Internetverbinding delen op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn Xbox 360 online krijgen door deze aan te sluiten op de laptop, die wireless internet gebruikt. Nu lees ik overal dat dit moet via de Wizard Netwerk Instellen, maar waar stel ik in dat de internetverbinding gedeeld moet worden?

Er staat aan het begin wel mooi dat je met deze wizard de internetverbinding kunt delen, maar waar stel je dat in? Wij hebben hier de volgende opstelling:

Kabel-internet (modem), kabel naar wireless router
Kabel van PC in wireless router
Wireless router zendt signaal uit voor overige apparaten (zoals laptop)

Ik weet dat dit mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe je het in moet stellen via de Wizard? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bij voorbaat dank,
Zinu

[ Voor 6% gewijzigd door Zinu op 23-07-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

configuratiescherm-> netwerkverbindingen -> eigenschappen van de verbinding die je wilt delen -> tabblad geavanceerd-> vinkje zetten bij "andere gebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer verbinding maken"

Dat zou het moeten doen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Je moet een bridge maken van je WIFI kaartje naar je NIC,

Dus Share internet connection aan zetten op je laptop dan je WIFI en je NIC selecteren op je laptop. rechter muisknop en bridge conection.

Nu zal je verbindig gedeeld moeten zijn..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
bartgrefte schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:00:
configuratiescherm-> netwerkverbindingen -> eigenschappen van de verbinding die je wilt delen -> tabblad geavanceerd-> vinkje zetten bij "andere gebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer verbinding maken"

Dat gaat jammer genoeg alleen bij LAN-verbindingen, en dus niet bij wireless verbindingen.
To_Tall schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:00:
Je moet een bridge maken van je WIFI kaartje naar je NIC,

Dus Share internet connection aan zetten op je laptop dan je WIFI en je NIC selecteren op je laptop. rechter muisknop en bridge conection.

Nu zal je verbindig gedeeld moeten zijn..
Ik kan volgens mijn geen bridge maken, aangezien ik daar de verbindingen niet voor heb. Weet ook niet precies wat NIC is (netwerkadapter?). In 'Netwerkverbindingen' staan de volgende:
- 1394-verbinding --> zo goed als niets waard
- LAN-verbinding --> gedeeld, maar nutteloos, omdat ik geen kabels heb, deze laptop draait op wireless
- Draadloze netwerkverbinding --> Logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Zoals To_Tall al aangeeft, moet je dus inderdaad een bridge maken (om gebruikt te maken van de optimale live ervaring). Selecteer je LAN-verbinding en je Draadloze netwerkverbinding en klik daarna met je rechtermuis en selecteer vervolgens "verbindingsbrug maken" en het zou daarna moeten werken. Je hebt dan wel een netwerkkabel (cross-kabel) nodig die van je LAN-verbinding naar je 360 loopt.

Zo heb ik het hier thuis ook precies hetzelfde en ik ondervind geen enkele problemen :)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ah, sjit, dat gaat dan niet, aangezien onze laptop (Acer Aspire 5020) maar één netwerkaansluiting heeft :( En voor dat van jou moet je er twee hebben...

Ik heb wel nog een cable/router/gateway apparaat liggen, zou ik ze niet daarin kunnen steken?

EDIT: Oh nee, dat gaat niet, ik heb namelijk naast die kabel alleen nog maar die Ethernet. En 2 kabels is niet genoeg:

Router boven -----1------ Gateway/------2------- Laptop
..............................................\-------3------- Xbox 360

[ Voor 56% gewijzigd door Zinu op 23-07-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het niet helemaal, je laptop werkt draadloos met je router, en je xbox sluit je rechtstreeks op je laptop aan?, zo ja

zorg voor een crosscable,

en het internet delen liedje staat al duidelijk beschreven hierboven dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ja, maar als ik dan die crosscable tussen laptop en 360 leg, gebruik ik toch maar één internetverbinding --> brug onmogelijk/nutteloos? Alleen de draadloze netwerkverbinding op de laptop is actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Even voor de duidelijkheid: Je laptop maakt gebruik van je WiFi voor internet: correct?
Je XBox maakt gebruik van de LAN verbinding om met je laptop te babbelen: correct?
Dan moet je de WiFi verbinding delen, zoals hierboven beschreven is. Vervolgens kunnen andere inkomende netwerkverbindingen, WiFi of LAN, gebruik maken van internet via WiFi.
Een brug maken moet ook kunnen tussen die twee.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ja, ik had niet goed doorgedacht, maar ik ben erachter. Alleen is er nu nog een probleem:

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07302/brug.JPG.xs.jpg

Zo gauw de draadloze verbinding in de brug terecht komt kan er geen verbinding gemaakt worden met het draadloos netwerk. Hij vindt hem wel enzo, maar er komt 'Niet verbonden' te staan. Maar zo gauw ik hem weer uit de brug haal heb ik direct weer 'Verbonden'.

Hij komt dus ook niet verder dan IP adres-check in 'Test Xbox Live Connection'.

[ Voor 16% gewijzigd door Zinu op 24-07-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Dan maar even een schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Toch nog maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vanuit beginsituatie:

rechts op wlan verbinding, geavanceerd, vinkje aanzetten (allow other network users to connect through this computer's internet connection), kies je lan-verbinding en druk op ok.

Zo werkt het perfect. Wat je niet moet doen is zelf een brug leggen tussen de verbindingen, dat gaat niet werken, en dan loop je inderdaad tegen de problemen aan die jij aangeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 31-07-2007 17:19 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:12:
Vanuit beginsituatie:

rechts op wlan verbinding, geavanceerd, vinkje aanzetten (allow other network users to connect through this computer's internet connection), kies je lan-verbinding en druk op ok.

Zo werkt het perfect. Wat je niet moet doen is zelf een brug leggen tussen de verbindingen, dat gaat niet werken, en dan loop je inderdaad tegen de problemen aan die jij aangeeft.
------------------------------------------------
bartgrefte schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:00:

Reactie:
Dat gaat jammer genoeg alleen bij LAN-verbindingen, en dus niet bij wireless verbindingen.
.......

[ Voor 4% gewijzigd door Zinu op 31-07-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan ben ik zeker kierewiet aan het worden, want ik kan in Windows XP gewoon een draadloze netwerkverbinding delen net als een standaardverbinding:

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07312/Untitled-2953659.jpg.xs.jpg

edit: ik zou me ook geen reden kunnen bedenken waarom een draadloze verbinding niet gedeeld zou kunnen worden, het is toch ook gewoon een netwerkverbinding op basis van tcp/ip? Ik kan zelfs mn FireWire verbinding nog delen, als ik dat zou willen.

[ Voor 23% gewijzigd door spone op 31-07-2007 20:22 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

xTmPizzaMan

Error

Als ik dit probeer kan ik niet meer op het internet. Hij weet niet dat hij de wireless kaart moet pakken om op het internet te komen. Wat ik heb gedaan is Wizard netwerk . Wireless kaart als kaart voor internet gekozen. Lan verbinding als inkomende kaart selecteren. Dan had ik aangevinkt bij mn lankaart internet verbinding delen. Ik heb geen brug gemaakt. Ik maak via wireless verbinding met het internet.
Nu als ik wil surfen gaat dit exreem sloom. ik kom nieteens meer het web op mits ik de lankaart uitschakel!

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je wireless kaart delen en niet je normale netwerkkaart (NIC). Onder Vista werkt dat trouwens ook gewoon (even getest).
Pagina: 1