Crosshair Problemen

Pagina: 1
Acties:

• C.A.Heerkes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:15
Hi,

Ik heb namelijk al een tijdje problemen met mijn Asus Crosshair Mobo, en na een grote zoektocht naar de probleem driver op mijn PC ben ik hem tegen gekomen, het is namelijk de SoundMax HD Audio driver die mijn computer telkent vast laat lopen en niet opnieuw op laat starten, ik heb namelijk de nieuwere drivers geinstallerd en zodra ze geinstallerd zijn begint de ellende weer, maar zodra ze deraf zijn loopt alles weer als een trein.

Hebben jullie enige idee waarom dat deze zoveel problemen veroorzakt?
ik heb mijn PC met de optische kabel op mijn 7.1 Receiver aangesloten en ik draai mijn systeem op Windows XP Profecional.

Ik heb geprobeerd om bij Asus om hulp te vragen maar die Forum is al sinds Zaterdag unavailable zo daar heb ik niet veel aan, hopelijk hebben jullie een aternatief om me een beetje op weg te helpen.

Alvast Bedankt

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

welke versie drivers heb je geprobeert?

ik ga er vanuit dat je deze hebt geprobeert?

[ Voor 63% gewijzigd door Zygivt op 23-07-2007 20:48 ]

• C.A.Heerkes
ik heb de SoundMAX AD1988 Audio Driver ver5.10.1.4580 geprobeerd en nog elke updates die available waren na de boven genoemde.

EDIT: helaas is de driver die je gelinked hebt voor Vista en ik gebruik Win XP Prof :)

[ Voor 27% gewijzigd door C.A.Heerkes op 23-07-2007 20:56 ]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

deze site wel eens bezocht in de hoop nieuwere drivers te vinden ?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De nieuwste op de Asus site (de .tw, de internationale support site ligt hier momenteel ook te slapen): http://support.asus.com.t...pe=Latest&SLanguage=en-us is van 03-2007:
SoundMAX Audio Driver v5.10.01.6110 DTS. Die zeker al geprobeerd ?
Wel eerst braaf gedeinstalleerd en gereboot ?

[ Voor 7% gewijzigd door SKiLLa op 23-07-2007 20:59 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• C.A.Heerkes
Hoi,

@Zygivt: die Link werkt niet bij mij

@SKILLA: yup heb hem geprobeerd. natuurlijk eerst gedeinstallerd en gereboot voordat ik de instalatie begon ;)

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

C.A.Heerkes schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:07:
Hoi,
@Zygivt: die Link werkt niet bij mij
ik merk het, maar het is een link naar de soundmax site. Heb je daar al gekeken?

• C.A.Heerkes
Ja ik heb daar het een en ander gekeken maar je moet dokken voor alle codecs op die site. zou wel lullig zijn dat ik die board voor 200+€ koop en dan nog moet dokken voor codecs :)

bedankt voor jullie hulp jongens wardeer ik echt

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Al eens oudere drivers van andere websites geprobeerd ? Volgens mij zit er op je mobo de AD1988B soundchip. Drivers van de bijgeleverde CD geprobeerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• C.A.Heerkes
die heb ik juist als eerste geprobeerd ''Cd Drivers'' en daar begon het allemaal mee. ik heb nu geprobeerd om die kleine soundkaartje deruit te halen kijken of hij de problemen maakt.

ik hou jullie Updated

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

SKiLLa schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:22:
Al eens oudere drivers van andere websites geprobeerd ? Volgens mij zit er op je mobo de AD1988B soundchip. Drivers van de bijgeleverde CD geprobeerd ?
hier staat dat het indd om een ADI 1988b chip gaat dus je hoeft niet meer te gokken ;)

effen kijken of er 3th party drivers zijn

edit: deze mischien ?

[ Voor 10% gewijzigd door Zygivt op 23-07-2007 21:28 ]

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb zoiets een keer gehad met de Asus GPU driver voor m'n 8800gtx. Na een reboot zei die een keer spontaan dat er geen Asus hardware meer gevonden was. Toen gewoon de nieuwste generieke NVidia driver gedownload en alles werkte weer. Audio gaf ook een 'error initializing', maar daarna had ik toch gewoon geluid. Dat was toen ik m'n PC net nieuw had en een 'test XP' installatie draaidde (gewoon alles installeren om te benchen, OCen, verklooien, etc.). Na een schone herinstallatie nooit meer probs gehad ...

Het zou kunnen dat je dat de PnP device IDs in je registry krak zijn, waardoor de driver niet meer goed werkt. Oude SoundBlaster PCI drivers hadden daar ook last van. Check deze pagina: http://www.robvanderwoude.com/devcon.html, download devcon en run dan het "RmHidDev.bat" script dat op die site te downloaden is. Die sloopt alle inactieve PnP device IDs uit je registry. Zou kunnen helpen, heb er goede ervaringen mee ...

Je zou natuurlijk ook een ander cleaning tooltje zoals bv. MaceCraft PowerTools kunnen proberen (en dan de registry cleaner runnen) of zelfs een schone herinstallatie overwegen.

• C.A.Heerkes
Hi,

Bedankt voor je uigebreide uitleg Skilla, maar ik had deze probs met de vorige XP installatie en toen heb ik alles herinstalleerd. en nadat die Sound Drivers weer derop kwamen begon het weer nog eens. ik ben met die laatste driver aan het proberen die Zygivt gaf. even kijken of daarmee alles goed verloopt ;)

• C.A.Heerkes
UPDATE:

Ik heb met de laatste geinstallerde Driver mijn probleem verholpen, moest wel de DTS Interactive uitzetten en op Bios HD Audio inplaats van Enable op Auto zetten want dat veroorzakte nog steeds problemen, maar over het algemeen draait de Systeem perfect en heb ik totaal geen problemen mee.

Ik wou jullie alvast bedanken voor jullie hulp en de laatste driver.

Als een mod dit ziet kent die dit topic sluiten.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

graag gedaan, fijn om te zien dat het gelukt is.
Pagina: 1