Acer Aspire 5025 WLMi start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
Hùùùùùlp!

Ik heb een vrij groot probleem. Mijn laptop (een Acer Aspire 5025WLMi) start niet fatsoenlijk op. Als ik op de aan-knop druk, reageert hij wel, de fan begint te zoemen maar het scherm blijft zwart. Dus doe ik hem weer uit en probeer ik het opnieuw. Na een paar keer doet hij het wel, maar dan staat hij eerst vrij lang op het zwarte scherm en dat doet hij het pas weer.

Het probleem is begonnen toen de batterij een keer net op was en hij in de slaapstand ging. Ik had niet door dat de batterij vrijwel geheel leeg was en dus zette ik de laptop weer aan. Toen bleef hij heel lang op het zwarte scherm staan en moest ik hem steeds weer aan en uit zetten zoals ik hierboven heb uitgelegd.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn of nog beter, wat de oplossing kan zijn?

Alvast heel erg bedankt!

Erik / Sagaris

P.S. Het ziet er nu naar uit dat hij niet meer opstart, eerst deed hij het weer na een paar keer, maar nu niet. :/

*edit! Oeh succes, we zijn een stap verder, na een minuut in het zwarte scherm springt hij naar het Acer scherm met de laadbalk. Maar de laadbalk blijft hangen op zo'n 10%. :x En ik kan ook niet naar SETUP als ik op F2 druk. Grrr....

[ Voor 10% gewijzigd door Sagaris op 23-07-2007 17:58 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat doet 'ie zonder accu? :)

Hier stond een dode link.

• Sagaris
Oeh, had ik niet eens aan gedacht. Zonder accu is hetzelfde als met accu, zwart scherm. :(

Moet ik eens proberen of hij met de Windows CD erin wel opstart? Of zou dat geen verschil uitmaken?

Ok, nieuw symptoom. Weer geprobeerd, dit keer na 5 minuten komt het Acer scherm, maar op een rare manier. Het begint bovenaan en gaat schokkerig in balken naar onder totdat het hele scherm zichtbaar is (ik hoop dat dat duidelijk is?). En dan blijft hij in dat scherm weer hangen.

[ Voor 47% gewijzigd door Sagaris op 23-07-2007 18:08 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dan vrees ik dat je de Acer support lijn mag gaan bellen helaas...

• Sagaris
Neeeee! Zeg dat niet! :X ;( Hij is net een maand of 2 terug van Acer omdat de koeling kapot was. Grrr.... Eens kijken of ik tijd heb om te bellen. En volgens mij is me garantie nét verlopen. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Sagaris op 23-07-2007 18:33 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mocht je garantie net zijn verlopen: blijven doorzeuren, eerdere defecten aanhalen, aangeven dat een product langer mee moet gaan dan 1,1 jaar, etc etc... Op een gegeven moment geven ze je 't adres van Acer HQ, dan nette brief schrijven waarin je alles aankaart, en mijn ervaring leert dat ze dan wel coulant zijn :P

Genoeg acer ervaring hier, helaas.

• Sagaris
Ok, rare shit hier. Ik dacht vandaag, na 2 dagen niks ermee gedaan te hebben, ik zet me laptop weer eens aan kijken wat ie doet. Tot mijn verbazing startte hij zonder ook maar enige hapering of probleempje weer gewoon normaal op?! :?

Ik weet niet of hij dat nu vaker doet (ik ga hem vandaag niet meer uitzetten iig :P), dus morgen tegen half 6 weet ik of hij miraculeus weer 'gemaakt' is of dat het probleem zich nog steeds voordoet.
Pagina: 1