ISDN Splitter gebruiken als verdeeldoos analoge telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20
Thuis ben ik bezig met een verbouwing waarbij ik ook een heleboel FTP kabel door de muren heb getrokken waardoor op elke kamer minimaal 2 outlets voor handen zijn voor data en telefonie.

Op zolder heb ik een patchpanel waar ik de outlets mee kan patchen.

Nu vond ik op het werk nog een oude ISDN verdeeldoos waarvan ik wil weten of die poorten daarop 1 op 1 zijn geschakeld.

Als dat namelijk het geval is, kan ik dat ding gebruiken om 1 uplink vanaf mijn kabelmodem (rj11 telefonie POTS) in poort 1 te drukken en vervolgens 3 analoge telefoons te kunnen aansluiten. Voordeel is ook dat ik dan in poort 1 rj11 heb en de andere poorten direct kan overgaan op rj45 connectoren om de poorten in mijn patchpanel niet te beschadigen.

De grote vraag is, kan dit?

Dit is 'm Afbeeldingslocatie: http://scouting.hoicks.com/dump/isdn.jpg

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
vaak zit er in een isdn verdeler een weerstand van ik dacht 75 ohm. ik weet niet of dat een probleem is.

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ja dat kan, hebben wij van het weekend ook gedaan toen we IPB over ISDN kregen.

Waar onze Quattrovox hing hangt nu enkel zo'n verdeelblokje waarvan 1 lijn naar de experiabox gaat en de andere naar 3 telefoons.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-03 15:14
Meten is weten ! Multimeter erbij en uitvogelen maar :D desnoods sloop je hem open (ik zie de uitsparingen daarvoor op de foto) Verder past RJ-11 gewoon in je patchpanel (RJ-45) hoor !

My favorite programming language is solder.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
Puch-Maxi schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:10:
Meten is weten ! Multimeter erbij en uitvogelen maar :D desnoods sloop je hem open (ik zie de uitsparingen daarvoor op de foto) Verder past RJ-11 gewoon in je patchpanel (RJ-45) hoor !
Zoals gezegd zit er mogelijk een terminator in van 100ohm, die dus eruit halen.

verder past RJ11 wel idd in een patchpaneel, maar verneuk je wel de betreffende poort hierdoor. (RJ11 plug heeft links en rechts hoge plastic "randjes" wat bij gebruik in een RJ45 plug dus de betreffende kopercontacjtes sloopt.

Wil je je poortje vaker kunnen gebruiken, zonder grote kans op storingen, altijd verloopsnoertje gebruiken/maken, en niet RJ11 in een RJ45 outlet rossen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-03 15:14
Aha weer wat geleerd :D, ik heb er even een RJ-11 bijgepakt en idd ik verbaas me dat het wel gewoon "past"

My favorite programming language is solder.

• Hoicks
  • Laatst online: 11:20
Ik heb gewoon de gok genomen en het werkt idd gewoon!

Reden dat ik deze vraag hier heb neergelegd is idd dat ik met 1 rj11 connector als uplink in die ISDN verdeeldoos kan proppen, zonder de rj45 connectoren in m'n patchpanel te vernielen of om rj11 > rj45 kabeltjes te moeten gaan knippen.

Damn.. wel raar dat ik een forumchange heb aangevraagd terwijl er geen telefonieforum meer is. (best vaag eigenlijk).

In ieder geval, bedankt voor de reacties!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op verzoek: >> Netwerken
Pagina: 1