Toon posts:

[NVIDIA] GeForce Go 7300, Vista Ult. SketchUp loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 3.774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag Google Sketchup gebruiken op mijn laptop met Windows Vista Ultimate (Nederlands), nu heb ik Google Sketchup geïnstalleerd, probleem is dat wanneer ik het programma opstart het programma niet meer reageerd. Ik heb al even rond gekeken en het ligt waarschijnlijk aan mijn Videokaart. Ik heb een NVIDIA GeForce Go 7300 en vond wat informatie over driver updates op de website van NVIDIA:
Hier:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html
En hier:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.24_2.html

Echter is het voor mij een beetje onduidelijk welke Update ik nu moet downloaden, ze hebben het over een taal-gebonden driver en ik zie geen Nederlands, en gezien het gaat om mijn beeldscherm ga ik liever niet zomaar een Update uitproberen. Iemand een advies? _/-\o_

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Welke Vista draai je? x86? Gewoon de international driver installeren. Eerst die bovenste (beta) proberen en als het daarmee niet werkt die WHQL er onder proberen. Werkt het dan nog niet: helaas, potje pindakaas ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Avalaxy op 23-07-2007 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:24:
Welke Vista draai je? x86? Gewoon de international driver installeren. Eerst die bovenste (beta) proberen en als het daarmee niet werkt die WHQL er onder proberen. Werkt het dan nog niet: helaas, potje pindakaas ;)
Vista Ultimate (x86), ik heb inmiddels de beta gedownload en geprobeerd te installeren maar dan krijg ik een melding dat er geen ondersteunende hardware kan worden gevonden.

Ik ga nu die andere (niet beta) downloaden, eens kijken wat die zegt. 8)7

Verwijderd

Aangepaste inf voor de drivers downloaden op www.laptopvideo2go.com
En daar de FaQ's doorlezen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tweede download geprobeerd, en ook die geeft aan dat er geen ondersteunende hardware kan worden gevonden.

Wat moet ik met pindakaas??? :O

Ik ga de faq wel doorlezen voor de ini?? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:03:
Aangepaste inf voor de drivers downloaden op www.laptopvideo2go.com
En daar de FaQ's doorlezen :)
Ik heb even gekeken bij de website http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista ik zie een heel hoop drivers die ik kan downloaden maar welke moet ik hebben voor de NVIDIA GeForce Go 7300?

Mvg Ryan

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:07:
Ik heb de tweede download geprobeerd, en ook die geeft aan dat er geen ondersteunende hardware kan worden gevonden.

Nee er is geen .ini maar een .inf. Daarin staan alle videokaarten die ondersteund worden door de driver. Zoals degene hier boven me zegt moet je op laptopvideo2go kijken voor drivers voor de GeForce Go kaarten met een aangepaste .inf zodat je kaart ondersteund wordt. Volgens mij zijn de links naar de 2 drivers die je gaf niet voor GeForce Go kaarten maar voor normale GeForce 7 kaarten.
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Ik heb even gekeken bij de website http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista ik zie een heel hoop drivers die ik kan downloaden maar welke moet ik hebben voor de NVIDIA GeForce Go 7300?

Mvg Ryan
Gewoon deze ofzo: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13792 (en natuurlijk ook de modded .inf die daar staat).

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 23-07-2007 23:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:07:

165.01 is verreweg het meest gedownload dus die zou wel goed wezen, ofzo ;)

Ik zal zometeen eens kijken welke driver ik nu op mijn (7300go) laptop heb staan. Ik heb ze geloof ik bijna allemaal al uitgeprobeerd, om te kijken welke de beste prestaties gaf voor battlefield 2

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 14:45 ]

Verwijderd

vaakste? :P

EDIT: haha heeft iedereen wel eens he ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 14:47 ]

Verwijderd

offtopic:
meest :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 14:47 ]

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 12:13
Ik heb dit probleem ook met google sketchup. Ik krijg de melding "Driver components mis-match. Exit is the only option". Ligt wss ook aan OpenGL. Ik heb het al proberen starten in win2000 mode maar wil ook niet werken...

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

kokorico schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:47:
Ik heb dit probleem ook met google sketchup. Ik krijg de melding "Driver components mis-match. Exit is the only option". Ligt wss ook aan OpenGL. Ik heb het al proberen starten in win2000 mode maar wil ook niet werken...

Iemand nog suggesties?
Driver al geüpdate met de aangepaste inf van laptopvideo2go?

• IkNieSnapNie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 19:17
Very ingewikkeld allemaal. IkNieSnapNie! Loopt bij mij ook uit op ellende met drivers die al up-to-date zouden zijn... Geforce No Go?

Wat ik wel snap is de tip om niet Sketchup via een snelkoppeling te starten, maar door op een bestaand *.skp bestand te klikken. Daarna werkt alles zo te zien 100%. Zo'n bestand vind je wel bij de tut's op de site. Zonodig maak je daarna zelf een leeg bestand aan (file\new) voor op je desktop.

Have fun!
Pagina: 1