Toon posts:

sennheiser HD 580

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gistere een sennheiser HD 580 gekocht, echt een superieur geluidje moet ik zeggen, maar ik ben nu toch ff nieuwsgierig, want op de doos staat:
"For Digital Use"

hoe kan dat nou! er zit een analoog stekkertje aan :?

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 21:51
Geschikt voor gebruik met cd's en dergelijke :), ik denk dat ze dat er mee bedoelen.

Verwijderd

Ik heb (geloof ik) de HD 565 Ovation. Daar staat hetzelfde op.

Ze bedoelen er gewoon mee dat hij geschikt is om digitale bronnen (CD-speler, DCC) te beluisteren. Er zijn bij mijn weten geen hoofdtelefoons die je direct in de digitale uitgang van je CD-speler kan pluggen. Of het moet een actief systeem zijn.

Mooi hoofdtelefoontje trouwens. Als je hem echt tot z'n recht wil laten komen, moet je hem gewoon recht in de hoofdtelefoonuitgang van je CD-speler pluggen. Dan zit er geen versterker met bijbehorende ruis en vervorming tussen.

Verwijderd

ik heb de hd 265 linear en daar staat het ook op.
volgens mij heeft het met beveiliging te maken...
het gebeurt namelijk wel eens dat versterkers en hoofdtelefoons kapot gaan van digitale geluidsbronnen. Ik heb zelf al 3 versterkers versleten door mij audio output van mijn computer....hehe

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
lol, koptelefoons die kapot gaan van 'digitaal' uitgangssignaal?

kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 'digitaal' en een analoog geluidssignaal?

de verschillen die er in zitten zijn niet meetbaar op die kwaliteit apparatuur, waarschijnlijk is alleen de ruis al 100 keer meer storing.