Toon posts:

Prijzen in Hong Kong

Pagina: 1
Acties:
  • 1.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort via Hong Kong naar Australie. Kan iemand mij vertellen hoe de prijzen van Nikon lenzen daar zijn? Is het interessant om daar een lens te kopen of scheelt het te weinig om een garantie risico te lopen? Heeft iemand tevens een site voor me van een winkel in Hong kong?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-01 15:59

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:14:
Ik ga binnenkort via Hong Kong naar Australie. Kan iemand mij vertellen hoe de prijzen van Nikon lenzen daar zijn? Is het interessant om daar een lens te kopen of scheelt het te weinig om een garantie risico te lopen? Heeft iemand tevens een site voor me van een winkel in Hong kong?
Denk naast het garantie-issue ook nog even aan de invoerrechten die je weer verplicht bent te betalen als je het spul mee terug neemt naar Nederland....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Als je de prijzen op Ebay ziet weet je dat het daar goedkoop is. Alleen is het de vraag of je het daar voor die prijzen zult vinden. Dat weet ik dus niet. Zou mooi zijn.

Om invoerrechten te voorkomen zou je de doos achter moeten laten denk ik... Gewoon lekker gebruiken in Aussie je spul zodat het aannemelijk is dat het al gebruikt is en het bij vertrek dus al in je tas zat ;-)

Veel plezier in Aussie iig! Echt geweldig is het daar.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Ah, verpakking weggooien en eventueel samen opbergen met de camera zelf. Wel een probleem is de garantie....

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

oei... maak je borst maar nat, ik ben me al drie maanden aan het verlekkeren aan de prijzen in Hong Kong, ga in november en ga ook zeker het nodige aanschaffen, klik hier voor ervaringen en tips en hier voor prijzen ...en hier voor de koersconverter :)

Flickr

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Kan je niet gewoon garantie claimen in Nederland mocht dit nodig zijn? Ze verkopen hier ook gewoon Nikon lenzen en dit vaak volgens mij gewoon altijd door naar de fabriek.

Verder inderdaad het doosje weggooien / goed opbergen en de lens bij al je andere lenzen stoppen... geen haan die er naar kraait :)

Twitter

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 17:29
het doosje cq verpakking per post vooruitsturen....
dan heb je in elk geval na terugkomst ook de orignele verpakkingen nog ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
NielsTn schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:28:
het doosje cq verpakking per post vooruitsturen....
dan heb je in elk geval na terugkomst ook de orignele verpakkingen nog ;)
Let op dat je wel een orginele Nederlandse bon moet hebben, als ze je checken.
Ik kom aan in Nederland uit een land dat geen lid is van de Europese Unie. Hoeveel goederen van buiten de Europese Unie mag ik dan meenemen zonder dat ik daarvoor belasting moet betalen?

Goederen bedoeld voor eigen gebruik
Als u terugkomt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie mag u een maximaal aantal goederen meenemen zonder belastingen* te betalen:

Alle goederen die u bij uw vertrek meenam uit de Europese Unie.
Goederen van buiten de Europese Unie die niet meer waarde hebben dan € 175.
Bijzondere regels gelden voor een aantal goederen. De meest voorkomende daarvan zijn:

Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten)
alcoholhoudende drank
planten en delen van planten
dieren en delen van dieren
nagemaakte goederen
wapens (dat kunnen soms ook speelgoedwapens zijn)
medicijnen
verdovende middelen
Lees wat u mag meenemen als u terug komt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie zonder belasting te betalen in de rubriek van deze website Beperkte belastingvrije invoer van goederen vanuit niet-EU-landen.

Lees over wat u niet mag meenemen (of alleen met een toestemming vooraf) als u terug komt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie in de rubriek van deze website: Bijzondere producten en huisdieren.

Lees meer informatie op deze website in de rubriek Reizigersbagage.

Goederen niet bedoeld voor eigen gebruik
Zijn de meegebrachte goederen niet voor eigen gebruik bestemd? Dan moet u belastingen betalen. Lees meer informatie op deze website in de rubriek Reizigersbagage.

*Belastingen zijn: douanerechten, omzetbelasting (btw) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen.
check hier ff: http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

no comment

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Het garantie risico is simpel: er ís geen garantie. Lenzen die je binnen de EU aanschaft, worden binnen de EU gewoon netjes onder garantie gerepareerd etc, maar lenzen van buiten de EU, daar kun je dat mee vergeten. Wél kun je sinds INCA weggebonjourd is, gewoon je lens ter service aanbieden, maar een eventuele reparatie/behandeling/whatever, zul je gewoon moeten betalen.

Verder staan er echt een aantal aannames in dit topic die erg gevaarlijk zijn imho, bijvoorbeeld:
Dennahz schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:25:
Kan je niet gewoon garantie claimen in Nederland mocht dit nodig zijn? Ze verkopen hier ook gewoon Nikon lenzen en dit vaak volgens mij gewoon altijd door naar de fabriek.
Een lens die je in Nederland inlevert, bijvoorbeeld een front/backfocus gevalletje, of kapotte focus motor, wordt AFAIK gewoon geserviced bij Nikon Duitsland. Wellicht dat de drama's met écht kapotte optiek (frontelementen die aan diggelen liggen door een honkbal bijvoorbeeld) naar Hong Kong gaan, maar zelfs dát durf ik te betwijfelen. De meest voorkomende garantiegevallen (kapotte AF-S motor, kapotte VR-motor, back/frontfocus, centeringprobleem) worden gewoon in Duitsland gerepareerd.

Maar veel enger is je volgende quote dennahz ;) :
Verder inderdaad het doosje weggooien / goed opbergen en de lens bij al je andere lenzen stoppen... geen haan die er naar kraait :)
Ik zou, zéker bij intercontinentale reizen, er áltijd voor zorgen dat ik (kopie)facturen bij me had van al mijn spul. Juist omdat de douane ook nog wel eens moeilijk wil doen over gear (waarvan jij zegt dat) die allang in jouw bezit is.

Verwijderd

Dennahz schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:25:

Ja dit kan.

Ik had in Tokyo een onderwaterhuis gekocht van Canon. Was de helft van de prijs tov hier. Daarna naar Egypte geweest om te duiken..water erin.. camera stuk :( De handel opgestuurd naar Canon inclusief de Japanse bon! Paar weken later had ik EN een nieuwe camera EN een nieuw onderwaterhuis.

Ik heb in Tokyo een beetje rond gekeken. Compact camera's kosten ongeveer de helft, lenzen iets van 60 tot 70%.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-01 16:48

Garyu

WW

Henk schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:48:

Maar veel enger is je volgende quote dennahz ;) :

[...]

Ik zou, zéker bij intercontinentale reizen, er áltijd voor zorgen dat ik (kopie)facturen bij me had van al mijn spul. Juist omdat de douane ook nog wel eens moeilijk wil doen over gear (waarvan jij zegt dat) die allang in jouw bezit is.
Ik heb -al- mijn spul tweedehands gekocht, en heb dus geen enkele factuur. Maar dan nog. Ik ga geen importbelasting betalen op dat spul... 8)7

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Henk
Garyu schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:11:
[...]

Ik heb -al- mijn spul tweedehands gekocht, en heb dus geen enkele factuur. Maar dan nog. Ik ga geen importbelasting betalen op dat spul... 8)7
Als het er een beetje gebruikt uit ziet, zal het ook zeker geen problemen geven, maar als jij met je 2-weken oude gear op stap gaat, en de douane vertelt je dat jij bonnen moet laten zien of importbelasting gaat betalen, heb je weinig keuze denk ik hoor :+

Wat je ook kan doen is je gear laten indexeren op het moment dat je op vakantie gaat oid. Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, maar het komt er op neer dat je dan een soort officieel documentje bij je hebt met al je gear, inclusief serienummers, zodat je op die manier aan kan tonen dat dat spul van jou is. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 24-07-2007 11:13 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Even geheel theoretisch gesproken zou ik dus met een HongKong verkoper een afspraak kunnen maken om een lens, een body of iets in die geest aan de kant te leggen, deze hier in Nederland (alvast) registreren en er mee terugreizen alsof er niks aan de hand is?
Even snel kijken op die "YG Billy" site leerde me dat ik iets over de 1000€ bespaar op een lens en een body, die ik beide nog dit jaar wil kopen; dat is goedkoper dan de reis inclusief hotel :P

Okay invoerrechten en BTW en dergelijke daargelaten, laten we wel wezen, daarom is het ook in theorie. :) (Ik kan overigens de BTW netjes van de belasting aftrekken)

Bericht hierboven

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:31

FikkieHo

Wokmaster

Toen ik daar in HK was, heb ik een 55-200 canon lens gehaald. 70% van de kosten in NL. Maar goed, met wat kunst in chinees spreken heb ik een officieel garantie papiertje gekregen met engelse vertaling en datum/bedrijfsnaam stempel. Volgens de verkoper kon ik met het papiertje wereldwijd bij canon hem vergoeden.

En als je in Nederland aankomt, zorg gewoon dat ze je niet eruit pikken ;)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Henk
Floor-is schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:58:
Even geheel theoretisch gesproken zou ik dus met een HongKong verkoper een afspraak kunnen maken om een lens, een body of iets in die geest aan de kant te leggen, deze hier in Nederland (alvast) registreren en er mee terugreizen alsof er niks aan de hand is?
Ja en nee, het lijkt me dat je bij zo'n officiele inventarisatie, of hoe het dan ook heet, langs mag komen met je gear. Een lijstje met type- en serienummers zal dénk ik niet genoeg zijn... En zeker in jouw tas valt een nieuwe lens en body nogal op... ;)
Even snel kijken op die "YG Billy" site leerde me dat ik iets over de 1000€ bespaar op een lens en een body, die ik beide nog dit jaar wil kopen; dat is goedkoper dan de reis inclusief hotel :P
En je houdt er een leuke reis aan over, Hong Kong is niet verkeerd natuurlijk ;)
Okay invoerrechten en BTW en dergelijke daargelaten, laten we wel wezen, daarom is het ook in theorie. :) (Ik kan overigens de BTW netjes van de belasting aftrekken)
Met het inventariseren van je gear, hoop je toch juist die invoerrechten te omzeilen? :P Maar ik vrees dat het zo niet gaat werken, of je moet echt de nodige connecties hebben...

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik zou goed rondkijken hoe de prijzen exact zijn.
Ik ben recentelijk in Hong-Kong geweest en heb gelijk gekeken naar een camera. Als je de prijzen daar (in de "electronica-straat" in Kowloon) vergelijkt met de Nederlandse dan scheelt dat soms zo weinig (of niets) dat ik zou kiezen voor een Nederlands product. 'k heb niet naar lenzen gekeken maar naar semi-compact camera's (Canon G7 / Panasonic FZ8 etc).Bovendien moet je ook nog opletten en geen "refurbished" stuff kopen uit de wat meer vage zaakjes (wel goedkoper, ook meer kans op problemen).
Succes met de hitte daar trouwens >:)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Henk schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:04:
[...]

Ja en nee, het lijkt me dat je bij zo'n officiele inventarisatie, of hoe het dan ook heet, langs mag komen met je gear. Een lijstje met type- en serienummers zal dénk ik niet genoeg zijn... En zeker in jouw tas valt een nieuwe lens en body nogal op... ;)
De inventarisatie die ik bedoel is bij Canon op de website, waar je je gear kunt registreren voor je CPN-lidmaatschap. (Daar kan je dan snel en vakkundig reparaties voor krijgen etc.)
In mijn tas/koffer valt een nieuwe body niet eens zo erg op, want er zit al een boel andere gear in, weliswaar ouder, maar of je nu 3 of 4 bodies bij je hebt en 6 of 7 lenzen.. Het is sowieso veel nietwaar?
[...]

En je houdt er een leuke reis aan over, Hong Kong is niet verkeerd natuurlijk ;)
Beetje slim plannen en je kunt een mooie shoot in HongKong doen met een Nederlandse artiest (Johan Gielen, Fedde le Grand, Ferry Corsten etc.) Dan heb je gelijk een reden om je cameragear mee te nemen. ;)
[...]

Met het inventariseren van je gear, hoop je toch juist die invoerrechten te omzeilen? :P Maar ik vrees dat het zo niet gaat werken, of je moet echt de nodige connecties hebben...
Nouja ik vraag me dus af in hoeverre je moet laten inventariseren. Natuurlijk is het niet bepaald verstandig om met een tas met 4-5 lenzen heen te gaan en met 7-8 stuks en 2 verse bodies te wederkeren. Maar een enkele body erbij of een lensje, zal niet eens zoveel opvallen denk ik. :)

Anyway: geen garantie en dus voor de profi(-er) fotograaf geen optie. ;)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de antwoorden, tips en het meedenken. Ik ga eens kijken op Stanley Street of het wat is en neem denk ik de Nikkor 12-24 mee. Is daar bijna de helft van wat hij hier moet kosten. Douane en garantie maar op de koop toe...

• Barrycade
  • Laatst online: 20:00

Barrycade

Through the...

Collega van me heeft een D80 en een 18-135 gekocht in de USA.
Lens zat World Wide-garantie op (hopelijk te vinden in de verpakking van het Hongkong exemplaar).
Lens ging in Nederland stuk. En door Nikon Nederland gewoon onder garantie verholpen, wegens WW-garantie. Nu hopen dat zijn D80 het langer volhoudt :) (Op camera zit alleen voor USA en Canada garantie.)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het hele lepe verkopers zijn (let op geen oplichters) maar ze weten je heel slim iets anders aan te smeren dan dat je oorspronkelijk van plan was. Ging bij mij om een camera duurder model aansmeren dan die in de etalage. Ben trouwens nooit gecontroleerd terwijl ik ook een 80-200 2.8 bij me had. Ook niet bij een Security check! Wat mij vooral opviel waren de gigantisch hoge tweede hands prijzen deze lagen hoger dan in europa (lensen) Als je nog een oude camera hebt waar je vanaf wilt kan je die zeker daar goed verkopen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb twee maanden geleden in Hong Kong een Nikon D80 kit gekocht. De body heeft (van Nikon) geen garantie buiten Hong Kong, de lens heeft wereldwijd garantie. Kijk overigens uit voor de bergen Indiers oid die daar "cheap cheap copy watches copy handbags" verkopen.

De volgens fotografen uit Hong Kong zelf bekendste en beste fotowinkel is de Wing Shing Photosupplies, in Mong Kok. Hier heb ik 'm dus ook gekocht. De lui die daar werken weten er ook echt wat vanaf, hebben ontzettend veel, alles is echt, lage prijzen (ook vergeleken met die oplichters), je kunt alles uitgebreid uitproberen, en ze zijn erg vriendelijk. Ze hebben ook meerdere soorten stekkers liggen, die ze gratis omruilen of naast de Hong Kongse/Britse stekker er voor je bij doen. Wel zo makkelijk met opladen. De handleiding is ook gewoon in het Engels.

Prijzen moet je er meestal vragen, maar het geeft niet zo'n verplicht gevoel het ding ook gelijk te kopen als je vaak in andere zaken hebt, als je begrijpt wat ik bedoel. De prijs is overigens ook gewoon de vaste prijs, bij deze zaak kun je niet afdingen.

Ik was uiteindelijk ongeveer 850 euro kwijt voor een D80, 18-135mm kitlens, tripodje, extra batterij (en natuurlijk de oplader), UV filter, schoudertas om de boel in te doen, en een Nikon trainingspak (:P). Heb alle dozen en onnodige handleidingen (de Chinese) daar achtergelaten, de tripod en trainigspak in m'n koffer, de rest in die schoudertas. Op Schiphol aangekomen waren die hokjes waar je iets aan kunt geven zelfs leeg, dus ik kon gewoon doorlopen zonder enige problemen. :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)
Byzanthy schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:51:
Als je de prijzen daar (in de "electronica-straat" in Kowloon) vergelijkt met de Nederlandse dan scheelt dat soms zo weinig (of niets) dat ik zou kiezen voor een Nederlands product.
Waarschijnlijk bedoel je Nathan Road. Dat is dus waar de dure oplichters en vervelende lui zitten. ;) Mong Kok is de place to be voor fotografie. Makkelijk te bereiken met de metro overigens, zoals het meeste in Hong Kong.

Hier nog een piccie van een van de twee Wing Shings die in Mong Kok zitten, degene waar ik 'm gehaald heb. En de "website".

Afbeeldingslocatie: http://photo.net/bboard-uploads/008GWs-18004484.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Captain N op 25-07-2007 10:54 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:31

FikkieHo

Wokmaster

Ha, daar ben ik ook vaste klant bij :P Goeie service daar, maar je moet wel geluk hebben dat je iemand kan spreken die engels kan..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Degene die mij een paar keer had geholpen (moest een paar keer terug omdat m'n credit card het niet meer deed vanwege dat nieuwe europese systeem oid, en je niet in een keer zo'n groot bedrag kon pinnen in het buitenland. Deden ze totaal niet moeilijk over, ook al moesten ze steeds weer die spullen erbij pakken en apart leggen, uitpakken, etc.) sprak erg goed Engels. Sowieso zit dat in Hong Kong wel aardig goed door de Britse connectie. Maar ik kwam net uit Japan waar ik een half jaar vrijwel geen Engelssprekenden ben tegen gekomen, dus misschien dat het daar aan lag. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 25-07-2007 17:08 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees in de link van defect dat er gewaarschuwd wordt voor reguliere import en grijze import. Kan iemand mij vertellen hoe ik het verschil kan zien?

• Barrycade
  • Laatst online: 20:00

Barrycade

Through the...

Dat zal hetzelfde zijn als in Nederland:
In de reguliere import zit een handleiding in de native taal (geen idee wat dat in HK zal zijn) en HK-se garantiebewijzen. Maar die info is wellicht nuttig maar wel van 1998 (!) de digitale fotografie markt is iets anders geworden tegenwoordig, en de situatie in Hong Kong ook aangezien het toen net na de overdracht aan China was dus lees die tekst met dat in je achterhoofd.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan helemaal onderin op dat forum berichten uit 2007, is dus wel degelijk actueel.
Pagina: 1