Toon posts:

cpu koeler msi p35 platinum

Pagina: 1
Acties:
  • 2.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
even een vraag, ik heb een e6750 en een msi p35 platinum besteld. Nu wilde ik daar nog een goede koeler bijhebben om mijn cpu koel te houden. Ik zelf dacht aan een Scythe SCINF-1000 Infinity.

Mijn vraag is nu of deze koeler wel op de msi p35 platinum past omdat dit mobo nogal een vaag design heeft...
En biedt deze koeler ook echt goede koelresultaten, of maakt het niet zoveel uit ten opzichte van een freezer 7 oid?

heb al gegoogled en reviews proberen te vinden, maar daar zijn er nog vrij weinig van...

ik hoor het wel!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik overweeg hetzelfde moederbord te kopen.. echter, ik zet er een q6600 op.. Dit in combinatie met de thermalright ultra 120 extreme koeler... Deze schijnt toch wel heerlijk te zijn en ook prima te werken met dit moederbord.

(hij koelt in elk geval beter dan de scythe infinity en de ninja.. maar is ook een klein beetje duurder)..

linkje

kost ongeveer 55 euro

Verwijderd

Topicstarter
mooie koeler, maar ik vind hem wel duur... worden c2d's dan ook zo warm? Ik zal wel overclocken, maar niet heel erg extreem...

/edit
ik was van plan de koeler gewoon bij cdromland in breda te kopen, omdat ik mn bestelling allemaal al heb gedaan en anders losse verzendkosten voor alleen een koeler.
Dit is de keus die ik heb. Klik

Ik zelf heb zitten kijken naar de freezer 7 (lekker goedkoop, maar past ie en koelt ie wel goed?), coolermaster gemini II, die scythe cooler en dan die thermaltake (maar is bij cdromland 60 eurie zelfs...)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
sry voor de dubbelpost, maar ik bedenk me ineens iets.

Mijn msi x1950 pro (stock koeler) wordt nogal warm, en ik zou hier graag ook een andere koeler voor hebben. Koelt de zalman vf-900cu goed genoeg? Want ik las op techzine dat deze niet krachtig genoeg zou zijn voor bijvoorbeeld een x1950 pro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:38:
mooie koeler, maar ik vind hem wel duur... worden c2d's dan ook zo warm? Ik zal wel overclocken, maar niet heel erg extreem...

/edit
ik was van plan de koeler gewoon bij cdromland in breda te kopen, omdat ik mn bestelling allemaal al heb gedaan en anders losse verzendkosten voor alleen een koeler.
Dit is de keus die ik heb. Klik

Ik zelf heb zitten kijken naar de freezer 7 (lekker goedkoop, maar past ie en koelt ie wel goed?), coolermaster gemini II, die scythe cooler en dan die thermaltake (maar is bij cdromland 60 eurie zelfs...)
Dan pleur je toch alles in een Tweakers.net winkelmandje en kijk je daarna waar je het beste alles in 1 keer kan bestellen. Een tweaker laat zich niet beperken door 1 shopje nietwaar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:10:
sry voor de dubbelpost, maar ik bedenk me ineens iets.

Mijn msi x1950 pro (stock koeler) wordt nogal warm, en ik zou hier graag ook een andere koeler voor hebben. Koelt de zalman vf-900cu goed genoeg? Want ik las op techzine dat deze niet krachtig genoeg zou zijn voor bijvoorbeeld een x1950 pro.
Sorry voor de dubbelpost? Dan duw je toch op de editknop?

Heb je de x1950 pro al of moet je die nog bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
ja true, maar dan valt die post iets minder op he ;o

maar, ik heb indd al een x1950pro, de cpu koeler is inmiddels ook al geregeld :)

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:24:
ja true, maar dan valt die post iets minder op he ;o

maar, ik heb indd al een x1950pro, de cpu koeler is inmiddels ook al geregeld :)
Zou je aub aan willen geven of deze Scythe Infinity daadwerkelijk goed past op de P35 Platinum?

En dan wel in de breedte, zodat de 120mm fan op de volle breedte van de heatsink past en richting achterkant kast kan blazen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb uiteindelijk een freezer 7 gekocht... en die pastte iig goed :)

scythe koeler weet ik niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 14:08 ]

• St03mp
Ok, heeft er iemand anders ervaring met de MSI P35 Platinum in combinatie met de CPU koeler Scythe Infinity.

Ik heb deze review van het moederbord gevonden:

http://www.neoseeker.com/...s/msi_p35_platinum/3.html

Hierin wordt veel aandacht besteed aan het heatpipe systeem op de northbridge. Er wordt onderandere gezegd dat de ruimte rond de CPU socket voldoet aan de standaard ATX normen (?)

De scythe Infinity heb ik op het moment op een Asus P5B-Plus Vista Edition zitten. Hier hangt de cpu koeler een mm of 15 over de northbridge heatsink heen. Ik ben bang dat dat bij de MSI P35 Platinum niet mogelijk is.

Heeft iemand ervaringen met deze combinatie?

Ik heb dezelfde vraag ook naar MSI Nederland gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord.

-edit:

Hier nog even een afbeelding van de Scythe Infinity, met dimensies.

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/024/images/scinf1000-dime_.jpg

Op de 125mm zijde wil ik een 120mm fan monteren. Deze moet richting achterkant behuizing blazen. De 2 rijen moeren op de koeler liggen dus als het ware horizontaal onder elkaar in deze situatie, met haaks daarop de fan.

@Blapje:

Misschien zou je de ruimte bij de cpu socket op willen meten voor mij? Het gaat dan dus vooral op de breedte en lengte en ook de hoogte van de heatsink voor de DIMM slots en de heatsink aan de kant van de northbridge.
Je zou me hier enorm mee helpen :)

[ Voor 29% gewijzigd door St03mp op 02-08-2007 13:19 ]

• St03mp
Ok, even een omhoog-datering:

in dit topic zie ik foto's van de MSI P35 Platinum combo (4xDDR2+2xDDR3) icm de Scythe Infinity.
Als ik vervolgens kijk naar de MSI P35 Platinum (4xDDR2) zie ik eigenlijk geen verschil in de layout, op de DIMM slots na natuurlijk.
Het hele heatpipe systeem rond de cpu socket en op de northbridge lijkt in ieder geval identiek te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_25e2449ea7d4b094f894da33b90ebac4.jpg
MSI P35 Platinum Combo

Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_cc8c66ab86b5482f3a76641a4321f8ff.jpg
MSI P35 Platinum

Reply van MSI Support Nederland:
Beste,

We hebben een aantal metingen uitgevoerd, maar de marges zijn te klein om te kunnen garanderen dat de koler op het P35 Platinum gaat passen. De kans is erg groot dat het koelblok tegen de 2 loopings van de Ciruc-Pipe aan zal komen.

[ Voor 58% gewijzigd door St03mp op 03-08-2007 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
en, al iets gekocht/gepast?

wat me trouwens opviel bij die foto's van die 2 MSI mobo's is dat de lettertjes van MSI op de southbridge verticaal staan, terwijl ze bij mijn p35 platinum horizontaal staan :o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 13:19 ]

• St03mp
Ik zie net bij 4launch dat m'n mobo is binnengekomen. hopelijk hebben ze alles maandag ge-re-assembleerd zodat ik het nog op kan halen voordat ik op vakantie ga.

En dat plaatje op die southbridge: dat lijkt me gewoon een alu plaatje wat erop geplakt wordt? lijkt me niet zo interessant :)

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, gewoon een plaatje... boeit me ook niet veel, maar vreemd dat dat verschilt per mobo :)

en jij had een scythe infinity toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 19:40 ]

• St03mp
Ik heb inderdaad de scythe infinity.
zodra ik mijn pc op heb gehaald bij 4launch zal ik hier wat foto's neerzetten als hard bewijs dat het inderdaad past... :)

• AresHonda
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb een zalman 7000b er op staan... en dat gaat net
hij blijft prima cool(E6600) , ook over de 3 ghz:P

je moet naartuurlijk wel weer een onderdeeltje kopen van 5 euro of zo..

[ Voor 29% gewijzigd door AresHonda op 11-08-2007 18:30 ]

• St03mp
AresHonda schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:25:
(...)

je moet naartuurlijk wel weer een onderdeeltje kopen van 5 euro of zo..
Onderdeeltje van 5 euro?

Verwijderd

Ja je weet wel, hét onderdeeltje van 5 euro :+

• St03mp
Nee, dat weet ik niet. :)

Verwijderd

Ghehe, ik ook niet ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

mace

Sapere Aude

Er wordt waarschijnlijk zo'n adapterplaatje mee bedoeld, zodat je een oude koeler op LGA775 kan frotten.

• AresHonda
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Sorry dat ik zo onduidelijk ben de CNPS7000B vind ik persoonlijk een goede koeler.

het zo genaamde onderdeeltje van 5 euro is ZM-CS1

ziet er simpel uit ...

linkje

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=143&code=009

[ Voor 17% gewijzigd door AresHonda op 13-08-2007 12:33 ]

• St03mp
St03mp schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:40:
Ik zie net bij 4launch dat m'n mobo is binnengekomen. hopelijk hebben ze alles maandag ge-re-assembleerd zodat ik het nog op kan halen voordat ik op vakantie ga.

En dat plaatje op die southbridge: dat lijkt me gewoon een alu plaatje wat erop geplakt wordt? lijkt me niet zo interessant :)
afgelopen donderdag was dan eindelijk mijn MSI mobo in mijn pc gezet door 4launch.
Ik heb zo even geen fototoestel bij de hand, maar ik kan je vertellen dat de Scythe Infinity makkelijk op dit moederbord past. De fan die op de infinity zit gemonteerd hangt echter wel net over je eerste DIMM slot heen. Dus eerst even je geheugen erin prikken, en dan pas je koeler monteren :)
Tussen de 'looping' op de northbridge en de inifity zit nog zo'n 5 à 8 mm ruimte.
Wel valt me op dat de cpu socket ontzettend ver aan de bovenkant van het mobo zit. Mijn cpu koeler raakt dan ook bijna mijn voeding aan...
Qua heatflow is dit dus misschien niet echt optimaal?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is het enorme gewicht van de infinity in combinatie met de hoogte geen enorme belasting op het moederbord? en zit er toch een verstevigende plaat bij voor onder het moerderbord?

Ik weet dat normaal gesproken intel geen plaatje onder het moederbord heeft zitten. Als je dan een boxed intel koeler op het moderbord vastzet, dan wordt ik als elektronica man een beetje bang als ik zie hoe sterk het moederbord gebogen staat. Dit kan dodelijk zijn voor smd componenten op de print.

• St03mp
er zit geen verstevigingsplaat bij voor onder het mobo.
Ik had ook inderdaad het idee dat de koeler niet helemaal horizontaal hing, maar een beetje doorgezakt. Ik heb toen aan de moertjes aan de boven een elastiekje gemaakt dat ik aan de bovenkant van mn kast hebt gemaakt, nu hangt ie prima lijkt me.
De temperaturen die ik aflees zijn in ieder geval prima, het is dus niet zo dat door het gewicht van de koeler er geen optimaal contact is met de cpu.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

mace

Sapere Aude

St03mp schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:55:
er zit geen verstevigingsplaat bij voor onder het mobo.
Ik had ook inderdaad het idee dat de koeler niet helemaal horizontaal hing, maar een beetje doorgezakt. Ik heb toen aan de moertjes aan de boven een elastiekje gemaakt dat ik aan de bovenkant van mn kast hebt gemaakt, nu hangt ie prima lijkt me.
De temperaturen die ik aflees zijn in ieder geval prima, het is dus niet zo dat door het gewicht van de koeler er geen optimaal contact is met de cpu.
Tot je op een gegeven moment *KRAK* hoort en dan is het :w mobo. :+

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of er contact is met de cpu maak ik me niet zo'n zorgen over, maar wel over de verbuiging van het moederbord.
Als elektronica ontwerper huiver ik een beetje bij de gedachte van een print met smd componenten die vervrongen word.

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
De scythe infinity pas op mijn P35 Neo2-FR, deze heeft dezelfde pcb als de platinum,deze heeft echter een stuk heatpipe minder ( aan ram ) en dat zorgt mogelijk nog voor problemen.

Frag_Zero

• Compugreen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-12-2020
Hallo iedereen

ik heb een klein probleem; het is de eerste maal dat ik overclock
ik heb het neo2-FIR moederbord, wat equivalent beschouwd mag worden aan Platinum
gisteren heb ik stapje per stapje overclocked en telkens gereboot en het één en ander verhoogt
ik heb hem telkens gestresstest (beide cores tezamen)
ik heb een E6750

ik heb hem uiteindelijk kunnen zetttenop 3.2 gighz, 8x, bus 400 Mhz, DDR2 1/1 verhouding = 800 mhz
spanning stond op 1.3 en ik heb hem gezet op 1.325 (ongeveer), voor de rest niets veranderd
tijdens de stresstests ging de tempeatuur maximaal tot 55 graden, idle 33 graden
nu deze morgen doe ik een cold start
en het start niet meer op; de letjes geven aan dat het booten vastloopt bij rood-groen-groen-rood, wat wil zeggen dat hij vastloopt bij processor initialization
(intussen heb ik bios gereset en zo, geen probleem dus)

maar hoe denken jullie dat dit komt?
groetjes

Verwijderd

Topicstarter
dunnow, heb dat nog nooit mee gemaakt.... maar ik denk dat je meer reacties krijgt in het c2d overclock topic

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 12:06 ]

• Compugreen
ik zie dat je ook een E6750 hebt die je hebt overclockt
heb jij nog andere spanningen veranderd dan de cpuspanning?
groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Compugreen schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:38:
ik zie dat je ook een E6750 hebt die je hebt overclockt
heb jij nog andere spanningen veranderd dan de cpuspanning?
groetjes
ja, geheugen... heb ik op 2,0v
vcore op 1,35 dus...
fsb 8x455

heb je in je bios spread spectrum en EIST disabled?
en je geheugen timings op manual?

/edit
bios resetten kan op dat rode knopje he ;) mocht het nog vaker nodig zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 15:44 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49

_Apache_

For life.

Vergeet ook niet dat een MSI 8800GTS niet op dit MSI boordje past, zijn al enkele topics over langsgekomen..

Het MSI heatpipe' je wat onder het bovenste 16x slot zit, houdt een 8800GTS tegen die er ingedrukt meot worden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• St03mp
_Apache_ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:47:
Vergeet ook niet dat een MSI 8800GTS niet op dit MSI boordje past, zijn al enkele topics over langsgekomen..

Het MSI heatpipe' je wat onder het bovenste 16x slot zit, houdt een 8800GTS tegen die er ingedrukt meot worden.
Je hebt het nu over dat NEO bord, right? op de P35 Platinum past het precies.

• Compugreen
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:44:
[...]

ja, geheugen... heb ik op 2,0v
vcore op 1,35 dus...
fsb 8x455

heb je in je bios spread spectrum en EIST disabled?
en je geheugen timings op manual?

/edit
bios resetten kan op dat rode knopje he ;) mocht het nog vaker nodig zijn
Ja beide zijn gedisabled. En mijn timings staan op manueel, 4 4 4 12; 2.1 volt, zoals aangegeven door corsair. Dus volgens u moet je bij overclocken normaal alleen vcore aanpassen en niet nb voltage en dergerlijke (dat heb ik ook niet gedaan)?

groetjes en bedankt voor je reacties

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
St03mp schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:55:
[...]

Je hebt het nu over dat NEO bord, right? op de P35 Platinum past het precies.
Heb hier een P35 neo2-fr en een MSI 8800GTS 320mb OC , werk perfect, nog veel plaats rond de graka, wat bedoel je juist met niet passen ? :?

Frag_Zero

• St03mp
Frag_Zero schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:51:
[...]

Heb hier een P35 neo2-fr en een MSI 8800GTS 320mb OC , werk perfect, nog veel plaats rond de graka, wat bedoel je juist met niet passen ? :?
Ik had het daar niet over, dat was _Apache_ :)

Ik vroeg alleen maar, of hij het over de P35 Neo2 FR had, of over de P35 Platinum ,aangezien dit topic eigenlijk over de P35 Platinum gaat, icm de Scythe Infinity CPU koeler.
Ik zelf heb namelijk de platinum en een 8800GTS en Scythe Infinity, en daar past het prima. Maar blijkbaar past de 8800GTS bij de Neo2 FR dus ook.

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Ik gebruik een Scythe Ninja Rev. B op een MSI P35 Platinum (circupipe) en volgens mij is de Ninja zelfs groter dan een Infinity en deze past op het moederbord, bekijk voor installatie dat je het bevestigings meganisme goed begrijpt dat kan de installatie vergemakkelijken.
Het is met zoveel koper wel belangrijk een zeer grote airflow in je kast te hebben, veel lucht er doorheen pompen anders wordt het een kachel.

[ Voor 20% gewijzigd door fevenhuis op 21-09-2007 14:25 ]

• St03mp
fevenhuis schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:24:
(...)
Het is met zoveel koper wel belangrijk een zeer grote airflow in je kast te hebben, veel lucht er doorheen pompen anders wordt het een kachel.
Ik heb 3 fans in mijn (relatief kleine) kast hangen (sonata III): eentje aan de voorkant voor air intake, eentje op mn cpu koeler, en eentje aan de achterkant v/d kast.
Opzich koelt het prima zo, maar ik denk wel dat 3 fans het minimum is... En ik heb mn fans trouwens altijd op max speed staan. ik hoor die herrie toch niet als de radio aanstaat :)

[ Voor 14% gewijzigd door St03mp op 21-09-2007 14:38 ]

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Het hangt af van de grootte van de fans, ik heb geen ervaring met de Sonata's dus ik kan er weinig over zeggen.
Het is wel belangrijk om de eerste tijd dat je de nieuwe CPU-cooler hebt, om de temp regelmatig te checken.
Ik dacht ook dat mijn 2x80cm intake en 2x80cm out op zeer laag nivo wel voldoende was, dat had ik verkeerd, en heb de fans omhoog moeten draaien en heb besloten de intake te veranderen.
Ik heb dan wel een zeer slechte airflow met mijn kast hoor en nog meer koper met een passieve MSI videokaart, maar voor deze bepaalde onderdelen zou ik minstens een 120mm in en een 120mm out aanraden.
Zoals ik al zei, er moet veel lucht naar binnen en naar buiten gaan dan werkt het goed, anders bestaat de kans toch dat de temp na een bepaalde tijd toch flink gaat oplopen in de kast en vervolgens dus ook de CPU temp.
Pagina: 1