Toon posts:

[Data limiet] Adapter uitzetten bij te veel data verkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om met een stuk software mijn Dial-Up verbinding uit te zetten wanneer bijvoorbeeld te veel data-verkeer plaats heeft gevonden per dag of week bijvoorbeeld. Ik wil per dag een limiet instellen van 200MB aan toegestaande data verkeer. Zodra de data verkeer daarboven komt, dan moet de Dial-Up verbinding worden verbroken. Het gaat dus om een inbelverbinding via een modem. OS is Windows XP Pro SP2.

Weet iemand zo'n mooie applicatie?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vermoed dat DU meter dit wel kan. http://www.dumeter.com.

• jongetje
  • Laatst online: 10:52
Nu ben ik wel benieuwd waarom je dit zou willen :-)

Dial-up betaal je per minuut/seconde en niet per data. Dus snap niet waarom een lijn waar data overhene gaat gedisconnect zou moeten worden en een lijn waar bijna niets overheen gaat open mag blijven staan.

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:47:
Nu ben ik wel benieuwd waarom je dit zou willen :-)

Dial-up betaal je per minuut/seconde en niet per data. Dus snap niet waarom een lijn waar data overhene gaat gedisconnect zou moeten worden en een lijn waar bijna niets overheen gaat open mag blijven staan.
UMTS/GPRS verbinding via een laptop kaartje... Dit gaat echt wel per data hoor. Het is wel een Dial-Up verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
DU Meter is toch niet gratis of wel soms? Liefst een freeware oplossing...

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:00:
[...]

UMTS/GPRS verbinding via een laptop kaartje... Dit gaat echt wel per data hoor. Het is wel een Dial-Up verbinding.
dit stond niet in de TS vermeld, en was daarom dus ook niet duidelijk. welke provider heb je voor je UMTS kaart? bij KPN is dit namelijk functionaliteit van de software zelf.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:04:
[...]

dit stond niet in de TS vermeld, en was daarom dus ook niet duidelijk. welke provider heb je voor je UMTS kaart? bij KPN is dit namelijk functionaliteit van de software zelf.
Ja, dat klopt. Ik gebruik idd een KPN UMTS/GPRS kaartje. Daarvoor is een software van KPN beschikbaar. De software van KPN houdt alleen statiestieken bij van de gebruikte dataverkeer, maar verbreekt de verbinding niet wanneer deze wordt overschreden...

Liefst wil ik ook geen handmatige handelingen uitvoeren. Ik wil dat dit automatisch gebeurt. Ik gebruik een laptop als gateaway tijdelijk... Dit is een klein servertje wat de internet verbinding via UMTS/GPRS verzorgd.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:03:
[...]

DU Meter is toch niet gratis of wel soms? Liefst een freeware oplossing...
Zet dat dan in de TS.

Verwijderd

Sommige ADSL-verbindingen (PPPoE) zijn ook dial up vanuit windows dus ook daarvoor is het handig.
Heb hier nog zo'n USB-modem liggen die zo werkt.

Verwijderd

Als je een applicatie hebt die een commando kan uitvoeren zodra een bepaald limiet is overschreden is het niet zo moeilijk:
rasdial "Connectie naam" /Disconnect

Dit werkte voor een VPN verbinding, dus kan niet garanderen dat het voor je dial-up adapter werkt. Ik kan het ook niet testen, draai onder linux tegenwoordig en heb geen windhoos meer.

Mocht je zo'n app niet hebben dan zul je zelf iets in elkaar moeten draaien met Windows Scripting Host oid....
Pagina: 1