg zitten bij de Sata aansuitingen maar voor deze moest ik mijn Zalman blokje 'bijwerken'.

Toen ik mijn Asus A8N-SLI Deluxe kocht had ik een X800XT, deze was veel kleiner en kende het hele probleem niet pas met mijn X1900XT begonnen de problemen, met de X1950XTX was het echter erger.

Ik heb de 'SLI dinges' gewoon laten zitten en de prestaties zijn gewoon goed. Volgens mij hoef je deze niet te veranderen. Ik ken zo geen tooltje om te testen/zien of je slot op 1/2/4/8/16x draait.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

over sterische hinder gesproken... eigenlijk is de enige mogelijkheid om je kaart toch in het eerste pci-e slot te krijgen, een heatpipe te verbinden aan je northbridge, die laag genoeg is zodat het net past, en dan de heatspreader aan je heatpipe. Misschien dat het net zal gaan, maar het vergt iig wel wat soldeerwerk.

-_-

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

M2M schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:40:
over sterische hinder gesproken... eigenlijk is de enige mogelijkheid om je kaart toch in het eerste pci-e slot te krijgen, een heatpipe te verbinden aan je northbridge, die laag genoeg is zodat het net past, en dan de heatspreader aan je heatpipe. Misschien dat het net zal gaan, maar het vergt iig wel wat soldeerwerk.
Ik heb daar naar gekeken, had een RMA van een Asus A8N-SLI Premium die niet geaccepteerd werdt door Asus RMA, maar de heatpipe wil niet lekker passen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

prutser001 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:45:
[...]

Ik heb daar naar gekeken, had een RMA van een Asus A8N-SLI Premium die niet geaccepteerd werdt door Asus RMA, maar de heatpipe wil niet lekker passen.
heatpipes mag je gewoon buigen hoor... Die dingen zijn van koper, niet van staal. Beetje drukken, passen en meten buigen vallen en weer opstaan (en doorgaan) en dat moet goed komen. Hoewel je niet veel mist aan pci-e 8x t.o pci-e 16x qua echte snelheid van je videokaart, is dit toch weer een leuk tweekers klusje :D

-_-

Pagina: 1