Airport extreme/copperjet/BBned probleem

Pagina: 1
Acties:

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Hi,
Ik heb dus een copperjet 1616-2P met daaraan een Airport extreme. De Copperjet staat volgens mij volledig in Bridge-mode. In Copperjet admin/Configuration/WAN connections/ATM Protocol:RFC1483-Bridged.
Security enabled/Firewall en intrusion detect disabled. Onder security interfaces staat NAT enabled (anders krijg ik het niet voor elkaar).
In mijn Airport Extreme staat de verbinding op manual (als ik hem op DHCP zet, blijven de instellingen gelijk, maar geen internetverbinding na herstart). NAP port mapping protocol staat aan.

Nu krijg ik dus na het herstarten de foutmelding DOUBLE NAT op mijn airport. Het lijkt er dus op dat de copperjet niet volledig bridged.. Heeft het iets te maken met de DHCP-relay optie op de copperjet?

Wie helpt mij uit de brand... Met die DOUBLE-NAT melding heb ik dus wel internet, maar bv. Azureus werkt amper.
Wat ik dus wil is dat copperjet alles doorgooit naar mijn Airport, en mijn airport verder DHCP en NAT afhandeld
Alvast bedankt!!!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:17
Wat ben jij ook een amateur he...

Je moet die Copperjet als router instellen niet als bridge en daarna die Airport instellen zonder NAT (zonder IP adressen uitdelen).
Had beter van je verwacht ;)

Enne, pas je woonplaats is aan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 24-07-2007 08:58 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Ja, maar dan moet ik dus portmappen op mijn copperjet. En dat was nou juist niet mijn bedoeling enzo

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit meer met netwerken te maken heeft: » Netwerken

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/