Toon posts:

Canon Ixus 75 of Canon Powershot A710 IS

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik zit enorm in dilemma. Ik ben op zoek naar een nieuwe digi-camera. Nu is mijn oog gevallen op bovenstaande 2 types. Maar ik kan maar geen keuze maken. Allebei hebben ze hun voors en tegens, maar niets geeft de doorslag. Wie kan mij daarbij helpen?
Wat mij in de Ixus aanspreekt is vooral het uiterlijk, de 3 inch scherm, acculaders en de mogelijkheden.
Wat mij in de A710 Is aanspreekt, is de 6 x zoom, de beeldstabilisator, en de mogelijkheid om diafragma en sluitertijd zelf in te stellen.

Ik twijfel heel erg....
Punten van twijfel zijn dan ook, dat de Ixus 3 x optisch zoom heeft, terwijl mijn huidige toestel (Fuji Finepix E550) 4 x zoom heeft. Maar is dit nu echt een groot verschil of zal ik het (bijna) niet merken?

Ook juist het kleine en compacte formaat van dit toestel spreekt mij enerzijds aan maar anderszijds twijfel ik of het wel zo praktisch is. De A710 Is heeft juist weer 6 x zoom, én beeldstabilisator. Maar of ik de instellingen voor sluitertijd en diafragma echt ga gebruiken vraag ik me af. Want mijn huidige toestel heeft dit ook en daar gebruik ik het al niet. (ook omdat ik niet dermate er thuis in ben, dat ik weet wanneer ik welke instelling moet gebruiken). Denk er wel over om me er in de toekomst in te gaan verdiepen. Ook hoor ik veel dat de A710 de flitser erg traag is, omdat dit toestel met ordinaire batterijen werkt, terwijl de Ixus met accu's werkt.

Daarnaast vind ik het ook leuk om macro foto's te maken. Maar de Ixus zit dan op 3 cm terwijl de A710 op 1 cm is. Hoe wezenlijk verschil is dat?

Wie kan mij helpen een keuze te maken? Graag hoor ik ervaringen van beide toestellen, die mij misschien kunnen helpen een keus te maken.

Alvast hartelijk dank!

Groetjes Ella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00
Maak je voor de fun kiekjes -> Ixus
Wil je iets serieuzer met fotografie bezig zijn (met de nadruk op _iets_) -> Powershot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een A710 IS gekocht vorige week. Een ideale camera moet ik zeggen. Het scherm is ook behoorlijk groot (6,5cm, dus 2.5") ik denk dat die halve inch meer niet echt uitmaakt.
Trage flitser vind ik best meevallen eerlijk gezegd, in elk geval niet slechter dan mijn oude powershot A75 of de A630 die ik hier ook in gebruik heb.

Acculaders zijn leuk op zich, maar ik vind standaard penlites eigenlijk net zo makkelijk. Gewoon een goede set oplaadbare batterijen en je kunt er ook lang mee doen. En mocht je ooit op vakantie zijn, met een lege camera, dan kun je overal een tijdelijke set batterijen halen (ik ben nog nooit ergens geweest waar geen AA batterijen te koop waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een keuze die je alleen zelf kan maken.

Heb je ze beiden al eens vastgehad in een winkel?

Beide zijn goede apparaten en beiden hebben hun eigen voordelen en toepassingsgebied. Nu moet jij kiezen wat je belangrijk vindt.

Persoonlijk zou ik voor de A710IS gaan, maar dat heb ik in een ander topic al eens beargumenteerd.

Enige wat hier nog nuttig is, is de pluspunten aandienen die je misschien over het hoofd ziet of niet naar waarde schat.

Voor wat betreft de A710IS
- AA batterijen (wat mij betreft een voordeel, snel en goedkoop gelijk waar ter wereld te verkrijgen, denk aan vakantie of zo...): prijs en uitwisselbaarheid.
- optische viewfinder. Die is dan wel niet echt accuraat en klein, maar beter wel erop dan niet. Zo kan je bij een snelle serie shots de kids of ander bewegend voorwerp volgen. Het schermpje wil steeds de laatste foto weergeven, dus dat lukt dan niet zo. Eveneens kan je met de viewfinder de batterijen sparen waardoor je wel drie keer zoveel foto's op één lading kan maken. Maar als ik het goed voorheb hebben de meeste ixus'en ook viewfinders?
- 6x zoom. Toch wel nuttig en handig als je het hebt. Met een standaard en goed zoombereik.
-IS (!!) Het is tegenwoordig heel moeilijk om nog camera's aan te raden zonder. En dat is niet per defenitie alleen nuttig bij ver ingezoomde foto's. Overal behaal je winst, sluitertijd, iso...
De ixus 800 heeft ook IS maar is wel duurder denk ik.
- De A710IS heeft eveneens een kwaliteitsvolle body met metaal en hard plastiek.
- veel instelmogelijkheden, je hoeft ze niet te gebruiken, maar ze zijn er wel. Misschien wil je ooit meer, of leen je de camera uit aan iemand die wel deze features gebruikt... Er is uiteraard nog steeds een goede 'auto' aanwezig, dus geen probleem.

Je ziet het, zelf zou ik dus voor de A710IS opteren, maar dat is persoonlijk. Ik ben dan ook nog wat aan het sparen, en dan bestel ik deze.

Feit is ook dat de ixus serie me totaal niet aanspreekt. Zo klein vind ik camera's niet handig meer. Ik heb grote handen. Ze zijn moeilijk vast te nemen, kleine prutserige knopjes die je te pas en te onpas indrukt. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk, daar kan jij helemaal anders over denken.

Als 4x zoom genoeg is (getuige de vorige camera) kan ik je misschien ook de A570IS aanraden. Grotendeels gelijkaardig aan de 6x zoom A710IS , maar dan met 4x zoom, en ook iets goedkoper.
Voordeel, je blijft IS hebben in een feature-rijke competente camera.

Your choice

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je overigens voor de A710 gaan, dan moet je opschieten. De winkel waar ik werk heeft van de week de allerlaatste zending A710 ontvangen. Dit model wordt niet meer gemaakt en er is nog geen opvolger aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 710 is idd EOL, maar daarvoor is toch de 710IS op de markt gekomen? Afaik is die er nog neit zo heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat de A710 IS hard loopt, is al op veel plaatsen uitverkocht, daarom ook nog geen gelegenheid gehad, dit toestel 'live' te zien en te voelen, en dat vind ik erg jammer. Had misschien ook nog kunnen helpen in mijn beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PS Daarom wilde ik graag de ervaringen horen van andere mensen...

Het gaat er bij mij met name om, dat ik leuke foto's van de kinderen kan maken... en tijdens mijn studiereizen mooie foto's kan maken, ook als we eens een avond show hebben. Of andere activiteiten waarbij optredens van artiesten nog wel eens aan de orde komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zou voor de ixus IS800 of 850 gaan, zit er een beetje tussenin. Dan krijg je weer de keuze 800 of 850 :)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch de canon ixus 75 geworden en tot op heden nog geen spijt van gehad.

Verwijderd

Ik zit net als TS in een vergelijkbare situatie. Ik heb echter nog maar een beperkte hoeveelheid tijd om mijn keuze te maken (ga zaterdag op vakantie). Ik had mijn keuze eigenlijk al redelijk gemaakt voor de 710IS, maar begin nu toch te twijfelen over de 570IS. de 570IS heeft natuurlijk maar 4x optische zoom en de 710IS 6x. Ik vraag me echter af of de 570 niet een paar andere voordelen heeft aangezien het (volgens mij) een nieuwere camera is. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:49
De 570 IS heeft de nieuwste generatie DIGIC III processor, terwijl de 710 IS nog met de vorige generatie zit.
De 570 heeft dus als voordeel:
* snellere werking / reactiesnelheid
* snellere focus
* minder ruis
* kost een pak minder
Meer waar voor minder geld.
Makkelijke keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:45
canon powershot 650 IS en 720 IS op komst :)
mss interessant om op deze te wachten

http://www.dpreview.com/news/0708/07082001canona650720.asp

ik zal alvast wachten en waarschijnlijk de 650 IS kopen om m'n kapotte powershot A70 te vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door -Tarantula- op 24-08-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:49
12 megapixels op zo'n klein chipje? Nee bedankt, ik hou niet zo van ruis.
7 megapixels is al redelijk overkill.
Pagina: 1