[Macbook Pro] Powerled

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik heb de nieuwste generatie Macbook Pro en ik ben een beetje in gevecht met het powerledje :P.

Het powerledje in de sluiting hoort toch aan te zijn als de Macbook aan is. Hij is namelijk bij mij uit. Volgens mij was die eerst aan, maar ik weet het niet 100% zeker.

Het powerledje in de sluiting gaat "slapen" als je notebook op standby zet. Dat is op zich normaal. Het vervelende is alleen dat het ledje heel fel is. Met slapen is dat niet echt ideaal. Terwijl "slapen" van de notebook wel veel fijner is dan uitzetten. Voor zover ik het heb begrepen is er helaas geen mogelijkheid het ledje softwarematig uit te zetten. Maar hoe hebben jullie dat opgelost? Hoe kun je die afplakken, het is zo smal, niets blijft zitten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:52

duderuud

Sliden is koel

Led is op mijn MBP ook uit volgens mij :?

Motor-Forum.nl

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Het ledje is uit als de laptop aan is, zet je hem op sleep, dan gaat ie pulsen... Hoe je het kan afzetten zou ik ook wel benieuwd naar zijn.

Everything is possible if you really want it.

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-02 01:31

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik leg er gewoon een doekje over of ik zet er iets voor. Indien het me echt de ogen uitsteekt.

Ik denk niet dat het softwarematig uit te zetten is trouwens. Zou het niet gewoon een 'dom' circuit zijn?

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 21:42

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Waar een mens zich al niet aan kan ergeren! 7(8)7
Ik heb geen idee, maar de antwoorden zijn al gegeven.

Het pulseren in sleepmode vind ik wel lekker rustgevend op een vreemde manier! :) Alsof ie rustig ademhaalt.

Fotonerd

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Het ledje gaat pulseren in standby. blijft constant aan als je scherm gedimt is. Hoe je het uit zet: geen idee, ik vind et juist wel goed zo. Ik heb geen lichtje nodig om te zien of ie aan staat. Dat heb je alleen nodig bij brakke rommel.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
http://www.axoniclabs.com/DeepSleep/ Het voordeel van dit programma'tje is dat je mac ook helemaal geen energie meer vebruikt (zoals het zou moeten zijn in Hibernation). Indien je dit programma altijd gebruikt zou ik het wel in combinatie met Macjanitor en/of Onyx gebruiken. Aangezien je mac tijdens zijn hibernation rond 3 uur 's nachts enkele onderhoudstaken uitvoert.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb dus toch iets te lang op Windows laptops gewerkt. Het powerledje hoort dus uit te zijn als de laptop aanstaat. Dat is duidelijk, dat is ook geen probleem.

Het "slapende" ledje vind ik op zich ook heel leuk. Alleen de laptop staat op m'n kamer en daar slaap ik ook. Ik moet zeggen als het donker is dan is het ledje toch wel erg fel. Maar iets eroverheen leggen is eigenlijk wel goede simpele oplossing. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben 8)7

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is ook geen Powerled maar een Sleep Indicator Light, zoals in de handleiding staat ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 20:34
Zero Grav schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:51:
Indien je dit programma altijd gebruikt zou ik het wel in combinatie met Macjanitor en/of Onyx gebruiken. Aangezien je mac tijdens zijn hibernation rond 3 uur 's nachts enkele onderhoudstaken uitvoert.
Die onderhoudstaken worden ook niet uitgevoerd als je Mac slaapt. Sinds een bepaalde versie van OS X is dit trouwens helemaal niet meer van belang, dan worden ze vanzelf regelmatig uitgevoerd door een tooltje. Hoef je je verder niet druk over te maken.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het is dan ook geen Power LED, maar een Sleep LED :) Hij pulseert als de MBP slaapt, brandt constant als de MBP aan is, maar het scherm slaapt, en is uit als de MBP aan is en het scherm ook, of als de MBP uit is.

:)

Launching containers into space

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

Daedalus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:39:
Het is ook geen Powerled maar een Sleep Indicator Light, zoals in de handleiding staat ;)
Whieee schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:54:
Het is dan ook geen Power LED, maar een Sleep LED :) Hij pulseert als de MBP slaapt, brandt constant als de MBP aan is, maar het scherm slaapt, en is uit als de MBP aan is en het scherm ook, of als de MBP uit is.

:)
Spuit 11 :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1