Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SMSdiscount/SMSclient - sms voor 1 cent?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 17:57
Via via wat rondsurfen kwam ik op een pagina uit van SMSclient.nl, dat is smsen voor 1 cent per bericht.
Dat klinkt heel goedkoop, maar voordat ik 10 euro ga storten zou ik graag wat ervaringen willen horen van deze dienst? Hier op GoT kwam ik niet heel veel info tegen.

Wat ik uit de website begrijp is dat je smst via een je gprs verbindingen, dat dus extra kosten met zich meebrengt (zelf heb ik T-Mobile Web 'n Walk).

Ik heb toch nog wat meer info gevonden, standaard is een smsje max 50 tekens lang. Voor €1,40 is het mogelijk om langere smsjes te sturen en om via sms te chatten...

[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 23-07-2007 23:04 ]

• Binnetie
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en via paypal waar nog wat centjes opstonden beltegoed gekocht.
Je kan dmv een programma op je pc (msn lik) contacten aanmaken en smsjes tikken. Het verzenden gaat erg snel. De kosten zijn alleen geen 1 cent per bericht maar 2 cent. Via mijn gsm moet ik nog proberen, maar tot nu toe heb ik erg goede ervaringen.

Op een gegeven moment moet je je nr verifieren, je wordt da gebeld door een engelse pc en je moet ff een 4 cijferig nr in tikken. Daarna werkt het meteen....

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:52
Via smsdiscount.com stuur ik ook regelmatig smsjes. Werkt prima. Volgens mij zit daar ook hetzelfde bedrijf achter als Voipbuster. Smsjes worden ook vrij snel afgeleverd en ik vind het een betrouwbare site (smsdiscount.com dan).

• Binnetie
rclahsen schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:44:
Via smsdiscount.com stuur ik ook regelmatig smsjes. Werkt prima. Volgens mij zit daar ook hetzelfde bedrijf achter als Voipbuster. Smsjes worden ook vrij snel afgeleverd en ik vind het een betrouwbare site (smsdiscount.com dan).
Heb jij ook ervaring met met het programma op de smartphone? Ik heb het tooltje erop staan en kan tot 50 tekens versturen (betaalde versie tot 160 tekens kost €1,40), maar ik krijg met geen mogelijkheid een smsje verstuurd.

Verwijderd

Wat is precies de foutmelding die je krijgt
kijk anders eens op http://www.smsclient.nl/faq2.html

• rclahsen
Binnetie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:27:
[...]

Heb jij ook ervaring met met het programma op de smartphone? Ik heb het tooltje erop staan en kan tot 50 tekens versturen (betaalde versie tot 160 tekens kost €1,40), maar ik krijg met geen mogelijkheid een smsje verstuurd.
Nee helaas niet. Ik heb een Nokia N80 die op Symbian draait. Helaas is er dus geen applicatie voor Symbian, maar ik gebruik smsdiscount.com in mijn normale webbrowser (meestal ben ik toch thuis als ik sms).

Raar dat je via smsdiscount.com wel voor 1,19 cent per bericht kan sms-en, terwijl dat bij smsclient.nl dus 2 cent kost.

Verwijderd

bij smsdiscount kost het ook 2 cent
http://www.smsdiscount.com/en/smsrates.html

SMSdiscount is maar een client die gebruik maakt van smsdiscount voor het verzenden van de smsjes. SMSClient brengt dus geen kosten in rekening voor het versturen van smsjes.
De prijzen van smsdiscount bepalen de kosten per smsje.

• rclahsen
Oh, dan loop ik achter. Voorheen kostte het wel 1 cent ;)

Verwijderd

dat klopt kwam er ook later achter :-)

• Binnetie
rclahsen schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:54:
[...]

Nee helaas niet. Ik heb een Nokia N80 die op Symbian draait. Helaas is er dus geen applicatie voor Symbian, maar ik gebruik smsdiscount.com in mijn normale webbrowser (meestal ben ik toch thuis als ik sms).

Raar dat je via smsdiscount.com wel voor 1,19 cent per bericht kan sms-en, terwijl dat bij smsclient.nl dus 2 cent kost.
In je normale webbrowser zeg je. Ik zag dat dat ook kan, maar ik zie nergens een telefoonboek (geen zin om telkens nr volledig in te moeten typen). Ik gebruik nu de software die je op je pc installeerd, werkt lekker, hoef alleen die chat etc en bellen er niet bij te hebben. Ik gebruik alleen sms. Het is dus nie mogelijk dat je contacten in telefoonboek van de software ook automatisch verschijnen als je via de browser smst? Ik bedoel het MSN principe...

Verwijderd

Ben al bezig met een web versie van de sms client incl telefoonboek en hoop de smsclient webeditie beta deze week gratis online te hebben.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hmm, handig ik ga 't ook maar eens proberen. Wel makkelijk via de pc

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Zo het even even werk maar er is nu ook een web versie van de smsclient
Deze zou moeten werken op alle telefoons die webpagina's kunnen weergeven dus ook symbian telefoons.
Ik zou zeggen probeer het eens als je het leuk vindt
http://www.smsclient.nl/WebClient.html

Er moet nog een hoop aan gebeuren zoals het aan kunnen passen van account gegevens en updaten van telefoon nummers maar daar heb ik vandaag even geen zin meer in :-)

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Met het java programmatja AFT: http://sms.donutsoft.net/wiki/pmwiki.php?n=AFT.AFT
kun je smsjes versturen vanaf je telefoon en heb je toegang tot je adresboek van je telefoon. Aft kun je gebruiken voor smsdiscount maar ook voor voipbuster en andere aanbieders

Verwijderd

Kijk dat is nog beter alleen jammer dat java zo traag is :-( maar is beter dan men web oplossing denk ik

• Binnetie
Is het tooltje dat tooltje ook voor Windows Mobile geschikt? Ik krijg het nl niet geinstalleerd... Heb een pocket pc.

Verwijderd

De smsclient is er voor Windows Mobile, dat java programmatje waar kmmartins het over heeft weet ik niet maar het is java dus zou moeten werken.
de web versie zou ook moeten werken en die is gratis.
de smsclient ook trouwens tot 50 tekens per smsje

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Voor de studenten (of mensen die studenten kennen, bijv familie of kennissen) kan je ook www.wirelesscircle.nl aanvragen. dat is een Telfort kaartje en voor (2jarig) 4,50 per maand krijg je 60 uur om te bellen en 300 smsjes.

De adder is dat je alleen de smsjes kan sturen naar Telfort nummers (of wireless circle nummers) en dat geld ook voor het bellen. Voor bellen naar Telfort nummers komt er 6ct starttarief bij en als je naar andere providers belt is het wel duur, tenzij je een aanvullende bundel neemt.

• kmmartins
AFT zou op elke telefoon moeten werken die java ondersteund...

Ik betaal nu wel 3 cent per sms!!! :( ipv de beloofde 2 cent. De eerste 15 smsjes waren wel 2 cent.

• Binnetie
kmmartins schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:31:
AFT zou op elke telefoon moeten werken die java ondersteund...

Ik betaal nu wel 3 cent per sms!!! :( ipv de beloofde 2 cent. De eerste 15 smsjes waren wel 2 cent.
Verdorie ik ook. Ik betaalde in begin nog 1 cent, nu 2 en sinds vandaag (denk ik) 3 cent per sms. Moet niet gekker worden. Overigens krijg ik nog steeds niet de smsclient op mijn pocket pc werkend. De geregistreerde versie kost 1,40 dacht ik dan kan je 160 tekens versturen...

Iemand al wat meer ervaring met smsclient op de pocket pc (evt screenshot)?

Verwijderd

heb je het certificaat geinstalleerd zoals in de handleiding staat als je dit niet doet krijg je een melding van geen verbinding tijdens het verzenden van een bericht.
als het programma meteen stopt bij het opstarten heb je .net framework 2.0 nodig.

en voor 1.40 kun je 160 tekens versturen dat klopt

• Binnetie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:15:
heb je het certificaat geinstalleerd zoals in de handleiding staat als je dit niet doet krijg je een melding van geen verbinding tijdens het verzenden van een bericht.
als het programma meteen stopt bij het opstarten heb je .net framework 2.0 nodig.

en voor 1.40 kun je 160 tekens versturen dat klopt
Ik heb het certificaat geinstalleerd, alles verliep zonder problemen. De login gegevens ingevuld, maar verder gebeurd er niks. Als je het programma opstart kan je dan uit je gemaakt adres boek een naam kiezen om te verzenden? Op de pc heb ik met SMSdiscount dus een aantal mensen met wie ik sms erin gezet. Is deze ook dan beschikbaar via je smsclient tool?

Verwijderd

nee, de smsclient op je telefoon maakt gebruik van de adres lijst in je telefoon en dan nog alleen van de nummers die staan bij mobile phone / mobiele telefoon.
dus telefoon nummers die staan bij werk,huis enz worden niet gebruikt door de SMSclient.
Dit is gedaan omdat anders de selectie lijst veel te lang zou worden omdat er bij elke persoon 4 telefoon nummers kunnen worden opgeslagen.

• Binnetie
Oke, dat is duidelijk. Snap alleen niet waarom het niet wil werken. Ik heb mijn telefoon opnieuw geinstalleerd eens kijken of het nu wel wil werken....

Edit:
Weer geen contactpersonen zichtbaar, ik denk dat het programma in de contactpersonen van mijn telefoon kijkt. Ik heb al mijn contacten op de simkaart staan. Zou dat de reden zijn dat er geen contacten worden weergegeven? Of kom ik nu met spuit 11 aan :D

[ Voor 47% gewijzigd door Binnetie op 06-08-2007 09:40 ]

Verwijderd

mmm moet bekennen dat ik niet gedacht heb aan de simkaart om er telefoon nummers af te halen.
Ze moeten inderdaad op de telefoon staan niet op de simkaart.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb nu SipDiscount, enig idee hoe je daarbij je nummer verifieerd? (Dus dat je mobiele nummer wat in het SMSje bij FROM staat gelijk is aan je eigen telefoonnummer?)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Binnetie
Skinkie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:00:
Ik heb nu SipDiscount, enig idee hoe je daarbij je nummer verifieerd? (Dus dat je mobiele nummer wat in het SMSje bij FROM staat gelijk is aan je eigen telefoonnummer?)
Dat werkt toch zelfde als bij SMSdiscount? Je wordt gebeld en je tikt een 4 cijferig nummer in die op de website dan staat aangegeven en klaar is klara.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Binnetie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:19:
[...]

Dat werkt toch zelfde als bij SMSdiscount? Je wordt gebeld en je tikt een 4 cijferig nummer in die op de website dan staat aangegeven en klaar is klara.
En hoe initieer je dat je wordt gebeld?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Binnetie
Skinkie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:18:
[...]

En hoe initieer je dat je wordt gebeld?
Dat staat ergens op de website als je bent ingelogt. Ergens in het linker menu kwam ik het tegen... Ik weet niet hoe het nu is want zodra alles werkt veranderd dat linker menu.

Verwijderd

Heb je nu wel alle contact personen in de SMSClient staan?

De SMSClient werkt nu ook met Voipbuster en Voipcheep hiermee kun je weer smssen voor 1 cent per bericht en de kans is groot dat iemand hiervan al een account heeft :-)

• Binnetie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:26:
Heb je nu wel alle contact personen in de SMSClient staan?

De SMSClient werkt nu ook met Voipbuster en Voipcheep hiermee kun je weer smssen voor 1 cent per bericht en de kans is groot dat iemand hiervan al een account heeft :-)
Ik ben er nog mee bezig om alles naar mijn geheugen van de telefoon te verplaatsen. Ik had voorheen een Sony Ericsson en die deed het volgende:
Naam: Jimmy
Privenr: 0123-456456
Gsm: 06-12345645
Hij sloeg dit op als contact Jimmy, omdat ik nu dus een pocket pc heb staat alle contacten er 2x in bijna:
Naam: Jimmy/H
Privenr: 0123-456456

Naam: Jimmy/M
Privenr: 06-12345645

Dus dat moet ik allemaal gaan aanpassen. Ik werk op dit moment wel heel veel met de client op de pc, aangezien ik toch op kantoor werk. Is dat heel simpel te doen. Ik ga er denk ik komend weekend eens naar kijken. Maar hoe komt je bij de prijzen weer van 1 eurocent? Ik betaal nog steeds 3 cent.

Edit:
Idd gezien: http://www.voipcheap.com/en/smsrates.html
Alleen moet je je daar weer registreren ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 24-08-2007 12:58 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

knakworst

Get more sats!

Kan voipdiscount ook ondersteund worden met de SMS-client? Ik heb het werkend gekregen onder windows mobile 5 met de HTC p3600. Tevens werkt het met orange world, dus internet access is bij orange niet noodzakelijk.

• Binnetie
knakworst schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:29:
Kan voipdiscount ook ondersteund worden met de SMS-client? Ik heb het werkend gekregen onder windows mobile 5 met de HTC p3600. Tevens werkt het met orange world, dus internet access is bij orange niet noodzakelijk.
Denk dat dat wel moet willen, ze lijken allemaal heel erg op elkaar.
Ik heb net een account aagemaakt bij VoipCheap en het programma geinstalleerd, nadeel is dat ik nu 2 gebruikersnamen heb, maar ik kan zo de contacten van de ene naar de andere client kopieren (op de pc). Dus van SMSdiscount client naar de Voipcheap client.

Ik ga zo eens kijken hoe ik het ga doen met de smsclient voor op mijn pocket pc.

Verwijderd

Ik zal VoipDiscount ook aan de smsclient toevoegen, zo kan de smsclient werken met voipcheap,smsdiscout,voipbuster en vanaf versie 2.22 ook met voipdiscount.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 20:05 ]

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje voipbuster voor de goedkope sms (5cent per bericht), maar sinds enige dagen verstuur ik ze (nog wel vanaf de pc) voor 1 cent per bericht. Nog nooit problemen en vind het een prima service. Er schijnt binnenkort goeie software aan te komen (volgens het voipbuster forum) welke op een pda/pocket pc geinstalleerd kan worden, zodat er goedkoop gesmst en gebeld kan worden. Zeker voor mensen die nog 20 cent per sms betalen via hun telecom provider en vaak achter de pc zitten een ideale oplossing!!!

• Binnetie
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:54:
Ik zal VoipDiscount ook aan de smsclient toevoegen, zo kan de smsclient werken met voipcheap,smsdiscout,voipbuster en vanaf versie 2.22 ook met voipdiscount.
Ah ben jij dan de beste man van SMSclient :D, ik heb gisteren de smsclient gekocht, maar door een gare vastloper van mn S200 ben ik het prorgamma al weer kwijt. Wat me zo even snel opviel tijdens het testen wat dat ik af en toe een foutmelding kreeg en dat het programma moest worden afgesloten. Ik heb een Windows Mobile 6 rom...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:54:
Super!

Verwijderd

Vastlopers zijn niet de bedoeling, maar heb wel iets meer info nodig bijvoorbeeld wanneer stopte het programma (welke handeling was je aan het doen) welke versie gebruik je (versie nummer en PDA/of Mobile versie)?
Als je telefoon al niet lekker werkte kan dat ook een oorzaak zijn natuurlijk, als je mailtje stuurt naar het support adres (support @ smsclient.nl) met je smsdiscount/voipbuster/voipdiscount/voipcheap gebruikers naam dan kunnen zij je verder helpen mocht je de licentie kwijt zijn.
Binnetie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

Ah ben jij dan de beste man van SMSclient :D, ik heb gisteren de smsclient gekocht, maar door een gare vastloper van mn S200 ben ik het prorgamma al weer kwijt. Wat me zo even snel opviel tijdens het testen wat dat ik af en toe een foutmelding kreeg en dat het programma moest worden afgesloten. Ik heb een Windows Mobile 6 rom...

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 15:16

itarix

404 soul not found

(jarig!)
betalen jullie voor smsclient?

ik wist zelf nieteens dat smsclient bestond dus heb ik op xda iemand uitgedaagt om iets soortgelijks te maken: smsoip

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=321137

http://smsoip.be/

het werkt op basis van de weblink die voipbuster er andere gebruiken om via internet te sturen.

ik weet niet hoe het met smsclient zit maar bij smsoip moet je alles zelf instellen (maakt het compatble met alles wat zown weblink gebruikt)

hier zijn de instellingen voor voipbuster. als je een ander op betamax gebaseerde provider hebt vervang dan voipbuster voor de naam van je andere provider voipcheap, smsdiscount ect.

link: https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?
variable:
username = username
password = password
from = from
to = to
message = text
voor extra is er voor voipbuster geen ondersteuning balance link ook niet

value

username = je gebruikers naam
passwoord = je passwoord
from = je geactiveerde telefoon nummer of username (let op internationaal formaat +31)

en de webversie.. staat ook op xda-dev alleen daar zit geen telefoonboek in.

goed nu weten jullie van de concurentie af ;)

maar.. 1,40 is wel een redelijke prijs dus de vraag is wat sms meer te bieden heeft als smsoip.

smsvoip gaat namelijk niet echt handig met je password om. hoewel het niet uitmaakt als niemand anders aan je telefoon zit....

• kmmartins
Voor de mensen die voipbuster gebruiken: http://gsm.voipbuster.com/
Kun je GRATIS sms'n!!!!

Verwijderd

Voor de tweakers lezers is de SMSclient tijdelijk ook gratis door op deze link te klikken
http://www.smsclient.nl/freekey/

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 15:16

itarix

404 soul not found

(jarig!)
ik heb smsclient gebruikt... en het werkt bij mij niet :S als ik op send druk dan krijg ik even later een fout.. dat ik niet met internet verbonden ben 8)7 ben wel met internet verbonden... via grps T-mobile pit op een t-mobile mda compact III met B&B 4.1 rom. wie o wie weet wat ik fout doe (ik gebruik voipbuster)

• Binnetie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:51:
Vastlopers zijn niet de bedoeling, maar heb wel iets meer info nodig bijvoorbeeld wanneer stopte het programma (welke handeling was je aan het doen) welke versie gebruik je (versie nummer en PDA/of Mobile versie)?
Als je telefoon al niet lekker werkte kan dat ook een oorzaak zijn natuurlijk, als je mailtje stuurt naar het support adres (support @ smsclient.nl) met je smsdiscount/voipbuster/voipdiscount/voipcheap gebruikers naam dan kunnen zij je verder helpen mocht je de licentie kwijt zijn.

[...]
Zodra ik het weer krijg dan zal ik een log sturen (wordt er ergens een log opgeslagen? Want de tekst die de foutmelding geeft is niet te selecteren en tekopierne in een tekstbestandje en overtypen is best wel veel werk. Ik heb het programma nu niet geinstalleerd (telefoon een hard-reset gegeven), maar ik moet zeggen dat het verder erg handig werkt.

Verwijderd

ianz schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:26:
ik heb smsclient gebruikt... en het werkt bij mij niet :S als ik op send druk dan krijg ik even later een fout.. dat ik niet met internet verbonden ben 8)7 ben wel met internet verbonden... via grps T-mobile pit op een t-mobile mda compact III met B&B 4.1 rom. wie o wie weet wat ik fout doe (ik gebruik voipbuster)
Heb je wel het root certificaat geïnstalleerd, dit is nodig voor betamax diensten zoals voipbuster,smsdiscount enz enz.
Als dit niet gedaan is krijg je ook meldingen als geen internet verbinding, hoe je het root certificaat moet installeren staat in de handleiding die je kan vinden op www.smsclient.nl

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
kmmartins schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:49:
Met het java programmatja AFT: http://sms.donutsoft.net/wiki/pmwiki.php?n=AFT.AFT
kun je smsjes versturen vanaf je telefoon en heb je toegang tot je adresboek van je telefoon. Aft kun je gebruiken voor smsdiscount maar ook voor voipbuster en andere aanbieders
Allereerst sorry voor de kleine kick, maar goed.. Zijn er mensen die met het bovenstaande werken?!

Ik kan namelijk niet helemaal goed onderscheid maken tussen een java programma en een sms client, zoals Helpdesk1977 hier laat zien. Wat is het verschil? Het zou natuurlijk ideaal zijn als je via je mobiel berichten kan versturen over je acount bij smsdiscount zonder bijkomende kosten.

Misschien begrijp ik het wel goed trouwens: AFT via Java kan je laden wanneer je Java kan draaien. Hiermee kan je zonder extra kosten naar ieder contactpersoon van je telefoon voor het tarief van smsdiscount smsjes sturen. Met een sms client maak je met je gsm connectie met internet, wat dus nog extra geld kost?

Is het wellicht ook mogelijk om via AFT te bellen voor het tarief van smsdiscount? Zal wel niet, maar goed, ik ben niet voor niets een n00b :D

Edit: mijn smsjes via smsdiscount richting Suriname komen via het programma op mijn pc sowieso (nog) niet aan. Erg vaal allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 25-09-2007 22:14 ]

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Weet iemand waar dat AFT programma is gebleven? De links in dit topic werken momenteel niet. :'(

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Pff, dat koste wat moeite. Ik heb hier een aankondiging gevonden met de download URL (versie 1.2 van mei 2007): http://www.killarneyonline.eu/o2text/aft.jar

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1