[vista] DVD drive weg na installatie deamon tools

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Davidita
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:10
Eey mensen,

Ik ben ten einde raad :S ik heb deamon tools geinstalleerd en hij werkt opzich prima maar mijn 2e dvd brander is sindsdien spoorloos verdwenen en ik krijg hem niet meer terug.

Ik heb eerst geprobeerd deamon tools te verwijderen maar dat hielp niet. Toen heb ik deamon tools weer geinstalleer en het aantal virtual drives op 0 gezet zodat windows alleen nog maar mijn 1e dvd brander zag daarna opnieuw opgestart maar nogsteeds geen 2e brander :-(

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik heb wel wat zoekwerk gedaan maar het enige wat ik kan vinden is iets veranderen in het register met upper en lower filter maar die staan er bij mij niet.

Alvast bedankt,

David

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Is je dvd-brander wel nog zichtbaar bij 'Disk Management'? Kun je hem daar geen andere drive-letter geven?

Als je niet weet waar disk management zit, druk op het start-icoon en typ 'computer management' in, open dat programma en selecteer in de linkerkant 'disk management'. Drive-letters wijzig je door rechtermuisklik op het apparaat aan de rechterkant

[ Voor 55% gewijzigd door sewer op 23-07-2007 21:54 ]

• Davidita
Ik heb gisternacht uit wanhoop maar windows vista opnieuw geinstalleerd en na verloop van tijd zag hij beide dvd branders weer maar nadat ik een USB-sticky in mijn computer stak en deze werd ingeinstalleerd was hij weer weg.
Mijn dvd brander is E:\ en de locatie van mijn USB stick werd hier ook naar vernoemd dus weg dvd brander.
Het begint nu weer van vooraf aan en krijg me dvd brander weer niet te pakken.
Ik heb met de leverancier van mijn PC gebeld (powerline computers zoetermeer) en die zegt dat het een bug in windows vista is.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Davidita schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:55:
Ik heb gisternacht uit wanhoop maar windows vista opnieuw geinstalleerd en na verloop van tijd zag hij beide dvd branders weer maar nadat ik een USB-sticky in mijn computer stak en deze werd ingeinstalleerd was hij weer weg.
Mijn dvd brander is E:\ en de locatie van mijn USB stick werd hier ook naar vernoemd dus weg dvd brander.
Het begint nu weer van vooraf aan en krijg me dvd brander weer niet te pakken.
Ik heb met de leverancier van mijn PC gebeld (powerline computers zoetermeer) en die zegt dat het een bug in windows vista is.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?
Dit is een bekend probleem in Vista.
Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd en dat is ECHT zonde van je tijd geweest. ;)

Kijk maar eens hier:

http://adaptive-technique...er-deamon-tools-and-vista

En als je USB stick dezelfde driveletter krijgt als je brander kun je de driveletters wijzigen.
Wel eerst je USB stick erin stoppen!

Driveletter wijzigen doe je zo:

http://www.lockergnome.co...r-drives-letter-in-vista/

[ Voor 12% gewijzigd door basduijn op 24-07-2007 11:06 ]

• Davidita
Eey,

Het is gelukt me USB-stick naam de veranderen heb hem maar even K:\ genoemd nu. Het is me helaas nog niet gelukt om me oude dvd brander drive terug te krijgen :-(

thnx voor de reacties maar heb nog een paar vraagjes -->
1. Ik neem aan dat er aan een fix gewerkt word door microsoft?
2. Zo ja, iemand enig idee wanneer ik die kan verwachten?
3. Heeft iemand nog ideeën hoe ik me dvd brander terug kan vinden?

thnx voor de support,

david

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Heb je geprobeerd wat ik zei? Staat je dvd-drive nog wel onder disk management? Zo nee, vind je hem wel nog onder apparaatbeheer?

Verwijderd

Ja je hebt je USB stick een andere drive letter gegeven, maar staat daar je dvd brander niet in dan???

een optie zou kunnen zijn om ff je pc op te starten zonder dvd brander, ff kast openmaken en kabels eruit halen van je brander, booten, afsluiten en kabels er weer in doen en booten

• Davidita
sewer schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:21:
Heb je geprobeerd wat ik zei? Staat je dvd-drive nog wel onder disk management? Zo nee, vind je hem wel nog onder apparaatbeheer?
ja heb ik geprobeerd maar hij staat niet meer bij disk management

• Davidita
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:22:
Ja je hebt je USB stick een andere drive letter gegeven, maar staat daar je dvd brander niet in dan???

een optie zou kunnen zijn om ff je pc op te starten zonder dvd brander, ff kast openmaken en kabels eruit halen van je brander, booten, afsluiten en kabels er weer in doen en booten
is geen optie omdat mijn computer verzegeld is en zodra ik hem openmaak de garantie vervalt :-(

Verwijderd

Davidita schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:25:
[...]

is geen optie omdat mijn computer verzegeld is en zodra ik hem openmaak de garantie vervalt :-(
das balen, dan zou ik het niet weten, want ik werk nog niet met vista (1ste klas Rommel)

Verwijderd

btw add new hardware al gedraaid?of drivers opnieuw installeren?

• Davidita
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:28:
btw add new hardware al gedraaid?of drivers opnieuw installeren?
Add new hardware ziet hem ook niet en ik heb geen aparte driver hoefen installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Davidita op 24-07-2007 11:36 ]

Verwijderd

als je het type nog kent en de vista drivers kunt downloaden of van de cd die je erbij hebt gehad proberen te installeren, misschien dat ie um dan wel weer ziet

• basduijn
Davidita schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:31:
[...]

Add new hardware ziet hem ook niet en ik heb geen aparte driver hoefen installeren.
Je moet geen add new hardware doen, maar driver update.
Heb je niet op mijn link geklikt dan??? :'( 8)7

• Davidita
basduijn schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Je moet geen add new hardware doen, maar driver update.
Heb je niet op mijn link geklikt dan??? :'( 8)7
Jawel maar hij staat uberhaupt niet meer in apparaatbeheer dus kan geen driver update doen :-(

Verwijderd

vanaf cd instaleren of downloaden

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Staat hij wel nog in de bios/bios post scherm?
Doet hij het wel via veilige modus? (dunno als ook in Vista zit, zal toch wel...)
Windows files laten controleren met sfc /scannow? (dunno als ook in Vista zit)
Repair van vista.

☻/
/▌
/ \

• basduijn
Kixtart schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:54:
Staat hij wel nog in de bios/bios post scherm?
Doet hij het wel via veilige modus? (dunno als ook in Vista zit, zal toch wel...)
Windows files laten controleren met sfc /scannow? (dunno als ook in Vista zit)
Repair van vista.
Heb je inderdaad al opnieuw opgestart?
Als je hem ziet in je BIOS zou je (in theorie) na opnieuw opstarten het apparaat opnieuw moeten zien.

• Davidita
basduijn schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Heb je inderdaad al opnieuw opgestart?
Als je hem ziet in je BIOS zou je (in theorie) na opnieuw opstarten het apparaat opnieuw moeten zien.
hmmzz nee me bios ziet hem ook niet en hij doet ook langer over het opstarten omdat hij aan het checken is of er een SATA 3 device is of iets dergelijks.

Verwijderd

aangezien er garantie opzit en je die niet wil verbreken kun je gewoon terug gaan toch?

Verwijderd

heb je wel of nog geen repair gedraaid?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:35:
heb je wel of nog geen repair gedraaid?
Als de TS goed in de bios/bios post heeft gekeken en de dvd drive wordt niet gevonden heeft een repair geen nut.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

ok dwz daat ie nu gewoon pech heeft?
Of is xp installeren een idee? en dan vista er overheen knallen?

• Davidita
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:26:
ok dwz daat ie nu gewoon pech heeft?
Of is xp installeren een idee? en dan vista er overheen knallen?
ik denk dat het gewoon wachten word op de fix van microsoft tot die tijd zal ik me andere dvd speler maar gebruiken.

Verwijderd

ok, succes ermee dan

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Lol, als je dvd drive niet gevonden wordt bij het opstarten dan zal hij dus ook nooit in xp/vista te vinden zijn en heeft een format/reinstall/repair/fix ook geen nut.

Kijk nog maar eens goed of de dvd drive echt niet gevonden wordt in de bios of eventuele satacontroller melding hierna.

☻/
/▌
/ \

• Davidita
Ik heb het weten te fixen!!!
Op 1 of andere manier kwam die nadat ik me computer volledig had afgesloten toch weer tevoorschijn. Toen heb ik meteen de letter van de drive veranderd en hij is weer terug werkend :D

Thnx voor het meedenken,

David

Verwijderd

goed bezig

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Probeer het volgende eens:

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.
Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Ga naar de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters
Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.

Dit is een bekent probleem bij vista, heb ik zelf ook een aantal keer mogen meemaken.
Pagina: 1