Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SuperStack ELS100-24TX voeding...

Pagina: 1
Acties:

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
Heren,

Ik heb van mn werk een oude switch bemachtigd maar helaas is de voeding niet wat het moet zijn, nu heb ik dat ding open geschroefd. Maar ik weet niet wat voor een voeding dat is. Het leek iets weg te hebben van een AT voeding, maar helaas kom ik niet uit dat tijdperk. Kunnen jullie mij vertellen of dat een AT voeding is.
En zoniet wat het dan wel is..

Het is een SuperStack ELS100-24TX.

Zelf heb ik al de manual van internet getrokken en op google gezocht.. Maar helaas geen succes..Afbeeldingslocatie: http://axel.asbaas.nl/img/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://axel.asbaas.nl/img/02.jpg

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het heeft idd wat weg van die oude stekkers wat op pentium 1 en 486 moederborden zaten (zo ver reikt mijn pc-sloop geschiedenis helaas maar).

Echter zou ik veel leiver de print eens goed bekijken voor aanduidingen etc voordat ik er wat zomaar op aansluit. Zou me namelijk sterk lijken dat er standaard pc voedingen gebruikt werden in een switch.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Xsola
Dukey schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:15:
Het heeft idd wat weg van die oude stekkers wat op pentium 1 en 486 moederborden zaten (zo ver reikt mijn pc-sloop geschiedenis helaas maar).

Echter zou ik veel leiver de print eens goed bekijken voor aanduidingen etc voordat ik er wat zomaar op aansluit. Zou me namelijk sterk lijken dat er standaard pc voedingen gebruikt werden in een switch.
Grotere images:

http://axel.asbaas.nl/img/Switch011.jpg
http://axel.asbaas.nl/img/Switch005.jpg

Bedankt alvast voor je snelle reactie

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
In de pinout van de AT stekker op het mobo waren er in het midden 4 massadraden, als ik me niet vergis. Die zou je met je multimeter moeten kunnen doorpiepen, controleer aan de hand van de pinout of het kan kloppen (alle gelijke voedingslijnen moeten verbonden zijn, massa hangt aan de metalen behuizing).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

in mijn superstack (2, 3300XM) zit geen AT voeding.
wel iets wat erop lijkt qua connectors maar echt geen AT.

heb hem paar maanden geleden ook na moeten weten, en dacht dat eerst ook.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
Het is inderdaad geen standaard at voeding.

Wat niet weg neemt dat je er geen at voeding aan kan modden, als je de spanningen weet.

Zit er trouwens geen DC aansluiting op? van daaruit kan je vaak goed meten, of direct een at-voeding op fixxen. Waarschijnlijk niet, gezien de lege header naast de aanstuiting van de voeding...

Over het algemeen zitten er geen negative spanningen in een switch, dus je zou er redelijk van uit kunnen gaan dat de - polen van de grote condensatoren aan de ground hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Xiphalon op 24-07-2007 15:30 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik wil vanavond mijn switch wel even aan scope\mm hangen, wil je dat?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
hm, heeft het ding geen aansluiting voor reeds verlaagde spanningen? veel superstackjes hebben die, daar staat gewoon op wat je moet voeren en dan werkt het.

Was geloof ik voor een speciale backplane ofzo

• Xsola
Heren,
Dank voor alle reacties!
Ik heb de voeding eruit gesloopt en er zit een stikker op :).
Output: +5V/7A , +3,3V/10A

Om eerlijk te zijn ben ik in elecktronica een grote leek. Dus voor mij zijn het alleenmaar getallen..
Ik kan ook helaas niets nameten. Het is namelijk een levens-gevaarlijke switch. Heb al een keer geprobeert aan de gang te krijgen, toen was er alleen een koeler kapot. Om te voelen of de heatsink ( foto 1, rechtsbovenin) niet te heet werd, me hand er op gelegd.. Ik kreeg me toch een oplazer.. Een dikke week met spierpijn in mijn arm gelopen :X

Maar het moet ook niet te moeilijk worden.. Hij is niet van levensbelang, maar als het simpel aan de praat te krijgen is, is het altijd leuk :)

Oja @naftebakje er zitten geen ground lijnen is. iig geen een pin geeft een piepje met de aarde..

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
^^ waarom denk je dat ie rood is?

Heb hier ook voedingen waar op staat "Danger - Live heatsink' kan goed zijn dat het daar ook bij staat.

Een AT voeding gaat in ieder geval niet werken, die hebben geen 3.3V, dus dat wordt een atx.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Xsola schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:53:
...
Om eerlijk te zijn ben ik in elecktronica een grote leek.
...
Een goeie raad dan: blijf er af!
Er zitten op zo'n voeding nogal hoge spanningen, die dodelijk kunnen zijn, en als je per ongeluk de koelvin aanraakt kan je al in contact komen met deze gevaarlijke spanningen....zoals je blijkbaar al hebt ervaren :/

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

On the other hand, als er een losse ATX-voeding aanhangt zoals SA007 beschrijft, kan er niet zo heel veel gebeuren: de pijnlijke spanningen blijven dan allemaal netjes binnen die ATX-PSU.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Kijk, op zich kun je er gewoon een gemiddelde at/atx voeding in mikken en de 5/3.3V aan de corresponderende draden mikken, no problem. Het probleem zit hem er vooral in dat de persoon hier zegt een leek te zijn en ik zou me er echt niet aan wagen als je niet al echt flink wat ervaring hebt, puur voor de veiligheid. Elektrisch is het echt een peulenschilletje, maar om het fatsoenlijk stevig en veilig te maken moet je gewoon weten waar je mee bezig bent. Medetweaker in de buurt even laten doen ofzo?

• Xsola
mwah, ik denk dat deze grote jongen binnenkort in de prullenbak ligt naar het recyclestation word gebracht.

Maar SA007, ik weet waarom deze rood is :) Heb ik zelf gedaan :+ zodat het me geen 2e keer zou gebeuren..

Maar ik weet nou dat het waarschijnlijk niet heel makkelijk te vervangen is, dus ik beschouw hem als overleden... Toch allemaal bedankt voor jullie snelle en goede reacties!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Oeh, als je dichtbij me woont mag je hem rustig naar me brengen hoor. Dan fiks ik hem en gebruik ik hem zelf ;)

(edit: houten, bij utrecht, hm, je mag hem bij mn vriendin langsbrengen ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door mux op 26-07-2007 09:28 ]

• Xsola
mail me maar als je hem wil hebben... axel{punt}baas{hondestaartje}gmail{puntcom}
Werk in Houten bij een computerzaak, als je vriendin in houten woont kan jij of zei hem daar oppikken..
Pagina: 1