[2000] Installatie zit in een loop

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-02 13:48
Hallo mensen,

Ik probeer windows 2000 te installeren op een oude celeron 700mhz pc. Nou, alles is goed en wel gelukt en windows setup geeft aan dat ie de laatste taken uit aan het voeren is. Het startmenu wordt ingesteld enzovoort. Maar bij het programma's aanpassen lijkt de setup vast te lopen en de pc start automatisch opnieuw op.
Hierna krijg ik het verhaal voorgeschoteld dat de pc al als ntfs staat ingesteld. Daarna moet ik weer opnieuw de pc-naam ingeven, begint ie weer opnieuw met hardware zoeken en installeren en vervolgens kom ik weer bij de laatste taken die hij uit moet voeren en start ie weer opnieuw op als hij bezig is met de programma's aan te passen.
Deze loop blijft zich herhalen en ik kan em niet onderbreken, ook niet door windows in veilige modus op te starten, want start de setup weer.
Hij loopt dus steeds vast op: Setup voert de volgende taken uit:
Instellingen van programma's en het systeem

Heeft iemand enig idee wat hiervoor de oplossing is?

[ Voor 6% gewijzigd door Britske op 23-07-2007 18:19 ]

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Al geprobeerd om even helemaal opnieuw te beginnen?

Boot van Cd, Format, etc..

Greetz Big-R

• Britske
Ik krijg em niet opnieuw geboot, hij start automatisch opnieuw de setup op.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 15:41
Je kan wel bij het bootscherm om eventueel je volgorde van booten aan te passen (eerst cd dan hd)?

• Britske
Henri schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:51:
Je kan wel bij het bootscherm om eventueel je volgorde van booten aan te passen (eerst cd dan hd)?
Dat heb ik inmiddels gedaan en windows is nu geïnstalleerd. Nu heb ik alleen weer het gezeik dat de grafische kaart niet herkend wordt. Bij het opstarten staat er Asus V6600 mx. Dus heb ik de drivers van nvidia gedownload. Die melden dat er geen nvidia kaart aanwezig is. Vervolgens de Asus drivers gedownload en die zegt hetzelfde.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ga in de archieven van nvidia eens zoeken naar een flink oude versie van de drivers. Deze wil hij wel installeren. Daarna is het wel mogelijk om de nieuwste drivers te installeren.

Hier staat tekst

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30
De geforce 2 (want dat is een V6600) wordt idd al een tijdje niet meer ondersteund door nvidia. Je moet een oudere versie zoeken, volgens mij was de 7x.xx serie die de geforce 2 het laatst ondersteunde, maar weet niet zeker.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Britske
Ja, die oude versie werkte. Bedankt.

Alles werkt nu naar behoren.
Pagina: 1