Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb sinds 1,5 jaar de beschikking over een Club3D GeForce 6600GT (AGP) videokaart. Sinds kort ziet mijn beeld er nogal vreemd uit. Er verschijnen verticale strepen, soms met een onderbroken patroon. Zie dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~rdgf/vidkaart1.jpg

Daarnaast floept het beeld af en toe weg, om na een seconde weer terug te komen. De kaart is niet overclocked. Het gebeurt pas nadat de PC (Athlon 64 3000+, MSI K8N Neo3 mobo) langere tijd heeft aangestaan. Ik heb verschillende driverversies geprobeerd, bij allen geeft ie dit probleem.

Is dit een gevalletje ' kaduuk' of kan er iets anders aan de hand zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 23-07-2007 23:40 ]

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

ik denk dat je videokaart te heet wordt....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt idd op hitte, of mogelijk brak geheugen. Zorg eens dat hij goed koelt (dus maak je koeler eens schoon) en kijk of je dan van het probleem afbent. Werkt dat niet, dan zou ik hem gewoon even in een andere pc proberen en kijken wat hij daar doet. Heb je dan hetzelfde probleem dan denk ik dat je het kaartje kunt gaan vervangen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

Nobby

Nuts!

Controleer of je koeler niet vuil is en zet anders je kast eens open en zet er een kamerventilator op, als het aan de warmte ligt kom je er zo achter. Is ie echt stuk, dan blijf je problemen houden.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, ik zal koeler schoonmaken en de temperatuur vanavond eens in de gaten houden.

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-07 16:55
Mooie achtergrond trouwens ;) Had dit probleem ook met een 6600GT, ding zat vol stof en nadat ik hem helemaal schoon had gemaakt werkte hij weer... er is nog hoop.
Pagina: 1