Toon posts:

Roze tinten terugzetten naar witte tinten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een aantal foto's gemaakt met mijn Powershot A70. Helaas is dit oudje niet echt goed meer. Op een gegeven moment (ik zag het pas bij het aansluiten van de camera op de pc) zijn bij foto's die eerst normale kleuren hadden de lichte kleuren vervangen door roze.

Is het mogelijk om deze foto's toch weer natuurgetrouw eruit te laten zien? Ik heb HIER even drie foto's neergezet als voorbeeld. Eentje heeft wel de normale kleuren.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 20:05

Garyu

WW

Ooh, da's wel heel apart. Door de manier van formuleren dacht ik dat je een witbalansprobleem had, maar dit lijkt op heel iets anders.

Je zou in photoshop kunnen gaan proberen selectief roze te vervangen door wit, maar ik vrees dat het je niet gaat lukken. Dit lijkt erop dat je blauwe en groene sensors gewoon 'wit' doorgegeven hebben, en alleen in het rode kanaal informatie is blijven hangen. Ik vrees dat je die informatie die mist qua groen en blauw niet terug te toveren is.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Garyu schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:58:
Dit lijkt erop dat je blauwe en groene sensors gewoon 'wit' doorgegeven hebben, en alleen in het rode kanaal informatie is blijven hangen. Ik vrees dat je die informatie die mist qua groen en blauw niet terug te toveren is.
Het vreemde is echter dat de foto's éérst wel goed waren. Op een gegeven moment maakt de camera hele rare foto's (vage paarse schimmen) maar later maakte de camera wel weer goede foto's. Pas thuis kwam ik erachter dat de helft van de foto's die eerst goed waren óók vreemde kleuren hadden gekregen.
Ik kan me niet voorstellen dat de camera al die foto's heeft overschreven, dus de originele informatie van de goede foto zou er toch nog ergens in kunnen staan lijkt me.

Iemand anders nog een idee?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
what the....

Ik zou proberen om met 'replace colors' je roze te verbouwen naar wit. En natuurlijk die cam richting leverancier doen of definitief doodmaken, zodat zulke foto's niet meer voor zullen komen :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb het ook een gezien bij een Canon A80 nadat iemand de camera direct tegenin de zon had gericht, na een tijdje werden de kleuren weer normaal.

De foto's heb ik nog een beetje kunnen redden door de kleurtint wat te verschuiven.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.