Email versturen via smtp server Vodafone

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Topicstarter
Hoe kan ik vanaf mijn Nokia E65 (Symbian S60) mail versturen vanuit de mail client?

Mijn mail haal ik met het IMAP protocol van de server van mijn webhoster, dat gaat goed. Aangezien mijn webhoster geen SMTP server aan biedt, wil ik graag de SMTP server van Vodafone gebruiken. Hiervoor gebruik ik de volgende verbindingsinstellingen voor de uitgaande mail:

Emailadres: ik@mijndomein.com
Gebruikersnaam: voornaamachternaam (hiermee log ik ook in op "MyVodafone")
Wachtwoord: xxxxxxx (wachtwoord van "MyVodafone")
Server uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
Toegangspunt in gebruik: Vodafone GPRS
Beveiliging: uit
Poort: standaard

Daarnaast heb ik mij geabonneerd op de map "Sent" van mijn IMAP server.

Ik ontvang geen foutmeldingen, maar de mail wordt niet verzonden en blijft staan in de map "Outbox" in mijn telefoon, met de vermelding "In wachtrij".

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je al geinformeerd of deze server uberhaupt open staat voor gebruikers vanaf een mobieltje?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 21:25
Je moet de klantenservice bellen die dan SMTP gebruik activeren (was zo 1,5 jaar geleden) dan krijg je via SMS een aparte inlog en password daarvoor.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Topicstarter
Inmiddels meerdere mogelijkheden geprobeerd, en samen met de helpdesk van Vodafone opgemerkt dat de mogelijkheid tot emailen met mijn account niet meer bestaat. Dit wordt door Vodafone hersteld.

Als het uiteindelijk lukt zal ik de instellingen hier vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 21:25
Je moet ieg via die authsmtp.vodafone.nl maar je krijgt een aparte login & pass hiervoor.
Normaal bieden ze dit alleen aan als je een Office abbonement hebt :)

Ben er ook is een x een dag mee bezig geweest totdat ik de juiste persoon bij Vodafone te pakken kreeg.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 16:53
Ehm, office abonnement heb je daar niet voor nodig... wie heb je gesproken? |:(
Iedere Vodafone klant kan zich registreren op my.vodafone.nl en dat gebruikersnaam + wachtwoord heb je nodig voor de authsmtp.vodafone.nl...
Pagina: 1