Toon posts:

Videokaart wordt slechter van originele drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Radeon X1300 kaart welke in een Vista systeem met de native Vista drivers goed draait. Aero ondersteuning, alles vloeiend, etc. score Windows prestatie-index: 2,4.

Sommige toepassingen/games (noem een Second Life) werken echter alleen als de originele drivers van de kaart aanwezig zijn. Die heb ik dus gedownload en verrek.... het systeem wordt er alleen maar slechter van! Het beeld wordt trager (openen/sluiten vensters, scrollen e.d.) en na het opnieuw bepalen van de prestatie-index eindig ik ineens met een 2,0.

De kaart is van HIS met een ATI GPU (Radeon X1300), maar zowel de drivers die HIS als ATI aanbiedt (volgens mij gewoon dezelfde verder) doen precies hetzelfde.

Iemand enig idee? Zonder de originele drivers werkt het zoals gezegd dus goed, maar dan werken dingetjes als Second Life e.d. niet....

Bij voorbaat dank!!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 22:17
Tja, gewoon kwestie van wachten op goede originele drivers.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke Catalyst drivers heb je erop staan? Sedert een aantal dagen is versie 7.7 uit. Heb je hier problemen mee, probeer dan 7.6 of eerdere versies.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Probeer eens 3dmark06 te draaien met vista drivers en ati drivers, als daar geen verschil in zit dan komt het gewoon omdat Vista is geoptimaliseerd voor zijn eigen drivers. Ik heb die Vista prestatie index al nooit vertrouwd :9

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, dan is het dus of:

Vista drivers aanhouden, met goede grafische performance en geen software kunnen draaien die originele drivers nodig hebben

of

ATI drivers gebruiken, met slechte grafische performance in Windows GUI en wel software kunnen draaien die originele drivers nodig hebben

.....lame