Toon posts:

Verschillende BSOD's bij High-end gaming systeem. HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe PC up and running.

Specs:
Gigabyte GA-P35-DS3R (MB)
Club3D Geforce 8800GTX (@stock)
Intel C2D E6600 (@stock)
Corsair 2048MB DDR2
Corsair HX520W voeding
Samsung HD080HJ (voor Windows)
Samsung SP2504C (Data)
Samsung SP2504C (Games)

De harde schijven staan niet in RAID.

Probleem:De installatie van Windows XP (professional) verliep vlekkeloos. De installatie van drivers voor het onboard sound ging echter moeizaam. Toen ik de 'Azalia codec' uitschakelde in het bios, en toen de Realtek High Definition Audio driver installeerde, lukte het wel. Daarna liep mijn PC als een trein. Gisteren kreeg ik echter mijn eerste BSOD bij het afsluiten van de PC. De 'main message' was 'BAD_POOL_HEADER'. Ik trok me er niet veel van aan, aangezien het niet gebeurde tijdens het echt 'gebruiken' van de PC. Maar toen ik die avond weer F.E.A.R. Extraction Point ging spelen, knalde hij er weer uit met dezelfde BSOD, tot een paar keer toe! Ik heb toen van de schrik een image terug gezet (Acronis), maar het probleem hield stand. Ik kreeg nu alleen verschillende BSOD's:

- BAD_POOL_HEADER (Bij het spelen van F.E.A.R. EP)
- BAD_POOL_CALLER (Bij het spelen van F.E.A.R. EP)
- DRIVER_CORRUPTED_MMPOOL (Als ik 3DMark06 opstart. Dit had ik voorheen niet en haalde een prima score)
- IO System verification error in PCIBUS.SYS (WDM Driver Error 224) [PCIBUS.SYS+36e at BAECf36E) (De foutmelding die ik nu krijg bij 3DMark06)

Wat ik al heb geprobeerd om het probleem te verhelpen:
- vannacht Memtest 8 uurtjes laten draaien, maar die vond geen fouten
- Virus scan (AVG), maar niks gevonden
- In apparaatbeheer is alles 'normaal'
- Ge-googled op deze BSOD's, maar niemand met deze combinaties.
- Drivers videokaart eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd (Officiele 158.22 en BETA 162.18 geprobeerd)
- Nieuwe MB-drivers vanuit Windows geïnstalleerd, waarbij er iets merkwaardigs gebeurde bij het installeren van de Audio drivers voor onboard sound (http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2543). Mijn PC krijgt bij de installatie van beide drivers een BSOD met:

'Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Er is een apparaatstuurprogramma gevonden dat geprobeerd heeft het systeem te beschadigen. Het beschadigde stuurprogramma momenteel in de kernelstack moet worden vervangen door een werkende versie.'

Heeft het iets te maken met dat onboard sound? Is het onboard sound niet compatible met mijn Steelpad 5H USB Headset drivers? Ik denk niet dat dat het is, omdat ik bijna 2 dagen BSOD-loos heb kunnen gamen. Het probleem is niet verholpen als ik de 'Azalia codec' uitschakel in het bios. Ik heb nu ook ineens gigantische framedrops in spellen waar ik normaal 200 fps gemiddeld kan halen (Counterstrike Source). Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen om dit probleem te verhelpen? Windows opnieuw installeren wil ik zo lang mogelijk uitstellen, want misschien komt het probleem zo weer terug. Ik heb deze post zo uitgebreid mogelijk gemaakt, maar als er info mist of als ik iets voor de hand liggend nog niet heb geprobeerd, mijn excuses! Alvast bedankt!

P.S. Misschien is het handig om te vermelden dat mijn harde schijf met Windows erop altijd warmer is dan 50 graden (soms zelfs 55 graden). Maar ik denk niet dat dat hiermee te maken heeft...

Verwijderd

HDD's mogen maar 48 graden worden had ik heir ergens gelezen, misschien ligt het juist wel daaraan.
Kan je niet eventjes de kast openlaten met een kamerventilator ertegenaan, en dan zo dat de HDD's er het meeste van profiteren? Misschien dat dit het probleem verhelpt, dan ligt het zeker aan je temps.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je nergens een (goedkoop) geluidskaartje liggen?

Ik zou de onboard soundcard disablen, drivers deinstalleren en dan de nieuwe geluidskaart installeren en kijken of je de problemen nog hebt.

Ik had niet dezelfde foutmeldingen, maar het probleem doet me erg denken aan de mijne.

1 ding weet je zeker: OF dit helpt, OF je weet zeker dat je niet meer naar je onboard-soundcard hoeft te kijken voor de oorzaak ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 23-07-2007 15:23 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Misschien kun je even kijken naar je eventviewer of daar nog meldingen in staan, maar ik sluit me aan bij Tukk... Er lijkt iets niet lekker te gaan met je onboard sound.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb momenteel geen geluidskaart liggen, behalve mijn USB soundcard. Maar die is alleen voor headsets bedoeld. Maar ik denk dat het zowiezo wel met mijn onboard sound te maken heeft, aangezien ik steeds een BSOD krijg bij het (opnieuw) installeren van die drivers. Ik zal vandaag eens kijken of ik ergens een goedkoop geluidskaartje kan scoren of lenen. Andere suggesties?

Edit: Ik heb net alle drivers van mijn onboard sound verwijderd en het onboard sound uitgeschakeld. Mijn PC heeft nu alleen mijn USB Soundcard om geluid mee af te spelen. Het probleem is echter niet verholpen ;(

Edit2: Heb inmiddels mijn temperatuur van de HDD onder de 48 weten te krijgen. Het probleem is echter nog steeds niet opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 16:29 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Op deze site:
http://www.tweaksforgeeks.com/BAD_POOL_HEADER.html

staat dat deze error met je netwerkkaart te maken heeft

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zet gewoon je onboard geluidskaart eens uit en run dan je spellen?

Verwijderd

Topicstarter
aryan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:01:
Op deze site:
http://www.tweaksforgeeks.com/BAD_POOL_HEADER.html

staat dat deze error met je netwerkkaart te maken heeft
Ik heb geen netwerkkaart. Gebruik onboard LAN.
Kurios schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:07:
zet gewoon je onboard geluidskaart eens uit en run dan je spellen?
Als je wat beter had gelezen, had je geweten dat ik dat al heb geprobeerd ;) Ik heb alle schijven geformatteerd en ben nu XP opnieuw aan het installeren. Even kijken of het probleem niet meteen terug komt. Bedankt voor jullie hulp tot nu toe :)

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:07:
Ik heb geen netwerkkaart. Gebruik onboard LAN.
Dat is toch ook een netwerk'kaart'? :) Disable deze anders eens in je bios, gewoon om uit te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Morgu op 23-07-2007 22:21 ]

Pagina: 1