[Vista] Rare AD-gerelateerde problemen(kan ADDS niet vinden)

Pagina: 1
Acties:

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Beste Tweakers,

Ik plaats hier even een postje omdat ik de oplossing voor dit vreemd probleem niet kan vinden.

PC: WinVista Business, alle updates geinstalleerd
Server: Win2003 server, SP2 + Exchange SP2 + alle updates geinstalleerd.

Ik heb users met roaming profiles die zich perfect in het domein kunnen aanmelden op de Windows Vista pc. Problemen:

- Ik kan in Vista in Network niet de optie "Search Active Directory" gebruiken, dan krijg ik de foutmelding "The Active Directory Domain Services is currently unavailable"
- Wanneer ik via de computer management MMC naar lokale groepen ga en een domeingebruiker aan de Administrators groep wil toevoegen, dan kan hij een user Domain\user niet resolven. Wanneer ik op de geavanceerd knop duw om dan via zoeken de hele lijst van AD users te krijgen dan geeft windows de volgende error: "The advanced page cannot be opened because of following error: unspecified error".

Via configuratiescherm - gebruikers en zo de domeingebruiker toevoegen met bepaalde rechten gaat dan weer wel...

Wat heb ik al getest:

- Hetzelfde als domain administrator gedaan
- Netdiag en domdiag geven geen fouten
- DNS client is ingesteld op de AD geintegreerde DNS server
- ping op netbios en FQDN werken perfect
- Ik kan me dus perfect aanmelden op het domein en de roaming profiles synchroniseren perfect
- Windows firewall uitgezet
- Network Discovery en File Sharing staat aan in het network and sharing center
- In event viewer vind ik geen problemen terug
- Vista pc opnieuw in het domein gezet (tijdens wissen + toevoegen computeraccount gewist)

Ik heb ergens gelezen dat er een Win2003 patch zou zijn voor Vista support in AD maar kan er nu niets meer over terugvinden. Klopt dit en kan iemand mij een linkje geven of me uitleggen wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Robbeke op 23-07-2007 23:52 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314