DVI probleem Mac Mini icm Samsung 225BW

Pagina: 1
Acties:

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 16:18

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Topicstarter
Het probleem is dat ik eerst een wat oudere IIyama 4612 lcd via DVI (direct, dus niet via de DVI-D-Sub adapter) had aangesloten op de Mac Mini en later hetzelfde kunstje wilde uitvoeren met een Samsung 225BW lcd.

Echter het schijnt niet te willen werken met de 225BW via DVI. Ik krijg geen beeld, niets. Ook geen opstart bios te zien... Via D-sub is het geen enkel probleem. Heeft iemand een idee waarom?

Van alles geprobeerd met dezelfde kabel, Mac terug gezet naar 1024*768@60, andere DVI kabel geprobeerd, de 225BW op een andere PC aangesloten wat ook geen probleem opleverde. Het ligt dus of aan de 225BW (misschien stel ik iets verkeerd in, de input selectie heb ik via het menu wel op digitaal gezet) of aan de nieuwere DVI specificaties van de 225BW, of... :?

Alvast bedankt.

It's life, Jim, but not as we know it...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik weet is dat ie de VGA en de DVI poorten als 2 aparte dingen ziet. Ik heb zelf via VGA de TV en via DVI de beamer aangesloten, als ik de TV (VGA) van resolutie verander heeft dat geen effect op DVI en vice versa. Desalniettemin kun je niet tegelijkertijd beeld op VGA en DVI krijgen, DVI heeft altijd voorrang.

Sluit je Iiyama nog eens aan via DVI en stel daar een lagere resolutie/refreshrate in, en ga vanaf daar verder. Hoewel het feit dat je zelfs geen opstartbeeld te zien krijgt eerder impliceert dat je Samsung gewoon een stukke DVI poort heeft.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 16:18

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Topicstarter
Opgelost!

Het probleem zat hem in de 225BW om een of andere reden. Zelfs een ander exemplaar bij Paradigit wilde ook geen dienst doen, maar een 226BW (model 2007 dus) wel?!

Wellicht een of andere vreemde DVI specificatie die wel in de 225BW was opgenomen maar niet in de 226BW.

Hij doet het nu iig perfect via DVI :P

It's life, Jim, but not as we know it...