Toon posts:

[Blocking] Central URL Blocking system

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een simpel systeem voor Windows XP wat bepaalde URL adressen in de browsers blokkeert. Ik wil een soort lijst (black list) op een server bijhouden wat vervolgens door alle clients binnen het netwerk opgehaald wordt en gebruikt wordt om de domainnamen/IP adressen binnen dit bestand te blokkeren. Graag een simpel systeem wat dit doet. Liefst ook gemakkelijk te installeren. Er mag dus ook een client zijn wat op alle PC's geinstalleerd moet worden.

Indien proxy (transperent) door jullie gebruikt is, dan graag suggesties welke proxy server en waar deze te downloaden is. Het moet op een Windows XP kunnen draaien. Ik heb Squid geprobeert, maar ik krijg m niet aan de praat. Er is waarschijnlijk iets mis met de configuratiebestand. Het gaat alleen om bepaalde websites te kunnen blokkeren. Indien mogelijk zou het ook fijn zijn als bepaalde IP adressen als uitzondering geplaatst kunnen worden zodat deze wel toegang kunnen krijgen tot bepaalde websites.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien is het slimmer om squid manual te lezen, en te zorgen dat deze draait. Als je een proxy hebt hoef je je niet druk te maken over het OS van je clients.. dat werkt overal.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sinds een paar weken gebruik ik zelf Freeproxy, werkt ook op xp :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:40:
Sinds een paar weken gebruik ik zelf Freeproxy, werkt ook op xp :)
Dit is denk ik wat ik zocht... Heel erg bedankt voor je reply. Top! _/-\o_

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het heeft vrij weinig met Netwerken te maken en bovendien vind ik het topic nogal magertjes.. Elke zichzelf respecterende proxy server kan URL blocking doen.

Volgende keer graagw at meer inzet tonen :)

Dit topic is gesloten.