Toon posts:

ATI fireGL V5200 en de 23-inch Cinema HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een 23-inch Cinema HD geinstalleerd op mijn windows PC. De Videokaart in mijn PC is een ATI fireGL 5200.

Om de een of andere reden laat mijn beeldscherm geen beeld zien op mijn monitor. Wel is het zo dat hij als ik al mijn drivers en monitors uninstall van mijn PC en restart hij soms wel beeld geeft, maar als ik dan weer restart dan blijft het beeld weer zwart.

Is iemand bekend met dit probleem en heeft diegene voor mij misschien de oplossing..

Alvast bedankt!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe staat je BIOS ingesteld mbt de videokaart, en hoe heb je je monitor aangesloten? Wat als je een evt 2e aansluiting pakt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat betrfet de BIOS zou ik het niet weten. Hoe kan ik dat zien?

Heb hem zowel in mijn eerste poort als in de tweede poort geplugd. Hij doet het alleen af en toe als ik hem als primaire monitor instel. Maar dan valt hij weer weg zodra ik restart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 15:30 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Uit je andere (gesloten) topic begrijp ik dat je 2 schemen op die videokaart aangesloten hebt, en op de ander wel de BIOS te zien krijgt? (waar hij dus bezig is met IDE/SATA apparaten te vinden, geheugen te tellen etc)
Om de een of andere reden laat mijn beeldscherm geen beeld zien op mijn monitor. Wel is het zo dat hij als ik al mijn drivers en monitors uninstall van mijn PC en restart hij soms wel beeld geeft, maar als ik dan weer restart dan blijft het beeld weer zwart.
Hieruit zou ik afleiden dat de monitor verkeerd gedetect word, er als gevolg daarvan (automatisch) verkeerde drivers geinstalleerd worden en de monitor bij de daarop volgende reboot niet meer werkt. Dan lijkt me dat je bij de boot waarbij je wel beeld hebt even de juiste drivers van internet/cd/random af moet halen en installeren.

[/hoop speculatie, kun je duidelijker wezen? ;)]

[ Voor 63% gewijzigd door geez op 29-07-2007 20:30 ]