Toon posts:

[Windows 2003] GPO filtering: Uitsluiten computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een Windows 2003 omgeving een Terminal Server staan met daarop een Policy voor het dicht zetten van het één en ander. Alleen de gebruikers die aanmelden op de Terminal Server hebben ook nog een pc staan waar juist die policy niet op uitgevoerd mag worden.

Nu heb ik al een tijdje lopen zoeken en kwam uiteindelijk op het WMI filter gedeelte.
Nu is dat helaas niet voor mij weggelegt zonder enige uitleg.

Hebben jullie misschien een idee hoe ik een Policy kan laten filteren dat een bepaald aantal computers op bijv. computernaam gefilterd kan worden dat op die specifieke computers de policy niet uitgevoerd wordt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou het juist op OS doen :)

Tien tegen een dat je geen 2003 Server als desktop OS bij je clients hebt staan toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoek eens op loopback policy processing. Dat is wat je wil namelijk. WMI kan ook maar wordt wat complex denk ik :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:03:
Ik zou het juist op OS doen :)

Tien tegen een dat je geen 2003 Server als desktop OS bij je clients hebt staan toch?
Oke, op OS zelfs een betere oplossing inderdaad.
sanfranjake schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:03:
Zoek eens op loopback policy processing. Dat is wat je wil namelijk. WMI kan ook maar wordt wat complex denk ik :P
De juiste zoektermen gebruiken doet wonderen, ik zocht namelijk op GPO exclude computer.
Allemaal in die richting.
Google is inderdaad niet stuk, maar wel gigantisch groot :)
Ik zal de links nalopen en ook de richting op met loopback. Hopelijk kom ik wat tegen _/-\o_

Ik heb inmiddels een WMI filter aangemaakt met behulp van de diverse websites.

code:
1
Select * from Win32_OperatingSystem where Caption = "Windows Server 2003 Standard Edition"

code:
1
Select * from Win32_OperatingSystem where Caption = "Windows_NT"

Beide mogelijkheden heb ik geprobeerd, maar toch heeft hij er geen zin in om het uit te voeren.
Ik gebruik de Group Policy Management Console daarin kun je een WMI filter aanmaken en aan een bepaalde policy hangen. Uiteraard heb ik dat op de desbetreffende policy gedaan, maar als ik aanmeld als een gebruiker wordt de policy niet uitgevoerd.

Iemand enig idee/hint wat ik verkeerd doe?

-edit-
code:
1
2
3
4
5
Namespace is: 
root\cimv2

Query is:
Select * from Win32_OperatingSystem where Caption = 'Windows Server 2003' or Caption = 'Windows Server 2003 standard edition' or Caption = 'Windows_NT' or Caption = 'Microsoft Windows Server 2003 R2 Standard Edition'

Ik neem aan dat ik hier uiteindelijk wel de goeie benaming tussen heb zitten, maar helaas doet hij het nog niet. |:(

Om dan toch maar even de oplossing te plaatsen voor andere mensen die mogelijk ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen.

code:
1
Select * from Win32_OperatingSystem where Caption = 'Microsoft(R) Windows(R) Server 2003, Standard Edition'

Ik kwam met WMICodeCreator erachter welke Caption ik moest gebruiken. Gelukkig wordt policy nu in ieder geval uitgevoerd bij het aanmelden op de Terminal Server. Nu alleen de PC nog even controleren.

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 24-07-2007 19:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Iznogoud, zou je voortaan als je binnen 24 uur iets toevoegt de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif willen gebruiken, ipv telkens onder je eigen bericht nog een bericht te posten :)

edit:
hieronder:
Als iedereen zijn eigen berichten kon verwijderen zouden we overal gaten in discussies krijgen, en nog wat andere dingen :P Ik heb de berichten even samengevoegd :)

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 24-07-2007 19:12 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:21:
Iznogoud, zou je voortaan als je binnen 24 uur iets toevoegt de [afbeelding] willen gebruiken, ipv telkens onder je eigen bericht nog een bericht te posten :)
Prima, als ik de verschillende fora's niet door elkaar haal met welke regels etc 8)7

De knop Post verwijderen, is dat niet wat voor dit forum?
Zo kan ik alsnog de post in elkaar drukken O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 18:28 ]

Pagina: 1