Toon posts:

Installatie Asus HD2400Pro en Dell 2405FPW gaat mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC in mekaar geschroefd en daar zit nu een Asus EAH2400Pro (ATI HD2400 Pro) in.

Windows XP SP2 met alle laatste updates erop, mainboard drivers geinstalleerd, en tenslotte de laatste nieuwe Catalyst drivers van de ATI website gehaald. Deze er op gezet en ge-reboot.

En vanaf dan loopt het mis. Ik heb er een Dell 2405FPW monitor aanhangen, via DVI. Voor wie de monitor niet kent, het is een TFT scherm met 1920x1200 pixels en hij kan enkel 60Hz aan voor die resolutie.

Bij het starten van XP krijg je eerst een login scherm. Dat krijg ik dus al niet meer te zien. In plaats daarvan een berichtje van de monitor dat ie het beeld niet kan weergeven (resolutie of beeldfrequentie te hoog). Via een omweggetje (reboot XP, F8, start in VGA mode, en dan weer herstarten, staat ie in 640x480, dat lukt wel) geraak ik toch in Windows.

Daar merk ik dat als ik de resolutie op 1280*800 of hoger zet het niet meer lukt. Effe de hardware acceleration slider helemaal links, en dan lukt het wel. Als ik dan stap voor stap de accelerator weer opvoer, geen probleem, ik blijf kunnen werken tot 1920x1200 aan 60Hz. Tot ik reboot, dan begint het spelletje weer van voor af aan.

Ik heb beide, Windows Display Manager en Catalyst, op 1920x1200 60Hz gezet, dus dat zou toch moeten lukken. Dell driver is geinstalleerd.

Wat denken jullie? Kaart kapot en geeft foute frequenties uit? Of een driver probleem?

ShiroNeko

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb de zaak nu 'stabiel' geinstalleerd.

Als ik de PC start krijg ik dus dat zwarte scherm van de monitor met 'This mode is not supported'. Als ik dan blind mijn paswoord intik kom ik in Windows terecht, met hetzelfde probleem.

Doe ik een restart, kan het zijn dat het van hetzelfde is, maar het kan ook zijn dat ik wel beeld krijg. En dan geraak ik ook in Windows. Daar is het dan vrij stabiel (1 keer gelukt door een groot venster snel over de desktop te verschuiven dat ie de sync weer kwijtraakte)

Dus de frequentie van het DVI signaal lijkt me niet stabiel, de ene keer is het OK, de andere keer net iets te hoog. Is dat iets dat door de driver kan gefixt worden of is dit een defekte kaart?

Als ie defekt is, kan ik 'm dan omruilen? Nog geen 14 dagen geleden ontvangen van Alternate Duitsland. Of moet ik 'm naar Asus sturen?

Alvast bedankt voor enige tips.

ShiroNeko