Toon posts:

[PS] Plaatje abstracter maker met behoud herkenbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus begint binnenkort met een eigen zaakje in voedingssupplementen voor (duur)sporters. Ik wil graag voor haar het logo en de website maken. Daar ben ik nu mee bezig, maar ik heb wat tips nodig.

Ik wil graag een logo met daarin een abstracte afbeelding van iemand die polsstok springt. Een voorbeeld is het logo van de Tour de France, waarin de wielrenner eigenlijk maar 1 streep is:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingpost.com/news/uploads/tourlogo.jpg

Ik heb een plaatje gezocht op internet:

Afbeeldingslocatie: http://www.danandan.luna.nl/got/polsstok-1.jpg

En met photoshop heb ik geprobeerd mbv overtrekken het lichaam in een paar stukken te verdelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.danandan.luna.nl/got/polsstok-2.gif

Maar dit is nog steeds veel te weinig abstract. Dus heb ik geprobeerd met de pen tool in een paar strepen het mannetje over te trekken:

Afbeeldingslocatie: http://www.danandan.luna.nl/got/polsstok-3.gif

Maar dit lijkt nergens naar. De actie, snelheid is uit het plaatje. Heeft iemand tips over hoe dit te doen? Is er wellicht een PS filter voor te downloaden?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Je zou op zich met een tool als nkscape(gratis) of de LiveTrace functie van Illustrator je bitmap kunnen tracen en versimpelen. Daar hebben beide programma's voldoen functies voor. Daarna is het een kwestie van individuele punten verslepen om het even netjes af te maken en onregelmatigheden weg te werken. Dit is sowieso geen verkeerde stap, aangezien je een logo wel netjes als vector wil hebben zodat je het oneindig kan vergroten.

Overigens is het voor dit logo denk ik niet slecht om twee kleurtonen er in te houden, met het mannetje een andere kleur dan de stok, of andersom. Dan behoud je meer het idee dat het mannetje de stok vast heeft en niet dat de stok dwars door zijn hoofd zit :P

Verwijderd

Ten eerste associeer ik duursport niet echt met polstokhoogspringen, maar goed.
De naam "sporthulp", met nadruk op HULP, komt zo ook niet optimaal naar voren.
Bij duursporten wordt het lichaam gedurende enige tijd belast. Voorbeelden zijn schaatsen, triathlon, wielrennen, langlaufen, roeien, snelwandelen, bergbeklimmen en zwemmen (meer dan 400 meter). Voor een optimale energievoorziening van het lichaam hebben duursporters een koolhydraatrijke voeding nodig.
Advies wat ik je kan geven, geef wat geld uit aan een echt ontwerpbureau.

In het logo van de Tour is het nl. erg goed gedaan. De letter R icm een zon/ronde vorm cq tour, vormen een fietser.
Een L simuleren met een polsstok is wellicht een idee, maar de uitvoering daarvan zal erg knullig overkomen. Ook je lettertype werkt niet echt mee.

Dan een trace tip: je kan ook heerlijk tracen in Flash! En lekker pielen met de pen tool dan.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 19:16 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:57:
Is er wellicht een PS filter voor te downloaden?
First of all, doe dit niet in Photoshop. Dat zal je zus niet leuk vinden zodra ze straks een vrachtwagen heeft rondrijden en jij op de proppen komt met een logo dat niet groter geprint kan worden dan een postzegel. ;)

Illustrator of Inkscape werd al genoemd. Vectoren, that's it :9

Ik vind dat logo met dat blauwe mannetje eigenlijk al genoeg, waarom wil je het nog abstracter hebben? Je mannetje past daar goed bij de stijfheid van de letters. Kijk eens naar de letters van de tour: die zijn wild, gekrabbeld, die lenen zich er ook voor om een dynamisch poppetje neer te zetten. Misschien moet je daar eerst eens naar kijken.

Oja, tip: overleg ook goed met je zus wat zij wil! Het is haar bedrijf, zij moet straks achter die vormgeving staan (doe je de hele huisstijl?) anders kiest ze vrolijk Comic Sans MS voor haar brieven en wil ze na 2 weken een hardloper in haar logo. Overleg telkens met haar, ook al interesseert het logo haar veel minder dan haar producten! Als haar producten aanslaan zit ze over 10 jaar met een logo waar ze eigenlijk wel wat meer ideeën voor heeft en moet ze een vernieuwing doorvoeren -> opnieuw een beeldmerk in de markt zetten -> niet gemakkelijk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 11:49
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:57:
Mijn zus begint binnenkort met een eigen zaakje in voedingssupplementen voor (duur)sporters. Ik wil graag voor haar het logo en de website maken. Daar ben ik nu mee bezig, maar ik heb wat tips nodig.

...
Even een ander vraagje:
Ondanks dat 'duur' tussen haakjes staat, lijkt me dat toch een belangrijk stukje. En polsstokhoogspringen lijkt me juist geen duursport.

Daarnaast zul je het inderdaad, zoals Dark Blue al aangeeft, niet in PS moeten doen maar als vector-tekening zodat je het naar elk formaat kunt resizen.

[ Voor 42% gewijzigd door maikel op 26-07-2007 15:06 ]

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Trouwens, je vraagt naar een filter ofzo, maar zoiets zul je toch echt zelf moeten tekenen. Als er echt filters bestonden die een mooi abstract beeld van een plaatje kunnen maken zoals jij dat bedoelt, dan hebben we geen designers meer nodig bijna :P Dit is nu net een van de intuitieve/creatieve dingetjes waar computers niets mee kunnen ;)

Om eerlijk te zijn, ik denk dat dit zelfs een van de moeilijkste dingen binnen grafisch ontwerp zijn, en iets waar ik veel slechte voorbeelden van tegenkom.

Wat je onderaan doet, het terugbrengen naar lijnen, is trouwens geen slecht begin. Kijk eens goed welke lijnen en vormen ECHT belangrijk zijn voor de essentie van je figuur, en zet die es neer. Dan kun je van daaruit een vorm maken die in je logo past en zo de basis behouden.

Ik heb even gepoogd om te laten zien wat ik bedoel. Ik heb het lichaam proberen neer te zetten in 2 lijnen, en deze daarna iets uitgevuld zegmaar. Dan krijg je al een vrij abstract figuur wat iig al de juiste houding heeft. Tis een krabbel van 5 minuten dus don't expect any miracles ;) Maar het maakt hoop ik genoeg duidelijk wat ik bedoel :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e079153af5162778defaea84bcfb4240/full.gif

[ Voor 60% gewijzigd door DarkX op 26-07-2007 16:21 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30

Sabbi

je denkt aan mij.

Niet gehinderd door een werkend tekentablet danwel enig besef van hoe een polstokker er uitzien vind ik dat je het menneke in ieder geval op de T moet tekenen.

Afbeeldingslocatie: http://bu130.nl/bas/jeup.gif

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
No offence, maar ik moest meteen aan tarzan denken !
Net een aap aan een liaan }:O
Pagina: 1