Ja en in het land der blinden is eenoog koning

swopdark schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:08:
[...]
Helaas voor ons PS3 gamers is dit wel zo ongeveer wat er gebeurd. Microsoft heeft haar development tools gewoon beter voor elkaar waardoor de 360 gewoon meer kan laten zien dan de PS3. Wellicht dat op den duur de maximale power van de PS3 wel gemakkelijker aangesproken kan worden maar totop heden steld het allemaal flink teleur.
Of MS de development tools beter op orde heeft zou ik niet weten, wat ik begrijp is dat een hoop programmeurs problemen hebben met de parallele architectuur van de cell en het feit dat grafische taken meer dan eens verdeeld moeten worden tussen cell en rsx. Het lijkt mij persoonlijk dat je dit ook als een uitdaging kan benaderen ipv een 'rathole'
Ook de initieele verwachting van een hoop wannabee programmeurs dat de compiler dit wel allemaal zou oplossen noem ik een schokkende afwezigheid van inzicht mbt de kansen die juist een parallele architectuur biedt.
Verder zijn er ook developers die wel op de juiste weg zijn om een maximale prestatie (voor 2e generatie software) uit de PS3 te persen, niet alleen dat deze mensen misschien gewoon betere programmeurs zijn, deze firma's schatten blijkbaar ook de verkoopcijfers van de PS3 naar de toekomst toe anders in.
Het is een kwestie van vertrouwen dat de beste ook uiteindelijk zal overwinnen.
Ik ben een enorme PS fanboy (ondanks dat ik zelf maar liefst twee xboxen heb gehad en maar 1 PS2) en draag PlayStation een warm hart toe dankzij de ervaringen die de grijze PlayStation en de PlayStation 2 me hebben geboden de afgelopen 8 jaar. Van diverse PS2 games geniet ik nu nog steeds op mijn PS3.
Toch zie ik mezelf niet als een echte fanboy, als ik product A beter vind dan product B, dan spreek ik dat uit, inclusief eventuele argumentatie. Maar ondanks dat heb ik ook altijd veel plezier gehad van de eerdere generaties spelcomputers (dit is inclusief MS&nintendo)

Ik zie mezelf helaas wel genoodzakt nog eens €400+ euri uit de zak te trekken voor games als Gears, Halo 3, Bioshock, Alan Wake, Splinter Cell 5 en betere multiplatformers als COD4. De Ps3 heeft in mijn ogen nog niet gefaald maar ik kan niet ontkennen dat de 360 het allemaal veel beter voor elkaar heeft ondanks de enorme hardware problemen.
Ik spreek geen kwaad woord over de software van de 360, alleen is mijn mening dat de PS3 dit in de toekomst kan overtreffen, zowel kwalitatief als kwantitatief. Verder vind ik de schaal van hardware problemen bij de 360 onverteerbaar groot voor mezelf, en ik zal pas die console kopen zodra dit opgelost is.
Ik ga, als de prijsverlaging in europa door is, en de Premium (niet de elite) met HDMI verkrijgbaar is dan komt de witte herrieschopper met betere games naast mijn Ps3 te staan die ik natuurlijk houd ivm de aankomende KZ2, MGS4 en GT5.... lijkt me duidelijk.
Nu noem je al drie titels die de aanschaf van een PS3 rechtvaardigen

Als gamer ben je een dief van je eigen gamerhart door het alleen bij de PS3 te houden terwijl er zoveel moois uitkomt op de 360. Dit geldt trouwens ook voor de 360 owners die zich de PS3 games onthouden.

peace
Hier kan ik het mee eens zijn, maar puur persoonlijk waarschijnlijk, heb ik grote problemen met de betrouwbaarheid van de 360 hardware. Meerdere malen heb ik in de winkel met die doos in mijn handen gestaan, maar wetende welke irritatie het mij geeft als dat ding de geest geeft, weer terug in het schap gezet.
Ik wacht af