Toon posts:

[iMac 5.1] Onverwacht sluiten van programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin heeft een iMac waar ze problemen mee heeft. Ik heb geen ervaring met Mac systemen, vandaar hier mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie haar helpen. Ik heb al even gezocht, maar kon zo op het eerste gezicht geen relevante dingen vinden.

Probleem omschrijving:
Hee Richz,

Ik krijg geen foutmelding maar een melding dat het programma onverwachts gestopt is en de vraag of ik hem opnieuw wil openen of af wil sluiten. als ik in programma A bezig ben en ik wil iets openen in B dan knalt A eruit en anders om. Niet constant maar wel 5-8 x per dag en dat is echt teveel.
We hebben net ingelogd onder danielles naam maar dat maakt niet uit.

ik werk met de programma's photoshop, illustrator en indesign en indesign knalt er het meeste uit maar de andere 2 kunnen we ook wat van ;-) dus daar blinkt er ook niet echt 1 uit.
en verder... denk ik ook dat t OF met de software te maken heeft (maar danielle heeft dezelfde software en geen last) of dat het met t werkgeheugen te maken heeft (voor zover ik er verstand van heb) dit heb ik thuis op de pc namelijk ook vaak en dan schoont rene weer even wat op en dan kan ik wel weer met bijvoorbeeld photoshop werken.
nou.... misschien heb je nog een idee en anders hou het gewoon op.

jij denk ook aan de getallen te zien van de snelheid, geheugen e..d dat t daar niet aan ligt?

Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac5,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache (per processor): 4 MB
Geheugen: 1 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: IM51.0090.B03
SMC-versie: 1.8f2
Serienummer:

nogmaals bedankt voor het meedenken.
x mandy
Het lijkt zo op het oog op een softwarematig probleem. Kan het misschien
opgelost worden door het eea aan programma's te herinstalleren?

Jullie advies graag in deze.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De volgende dingen zou ik uitproberen:

1. Maak een nieuw account binnen MacOS X aan en probeer het probleem te reproduceren. Mocht dit werken, dan is de kortste klap om nieuwe accounts aan te maken

2. Stap met de iMac naar de Apple winkel.. gewoon simpelweg omdat er nog garantie op zit. Kunnen ze gelijk controleren of het geheugen nog goed is.

Even een side-note.. ik wou dat zulke emails van mijn gebruikers kreeg... ze stuurd je in iedergeval zat informatie.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:49:
De volgende dingen zou ik uitproberen:

1. Maak een nieuw account binnen MacOS X aan en probeer het probleem te reproduceren. Mocht dit werken, dan is de kortste klap om nieuwe accounts aan te maken

2. Stap met de iMac naar de Apple winkel.. gewoon simpelweg omdat er nog garantie op zit. Kunnen ze gelijk controleren of het geheugen nog goed is.

Even een side-note.. ik wou dat zulke emails van mijn gebruikers kreeg... ze stuurd je in iedergeval zat informatie.
Ik zal het doorgeven, ook je side-note ;)

Kreeg zojuist nog meer info binnen.
zowiezo is de software heel traag.
als ik iets wil opslaan of iets verschuif dan moet het programma daar heel lang over nadenken, ik dacht dat dit kwam omdat t een niet zo snelle computer was maar dat schijnt dus niet zo te zijn.
kan dat ermee te maken hebben?
programma's opnieuw instaleren?
t is CS2 de nieuwste versie. net als Windows Vista bij pc is zeg maar.
Begin nu wel te neigen naar geheugen problemen. Als ze inlogt als iemand anders, heeft ze het probleem ook.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Schijfhulpprogramma eens draaien voor controle, misschien HDD fouten?

Verwijderd

Photoshop CS2 is op een intel mac niet zo snel als het zou kunnen zijn. Het is nog geen 'universal binary' en wordt daarom voor het uitvoeren vertaald van powerpc (de oude processoren) instructies naar intel instructies. Dit gebeurt door een emulatielaag genaamd rosetta. Rosetta is redelijk snel, maar vreet ook geheugen. Photoshop CS2 draaien op een intel mac met 1gb geheugen is helaas af en toe een frustrerende ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft contact gehad met de apple helpdesk en die voorspelde ook geheugen problemen.

case closed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 17:11 ]

Pagina: 1